××CHAPTER 10××

8 2 0
                                    

"Hati-hati boleh? "Hanaf melepaskan tangannya.

"Kau dari mana? Terkejut aku.." Nana pelik dengan kehadiran Hanaf.

"Aku dari kat bawah.. Aku dengar kau menjerit.. Nasib aku sempat tarik.. Kalau tak.. Dalam laut tulah kau jawabnya.." Nana duduk.

"Kau ok tak? " Nana mengangguk. Dia memberi senyuman palsu kepada Hanaf.

"Tak payah nak bagi fake-smile sangat laa.. Aku tahu.. " Nana memandang Hanaf tanda 'tidak faham'.

"Kau tengok diorang kan?? " Hanaf memandang ke arah Izz dan Ash.

"Asal pulak? " Nana menjeling Hanaf.

"Hanaf!! Nana !! Sini!! " mereka menoleh ke arah Fiz yang memanggil mereka.

Izz's pov.

'Kenapa Nana duduk dengan Hanaf atas batu tu? Bukan Nana suka Ash ke? Kenapa dia dengan Hanaf pulak? ' Izz tersedar dari lamunannya apabila Fiz menjerit memanggil Hanaf dan Nana.

End pov

"Asal? " Hanaf berada di hadapan Fiz.

"Tadikan Izz dah cedera.. So.. Makanan kita belum ada.. Aku nak Nana pergi cari.. Tapi ajaklah sesiapa untuk teman kau.. " Nana mengangguk.

"Nana.. Jomlah aku teman.. " Ash mengajak Nana. Nana menggeleng.

"Tak apalah.. Aku ajak Hanaf je.. " Hanaf menunjuk dirinya. Nana mengangguk. Hanaf hanya mengikut.

"Kenapa dia tak nak aku teman dia? " Ash sedikit kecewa kerana Nana lebih memilih Hanaf berbanding dirinya.

"Ash.. Kau rasa Nana dengan Hanaf ada apa-apa ke? " Izz menunduk.

"Aku tak berani nak cakap apa-apa.. Aku pun tak tahu.." Ash bergerak ke tepi pantai.

Time skip

"Nah.. Makan lah.. Pastu rehat.. Aku tak ada selera.. " Nana bergerak ke dalam pondok.

"Nana ok tak??" Hanaf menghiraukan soalan Ash. "Ash tanyakan Hanaf.. Jawablah.. " Hanaf hanya mengeluh dengan arahan Izz.

"Kenapa tanya aku? Aku ni Nana ke? Kalau nak tanya.. Tanya dia sendiri!! " Hanaf hentikan pergerakannya untuk makan. Dia bergerak ke arah pondok

"Yang korang ni.. Makan.. Jangan nak masuk jugak.. Tak kan aku nak habiskan seseorang.. " Fiz sambung menyuap makanan ke dalam mulut.

Mereka sambung makan.

Selepas selesai makan,  mereka bergerak masuk ke dalam pondok.

"Nana?? " Nana masih belum tidur..  Tetapi dia menghiraukan panggilan Izz.

Dan mereka semua melelapkan mata..

Hehehee

Welcome To The House..Where stories live. Discover now