Eleven

17 6 2
                                    

CHAPTER NI PANDAI PANDAI LA KORANG BACA KALAU ADA TYPO SILA COMMENT SEBAB AKU MALEHHH BETULL NAK CHECK BAGAI

SEFIA HANNA POV

Aku menjeling sekilas jam ditangan . Patut la Lara pun tak nak , tak reti tengok . Buat kali ke berapa entah aku meliarkan pandangan mencari kelibat 'Raykal' bekas kekasih Lara .

Setelah tiga hari spy aku buat kerja , akhirnya aku dapat semua detail pasal Raykal and yeah aku yang minta dia datang jumpa aku harini .

"Datang starbuck yang kau selalu lepak pukul dua ke tiga petang esok kalau nak tahu siapa aku"

"Untuk apa aku tahu kau ?"

"Lara"

Perbualan singkat antara aku dan Raykal masih segar di ingatan

Szerrrrrtt

Smartphone aku bergetar menanda kan panggilan masuk .

"Aku dah sampai kau kat mana ?" Soal si dia sebaik saja talian disambungkan .

Aku lantas menoleh ke arah pintu utama Cafe starbucks ini sebelum mata aku dan 'dia' bertaut .

"Hm aku kat sini" balas aku . Raykal seakan akan faham  maksud aku terus dia mematikan talian dan menapak ke arah aku lalu melabuhkan duduk di kerusi berhadapan ku .

"So , who are you ? Apa yang kau tahu pasal Lara?" Soal Raykal tanpa nada sebaik saja melabuh kan duduk .

"Lara Tihani . Perempuan murah" balas aku dengan senyuman sinis dibalas wajah tak puas hati raykal

"Amende kau ni , mesti tak pergi tadika kecik kecik dulu , tak citer pape lagi tetibe kata lara murah . Entah entah kau tu lagi teruk takda harga tapi still takda orang nak ." Bidas Raykal selamba

Wajah aku terasa membahang setelah mendengar kata kata pedas raykal .

"Dengar sini baik baik . Lara tak lama lagi akan bernikah dengan bekas kekasih aku . Jadi aku tak panggil kau datang sini untuk tepek aku tapi aku panggil kau datang sini supaya kita boleh sama sama hancurkan hubungan diaorang" terang aku jelas tanpa melengah .

"Huh ? Lara kahwin ? Dengan boyfriend kau ? Siapa boyfriend kau ? Setahu aku lara tu dia nak kahwin dengan park seo joon je selain aku . Takkan boyfriend kau park seo joon ? Mimpi la actor korea tu nak kat korang dua ekor ." Balas raykal lagi seolah olah tak percaya dan masih mahu menyedap kan hatinya sendiri

"Kau ni mesti time kecik kecik tak kena bedung kepala" bidas aku pula selamba dengan keluhan berat .

Anjing betul patut la lara tanak kat dia , bebal dia buka bishe bishe . LUAR BIASA DIA PUNYA BANGANG TU .

"Ha kan dah kata kau ni sah tak sekolah tadika , baby pakai bedung kat badan supaya tak masuk angin, tak jalan kengkang" balas raykal tak puas hati

"Kau tu lain patut bedung dari kepala sampai kaki , kat badan supaya tak kengkang , kat kepala supaya bila dah besar tak bodo macam ni !" Lawan aku pula tak mahu kalah .

"Ala kau masa darjah satu mesti tak suntik vaksin tu yang cacat tak reti pakai baju cukup kain . Baju koyak koyak orang miskin jugak kau pakai" belum sempat apa apa raykal sudah kembali memberi kata kata pedas , deep inside

"Ah kau ! Kau tu kecik kecik mesti telan cardboard sebab tu dada bidang sangat !" Balas aku sebelum menghentak meja .

Pamm!

Bukan setakat aku dan raykal saja yang terdiam , semua pelanggan di sini juga ikut terdiam setelah terdengar bunyi hentakan meja . Kini aku dan raykal sudah jadi tumpuan pelanggan di sini

"Ok fine kau menang . Aku tak datang sini untuk berdebat . Sekarang ni kau bagitahu aku siapa boyfriend kau yang memandai sailang lara dari aku" akhirnya raykal mengalah juga .

"Boyfriend aku , boss lara" terang aku sebelum meneguk rakus  air fresh orange yang ada di atas meja . Haus aku nak berdebat ngan mangkuk hayun tu .

"Damn , lelaki tu ?! Kenapaaa ekk dia selalu nak semak time aku dengan lara . Ingat dia hensem ke nak jadi hero movie indo gitu ?" Kutuk raykal tak puas hati

"Ek eleh lara tu yang murah sangat semua dia layan"celah aku pula .

Raykal pandang aku dan aku pandang raykal . Mata kami bertaut , turun naik turun naik dada masing masing manahan marah sebelum kami berdua kembali berdebat.

****

Jam menunjukkan pukul lapaj setengah malam . Aku menapak perlahan menuju ke arah katil sebelum menghenyak punggung di atas tilam lembut aku .

Fikiran aku bercelaru , aku  sayangkan Adib tapi aku terpaksa kembali pura pura cintakan Aidan seperti sebelum ini kalah aku tak mahu hilang semua kemewahan yang aku ada sekarang .

Bukan setakat tu , aku juga terpaksa sakitkan hati Lara satu hati nanti untuk rebut kembali cinta Aidan walaupun aku tak ada perasaan terhadapnya . Ya aku memang penting kan diri . Tapi aku takda pilihan , aku tersepit kat tengah tengah .

"Tunggu papa mampus baru senang hidup aku boleh kahwin dengan siapa je aku nak tanpa ditarik kemewahan yang aku ada sekarang" bicara aku sendiri sebelum meletak kan kepala di atas bantal

Ceh penat jugak aku dan raykal berdebat tadi . Dua jam kami berdebat lima minit berbincang dua jam berdebat lepastu baru bincang .

***

RAYKAL POV

Aku perhati dari jauh saja rumah Lara yang kini riuh dengan gelak tawa . Dari jauh aku dah dapat lihat Lara dan Aidan sedang berborak di buaian halaman rumahnya . Hari ini merupakan hari pertunanangan Lara dan Aidan .

Tak apa aku akan pastikan kau kembali jadi milik aku . You should know that i love you more than he love you lara . Aku sanggup buat apa apa je . Eventho kena gunacara kotor aku tak kisah asalkan dapat kau .

Aku hela perlahan nafas . Hati aku sakit melihat Lara tersenyum saat berada di samping Aidan . Takpa takpa slowly but surely , just wait and see . Aku bunuh kau Tengku Aidan Adrian...

Tak lupa juga aku dan Sefia sudah ada plan untuk hancur kan hubungan mereka berdua walaupun lebih banyak berlawan mulut berbanding berbincang .. Sabar ya sayang , semuanya akan kembali macam dulu .


To be continue

Vote for next chapter . Don't ask why aku tak buat lara atau aidan pov waktu scene tunang , aku tak reti la siaa nak buat scene sweet sweet kawen kawen tunang bagai ni . Maklum la single berwawasan tak terfikir tunang apa mende tah

Sila detect typo sekiannn dari saya ainn tampan lagi kacak lagi hensem.

i wont let you goWhere stories live. Discover now