LARA TIHANI POV
Adam pasang wajah menyampah melihat tingkah laku menjengkel kan Hani sejak pagi tadi lagi . Entah apa yang merasuk Hani sehingga dia tak berhenti tersenyum sesekali tertawa kecil sendiri padahal baru saja patah hati .
"Hadee kau tahan tangan aku Dee sebelum aku pegi kick hani tu" pinta Adam turun naik turun naik dadanya menahan geram .
Hadee pula ikutkan saja arahan Adam meminta dia memegang lengan Adam kononnya supaya Adam tak terus meluru ke arah Hani . Tersengih sengih aku menahan tawa besar dari terhambur melihat telatah mereka .
"Tak apa lah biarkan ajee, dia sedih salah dia bahagia pun salah. Lepastu dia nak kena buat apa" celah Aidan juga dengan senyuman menahan tawa .
Kami berempat fikir pasti Hani akan mengambil masa seminggu dua untuk bersendirian sebelum dia kembali teruskan hidupnya seperti biasa setelah patah hati dapat tahu satu satunya lelaki yang dia tunggu sejak di bangku sekolah rendah itu sudah menjadi tunangan orang . Atau lebih tepat , tunangan kepada bekas kekasih Aidan , Sefia .
Ternyata sangkaan kami berempat meleset sama sekali . Tak sampai berapa hari Hani sudah kembali menjalani kehidupan nya seperti biasa pagi ke cafe kerana bekerja malam pula stream NCT malah semakin bahagia nampaknya kehidupan Hani kini .
Bunyi pintu cafe ditolak menandakan ada pelanggan membuat aku lantas tertoleh ke arah pintu cafe .
Serentak Aidan , Hadee dan Adam bangun dari duduknya manakala aku pula sudah terbeliak besar mata melihat kedatangan Raykal ke sini .
Serta merta wajah Aidan , Hadee dan Adam bertukar serious memandang tajam ke arah Raykal .
"Wo wo calm down . Aku tak datang sini untuk cari Lara bro" ujar Raykal dengan senyuman melebarnya . Kedua tapak tangan diangkat seolah olah meminta ketiga tiga jejaka yang berdiri di hadapan meja ku ini untuk bawa bertenang dahulu .
"Raykal !" Sapa Hani mesra lalu menarik Raykal duduk di sebuah meja jauh di sudut cafe .
Terpinga pinga kami berempat melihat Hani berkelakuan mesra terhadap Raykal . Kini barulah aku teringat yang Hani tidak tahu cerita sebenar disebalik peristiwa trauma ku tempoh hari . Hanya , Adam dan Hadee saja yang sudah tahu segalanya yang terjadi malam itu . Bukan apa , memang sengaja kami rahsia kan perkara ini dari Hani dek kerana tak mahu Hani buat 'kerja gilanya' . Kalau dia tahu perkara sebenar , silap silap dia penggal kepala Raykal tu .
____________________________🖊
RAYKAL POV
Tersengih sengih aku melihat Hani yang sedang teruja bercerita tentang datenya bersama Adib tempoh hari .
Entah mengapa dia kelihatan comel sekali di mataku saat ini .
"Lepastu dia tolong bayar kann gula gula akuu , aku macammm—"
"Dah la handsome ! Gentleman pulak tu auch ! Memang cairrr lahh akuu" sambung Hani lagi dengan terujanya . Tangannya juga turut kesana sini sambil dia bercerita .
Sepertinya kali ini rancangan aku bukan setakat berjalan lancar malah terasa semakin senang untuk menghabis kan permainan ini secepat mungkin .
Kalau aku berjaya buat Adib terpikat pada Hani maka hancur lah hubungan Sefia dan adib . Bila hubungan yang Sefia bangga bangga kan itu sudah hancur pasti dia akan mencari Aidan semula . Mahu mendapatkan Aidan , dia akan kembali mencariku . Dan akhirnya Aidan terlepas di tangan sefia , Lara pula di dalam dakapanku .
Bukankah idea aku terlalu bagus ? Akhirnya semua akan bahagia ! Hani bersama Adib yang dia gila gilakan sejak dibangku sekolah rendah . Sefia bersama Aidan yang papanya mahukan sangat , orang kata rumah tangga bahagia adalah berkat doa ibu bapa . Aku pula dengan Lara , gadis yang dulu ku sia siakan dan kini aku harus menebus kembali dosaku terhadapnya . Aku mahu dia bahagia disampingku sehingga hembusan nafas terakhirnya . Adam dan Hadee biarkan single sampai mapus aje autor kata .
"Woi kau dengar ke tak ni ?" Soal Hani serentak menghentak meja membuatkan aku tersedar dari lamunan dan berpijak di dunia nyata .
"Yaaa aku dengar lah makcik !"balasku dengan jelingan . Terasa senang dan selesa berborak kosong dengan Hani . Seperti sudah berkawan lama HAHAHA .
Aku mengangguk ngangguk dengan sebaris senyuman mendengar cerita Hani . Ada ada saja budak ni .
"Hah dah habis cerita dah ?" Soalku laku menggosok dadaku seolah olah hatiku panas mendengar cerita 'sweet' nya bersama Adib .
Tersengih sengih Hani sebelum kembali membuka bicara "Hek hek handsomenya—" aku berkerut saat wajah Hani bertukar riak , percakapannya juha terhenti memandang ke arah belakangku .
Aku lantas turut menoleh sama mahu melihat apa yang menarik perhatian Hani sehingga ternganga budak ini dibuatnya .
"Eh Hani , kal" sapa Adib lalu menapak ke arah kami . Sefia yang sudah melabuhkan duduk di meja Lara sudah tayang wajah pelik .
***
SEFIA POV
Aku tercengang , setelah melabuhkan duduk bersebelahan Hadee barulah aku perasan akan Raykal dan Hani yang sedang berborak di sebuah meja yang terletak di sudut cafe .
"Eh Hani ,kal" tegur Adib sebelum menapak ke arah Hani dan Raykal .
Terkelip kelip mataku melihat kemesraan diantara Hani , Raykal dan Adib saat ini . Aku toleh memandang Lara , Hadee , Adamm dan Aidan pula kali ini . Tersenyata bukan aku seorang yang sedang terkejut . Melihat mereka yang berada satu meja denganku ini memasang wajah pelik melihat kemesraan antara tiga orang manusia di sudut cafe ini membuatkan aku faham bahawa mereka juga pasti turut tertanya tanya .
"Something wrong" ujar Hadee dengan wajah menjengkelkannya disambut anggukan dari kami satu meja serentak .
Sesekali terdengar bunyi mereka yang berada di sudut cafe itu tertawa sakan dan perkara itu masih membuatkan kami bingung .
"Can someone explain to me what happen" ujarku masih blurr .
"Me too , i need some explanation" sambung Adam .
To be continue
HEYLOOO EVERYONE!! SORRY LAH CHAPTER NI RINGKAS GILA ! BANYAK POV PULAK TU EHHEEH IDEA MELAYANG TAPI KENA UPDATE JUGAK T-T kalau tak korang lariii tanak baca dah cerita aku T^T
YOU ARE READING
i wont let you go
Romance[ O N G O I N G ] Mengisah kan tentang Aidan secara tak sengaja terjatuh hati pada salah seorang pekerja perempuannya sendiri , Lara .padahal baru saja patah hati ditinggal kan kekasih yang sudah menjalin kan hubungan cinta selama 4 tahun bersama ny...