Zretttt....Pintu rooftop ditolak perlahan. Raykal meliarkan pandangan. Kalau tak disebabkan bimbang akan Sefia, tak ada masa dia nak kesini. Waktu waktu seperti ini dia sepatutnya sedang melayan Netflix, namun mesej dari Sefia yang dia terima setengah jam lalu telah membawa dia ke sini.
Terbuntang luas mata Raykal saat terlihat figura seorang gadis berambut panjang dengan pakaian tidur bergambar doraemon sedang berdiri di atas tembok rooftop. Ada gaya orang nak bunuh diri .
Laju langkah Raykal belari ke arah gadis itu. Sebelah lengan gadis itu direntap membuatkan gadis itu ikut jatuh terduduk di atas lantai rooftop bersama Raykal .
"Kau dah gila ke ha?!" Tengking Raykal . Rasa nak luruh jantungnya melihat Sefia berdiri di atas tembok rooftop. Kalau jatuh sia sia aje mati!
"Hiks hiks." Esakkan Sefia semakin menjadi jadi. Wajahnya tertunduk memandang lantai rooftop, separuh wajahnya ditutupi rambut panjangnya.
"I'm sorry" ucap Raykal setelah lama berdiam diri. Raykal meraup wajahnya serentak menghela keluhan berat.
Betul ke aku mahu teruskan permainan ini? Permainan yang hampir merangut nyawa Sefia. Bicara hati raykal.
"Fuck im tired! Let me go!" Bentak Sefia, semakin deras air matanya turun membasahi pipi putih mulusnya.
__________________________________________
Dari sengihan ke tawa kecil, dari tawa kecil ke tawa besar.
"Nak bunuh diri tapi pakai baju doraemon" usik Raykal lalu tertawa kecil di hujung kata. Sesekali dia membetul kan rambutnya yang ditampar angin sepoi sepoi dari atas rooftop ini.
"Shut your fucking mouth" Sefia merengus geram serentak menggulingkan anak mata ke atas.
"HAAHHAASJAHAJAHA one more thing . Selipar jepun siapa kau rembat ni ha? HAHAH TAK SANGKA NYA SEFIA ALA ALA DIVA YANG AKU KENAL PAKAI BAJU TIDUR DORAEMON DENGAN SELIPAR JEPUN . OMG DUNIA DAH NAK KIAMAT KE??" Sambung Raykal lagi . Tawanya semakin galak.
"Raykal enough! Jangan suka suka sangat! Lempang kang" teriak Sefia. Rasa malunya saat ini tak dapat dibendung . Terasa darah panas menyimbah ke seluruh wajahnya.
"Okay okay I'm sorry" ucap Raykal namun riak wajahnya jelas sekali menunjuk kan bahawa dia sedaya upaya cuba menahan tawanya .
"aku.. aku join kau" ujar Sefia , wajahnya tertunduk memandang lantai rooftop.
Raykal yang tadi galak tertawa sudah terdiam . Senyumannya mati .
"What...did you say?" Soal Raykal meminta kepastian
"Aku nak rebut. Aku belum cukup kuat nak lepaskan." Balas Sefia lalu keluhan berat dilepaskan .
"Ar-are you sure?" Soal Raykal lagi. Tak berkelip matanya memandang Sefia . setelah mengetahui bahawa Sefia cuba bunuh diri dengan cara terjun dari rooftop , raykal sangkakan bahawa sefia mahu melepaskan Adib . Namun sangkaannya meleset sama sekali.
"Yeah sure"
"But why tiba tiba?"
Sefia mengeluh sebelum dia mula membuka cerita .
FLASHBACK
Ting tong!
Setelah menekan butang loceng rumah Adib berberapa kali , Sefia berdiri statik di hadapan pintu rumah kekasihnya ini .
wajah Adib tersembul di muka pintu ,Sebaik saja daun pintu dibuka.
"What do you want?" Soal Adib malas malas.
YOU ARE READING
i wont let you go
Roman d'amour[ O N G O I N G ] Mengisah kan tentang Aidan secara tak sengaja terjatuh hati pada salah seorang pekerja perempuannya sendiri , Lara .padahal baru saja patah hati ditinggal kan kekasih yang sudah menjalin kan hubungan cinta selama 4 tahun bersama ny...