"Urghhh.. " Hanaf memandang sekeliling. Mereka berada di dalam bilik yang sebelum ni.
"Korang?? " Hanaf memandang rakan-rakannya yang masih belum sedar.
Fiz yang baru sedar menukar posisi baringnya ke posisi duduk.
"Ahhhh!! " Nana terjaga. Dia memandang sekeliling. Dia mengusap dadanya tanda lega.
"Kita dah kembali? " Izz menggosok matanya. "Ya.. " Ash memandang seluruh bilik..
"Lepas ni.. Dengar cakap aku.. Jangan sentuh apa-apa.. Faham tak? " mereka semua mengangguk mendengar nasihat Fiz.
"Jom keluar.. Kita kena cari jalan untuk kita keluar.. " Fiz mula bergerak ke arah pintu. Mereka semua mengikuti langkah Fiz.
"Sekarang ni kita nak buat apa? " Ash menongkat dagu menggunakan tangannya.
"Hurmmm.. Kita fikir dulu.. " mereka semua memikirkan apa yang harus di lakukan.
"Bebear?? " Nana memandang ke arah teddy bear berwarna krim yang berada di atas sofa tidak jauh dari mereka. Dia memejam matanya.
'Nana.. Nah amik teddy bear ni.. Mama bagi sebagai hadiah hari jadi.. Kalau Nana takut.. Teddy bear ni sentiasa ada dengan Nana..' Ibu Nana memhulurkan sebuah teddy bear berwarna krim.
'thank you, Mama..' Nana melompat keriangan.
Time skip
'serahkan semua duit kau!! ' Seorang pencuri mengugut Mama Nana sambil menghunus sebilah pisau.
'Bebear.. Nana takut.. ' Nana memeluk erat teddy bear tersebut. 'Nah.. Amik ni.. Jangan apa-apa kan anak saya..' Mama Nana menyerah semua wang miliknya kepada lelaki tersebut..
'Arghhgg!!! ' Mama Nana terbaring di atas jalan dalam keadaan lemah. 'Mama!! ' Nana terduduk. Dia memeluk Mamanya. Teddy bear yang dipeluknya tadi berlumuran darah.
Time skip
'Nana.. Mama dah tak ada..' papa Nana memeluk Nana. Nana melaung kerana papanya membuang teddy bear yang telah berlumuran darah.
Nana membuka matanya. Air matanya mula membasahi pipi. Dia memandang ke arah teddy bear tadi. Ianya masih berada di situ.
Dia bangun perlahan-lahan. Lalu dia segera bergerak ke arah teddy bear tersebut. Fiz yang nampak pergerakan Nana cuba untuk menghalangnya. Tetapi, Nana terlalu pantas lalu memeluk teddy bear tersebut.
Dan cahaya yang sangat terang keluar dari teddy bear itu tadi. Mereka semua memejamkan mata.
"Urghhh.. " Nana membuka matanya.
............
Jgn lupa vote..
|
|
\/
YOU ARE READING
Welcome To The House..
Fantasy~kita akan kekal selamanya..~ ~aku harap bende yang sama..~ ~kau pasti ke dengan keadaan kita macam nie?~ ~kita akan cuba..~ ~kalau berjaya..~ ××FRIENDSHIP××