Five

34 7 0
                                    

LARA TIHANI POINT OF VIEW

Aku dan Boss dalam perjalanan ke rumah boss untuk makan malam bersama 'mak mertua' fufu .

"Ingat tau , nanti depan mama saya . Awak kena berlakon jadi kekasih saya ." Pesan boss Aidan , sesekali dia mengerling ke arah aku disebelahnya .

"Saya tahu lah , boss bawak jela kereta . Karang apa apa jadi susah pulak..." balas aku acuh tak acuh .

Malas nak bercakap banyak memandang kan mood pun memang tak ada terus aku membuang pandang keluar tingkap .

"Lara..."panggil boss lagi

Aigoo dia ni , bawak jela kereta tu ! Aku hempuk pakai bontot kuali ibu karang baru tahu .

"Hm" balas aku sepatah .

"Awak nak kerja dekat AA's cafe balik tak ?"

Aku tersentak dengan pertanyaan boss . Terus terbeliak mata aku dibuatnya .

"Nak ! Mesti lah nak ." Balas aku teruja

"So start from tomorrow, masuk kerja macam biasa ." Sambung boss Aidan lagi dengan sebaris senyuman

Aku pandang boss lama dengan senyuman tak lekang dibibir . Kalau macam ni tak jadi la hempuk pakai bontot kuali ibu hehe...

"Ok dah sampai , jom."

***

"Laraaa dah berapa lama kenal dengan aidan?"soal si dia yang dulu Puan Aisya kini sudah menjadi 'mama' HAHAHAHA

"Ouh lama dah sebab lara kerja dekat cafe aidan.." balas aku ramah dengan senyuman tak lekang dibibir .

Mama boss ni nampak happy sangat bila boss aidan kata dia bawak bakal menantu . Aku rasa boss baru je break up dengan Sefia tu , takkan dia tak pernah bawak jumpa mama dia ni kan ?

"Ouhh parent Lara kerja apa?"tanya mama lagi lagi dan lagi

"Parent lara kerja pensyarah dekat oversea . Ouh ha next week dia balik malaysia" Terang aku jelas .

"Haaa bagus lah , boleh la next week mama terus masuk meminang untuk aidan ." Balas mama gembira

Boss yang tadi baru meneguk segelas air akhirnya tersedak mendengar kata kata mamanya sendiri .

Aku gosok perlahan belakang badan boss . Makk aii bapak ar , tengok tapak tangan aku dengan belakang badan dia , nampak macam tangan baby pegang belakang bapak dia je duh .

"Woi minum tu elok elok lahhh" bisik aku disebelah telinga boss .

Boss angkat wajah dan memandang tepat kedalam anak mata aku . Watehek aku baru perasan yang mata boss warna coklat hazel !

"Aih aidan , mama cakap nak masuk minang lara terus tersedak sedak . Dah kenapa ?" Soal mama disambut tawa aku dan Aina .

"Ouh ha ? Ha tak ada apa lah , mana lah aidan nak tahu tersedak tu nak datang tak bagi salam ." Balas aidan dengan jawapan yang bodoh lagi tak kukuh .

Aina di hadapan hanya hadi 'CCTV' sebelum tersenyum nakal memandang kami berdua .

•.•.•

Aku tersenyum lebar , setelah hampir gila duduk di rumah akhirnya aku kembali berdiri di hadapan kaunter bayaran .

"Yang kau happy sangat apahal ? Bukan naik pangkat pun. Kalau bukan sebab lakonan power aku , kau takkan dapat duduk depan kaunter ni lagi tau !" Tegur hani disambut anggukan dan tawa kecil hadee .

i wont let you goWhere stories live. Discover now