"Jom bawak aku pergi sana.. Mana tahu tu kawan aku.. " Adam mengangguk.
"Kawan kau berapa orang? " Ash memandang Adam.
"Lima.. " Adam mengangguk. "Tapi yang aku nampak dua orang.. " Adam meletakkan tangannya pada bahu Ash.
"Mana tahu diorang tengah pergi dekat yang lain ke.. " Ash melangkah dengan lebih laju.
"Ha.. Tu ha.. Diorang.. Haah lah.. Yang dua orang tu pergi dekat lagu tiga orang.. Pandai lah kau.. " Adam menggosok kepala Ash.
Ash menepis.
"Apa.. " Ash terdiam. Adam pelik melihat Ash yang tiba-tiba terdiam.
"Ash? " Ash menutup mulut Adam.
Dia melihat Nana dan Hanaf yang sedang berpegangan tangan bergerak ke arah Izz, Fiz dan Am.
Apabila mereka telah berkumpul. Mereka mula berborak. Ash menarik lengan Adam untuk mencuri dengar perbualan mereka.
Adam hanya menurut.
"Kau pasti ke Ash tak sedar lagi? Kalau dia jumpa kita macam mana? " Nana memandang yang lain.
"Tak payah fikir pasal dia.. Kita enjoy je dekat sini.. " Hanaf menggosok kepala Nana. Nana tersenyum.
*krek
"Apa tu? " Izz memandang ke arah pokok yang Ash dan Adam menyorok.
"Entah-entah.. Ash dah sedar.. Dia tengah intai kita.. " Am seperti panik.
"Tak payah risau sangat la Am.. Biar je dia tahu.. Tak payah kita nak sorok lagi.. " Fiz menyilangkan tangannya pada dada.
Am mengangguk. Mereka semua mengabaikan bunyi tadi.
"Alamak!! " Ash menekup mulutnya ketika dia terpijak ranting kayu.
"Tu kawan kau ke? " Adam memandang pelik.
"Ya.. Tapi tak.. Faham? " Adam menggeleng.
"Tak.. " Adam membuat muka selamba.
"Tu pun tak faham? Aduuhhh.. Maksudnya.. Diorang memang kawan aku.. Tapi.. Diorang dah abaikan aku.. So aku ade kau je sekarang ni.. Boleh tak aku jadi kawan kau? " Adam tersenyum.
"Tak sangka kau nak jadi kawan aku.. Heheh.. Tentulah boleh.. " Adam tersenyum.
"Jom lah Ash.. Aku bawak kau balik rumah aku dulu.. Esok aku kena jumpa kawan aku yang lain.. Kau nak ikut? Boleh jumpa kawan aku yang lain.. " Ash mengangguk.
_________________________________________
"Fiz!! Bangun!! "
........
YOU ARE READING
Welcome To The House..
Fantasy~kita akan kekal selamanya..~ ~aku harap bende yang sama..~ ~kau pasti ke dengan keadaan kita macam nie?~ ~kita akan cuba..~ ~kalau berjaya..~ ××FRIENDSHIP××