××CHAPTER 7××

10 2 0
                                    

~Day 1~

"Dengar sini.. Aku nak bagikan tugas untuk kita stay survive tiga hari ni.." mereka semua memandang ke arah Fiz untuk memberi perhatian sepenuhnya.

"Nana dan Izz akan ditugaskan untuk mencari makanan.. Hanaf dan Ash akan masuk ke hutan dan cari la aa yang diperlukan.. Contoh nya untuk buat tempat tidur, tempat makan atau apa.. Aku akan explore hutan ni.." Fiz menerangkan tugasan.

"Kau sorang??" Ash risau akan keselamatan Fiz. "Yes.. Tak payah risau pasal aku.. " Fiz mula bergerak masuk ke dalam hutan.

"Jom la gerak.." Izz menarik lengan Nana. Nana hanya mengangguk.

Hanaf dan Ash pun mula mencari bahan yang diperlukan.

Time skip

"Semua dah siap ke?" Fiz baru sahaja keluar dari hutan dengan maklumat yang dijumpai mengenai hutan tersebut.

"Aku ngan Hanaf dapat siapkan dua pondok kecil. Bolehlah satu untuk kita,satu untuk perempuan.." Hanaf menunjukkan pondok kecil yang berjaya dibina. Ayah hanaf bekerja sebagai pembina pondok kecil. Jadi, dia dapat membuat pondok kecil serba sedikit.

"Fiz.. Nasib kau selamat.. Korang!! Jom makan.. Izz dah masak.." Nana bergerak ke arah Izz yang sedang memasak.

"Sedapnya!!" Ash mengusap perutnya yang sudah penuh.

"Aku masak kan.. Biasalah.." Izz ketawa selepas bergalak sedikit. Hanaf tergelam kecil melihat gelagat Izz.

"Yang kau dah kenapa tersengih? Suka la tu tengok Izz gelak.." Ash menyiku Hanaf.

"Bende kau ni?" Hanaf berdiri untuk ke tepi pantai. "Tunggu la aku." Ash mengejar Hanaf.

"Aku masuk tidur dulu.." Fiz bergerak ke dalam pondok. Nana dan Izz mengangguk tanda 'baik'.

"Jom la kemas ni dulu.. Lepas tu kita masuk tidur..." Nana bangun untuk membantu Izz mengemas tempat makan mereka.

Fiz pov

"Kau dekat mana Am??" desis Fiz dalam perjalan ke pondok.




To be continue..
Esok Ena try update lagi..
Ok?
Jangan lupa vote..

Welcome To The House..Where stories live. Discover now