LARA TIHANI POV
"So lets make a new secret with me.." raykal dekatkan lagi jarak antara wajah aku dan wajahnya .
"please raykal ! Aku tunang orang ! Let me go... please....." rayu aku dengan suara kecil dan tangisan .
"Tunang orang ? That's why aku nak rasa kau dulu sebelum jantan bodoh tu" sambung Raykal lagi dan itu betul betul buat aku rasa lebih baik mati daripada diperlakukan bergini .
Terasa hemhusan nafas Raykal di tengkuk aku yang menandakan jarak antara kami sangat dekat .
Leher aku sudah jadi targetnya . Meronta ronta aku cuba menolak tubuhnya jauh dari aku .
Ktap!
Pintu kereta sebelah pemandu terbuka dari luar . Air mata kian jatuh membuatkan pandangan aku tidak jelas untuk melihat wajah si 'dia' yang membuka pintu kereta lalu menarik raykal keluar dari kereta secara kasar tetapi aku kenal suaranya .
"Sial kau ! Aku dah cakap don't you dare to touch her! Are you really wanna die?!" Jerkah Aidan . Aku pantas membuka pintu kereta dan belari anak ke arah Aidan yang kini tampak benar benar hilang kawalan .
"Aidan stop it , dont do this . Aidan.."rayu aku lalu memeluk erat lengan Aidan supaya dia tidak terus menerus mencederakan Raykal .
Raykal sudah terbaring di atas jalan tar . Jelas kelihatan cecair merah mengalir dari hidung dan tepi bibirnya tetapi dia tetap mengukir senyuman..
Senyuman penuh makna..
***
TENGKU AIDAN ADRIAN POV
Syukur la setelah aku menyoal banyak kali pada Lara sama ada Raykal sempat lakukan sesuatu pada dirinya atau tidak , jawapan Lara tetap sama hanya dengan gelengan .
Aku memberhenti kan kereta sebaik saja tiba di sebuah warung , tidak jauh dari rumah Lara . Cadang nya mahu hantar dia pulang tetapi terfikirkan dia yang tidak makan dari petang lantas aku singgah ke sini .
Sesekali aku mengerling ke arah Lara yang kini diam membisu hanya kedengaran esakan dan sedu sedan nya saja .
"Awak lapar?" Soal aku lembut dan perihatin . Lambat lambat dia mengangguk perlahan lalu mengesat kasar air matanya .
Diam diam aku menyimpan senyum melihat dia menangis . AISHHH COMEL !
Aku hulur sapu tangan kesayangan aku hadiah daripada Aina sewaktu majlis hari lahir aku yang ke 22 lima tahun lepas .
"Lap air mata tu cepat , nanti sendiri malu nak keluar makan dengan muka tak comel awak tu" sambung aku selamba nak menyakat .
Dia rampas kasar sapu tangan yang aku hulur kan tadi sebelum terus membuka pintu kereta dan berlalu pergi .
Selesai saja memesan makanan dan minuman , masing masing diam membisu . Aku hanya jadi CCTV memerhati setiap inci wajahnya tetapi fikiran kelainnn .
FLASHBACK
Sesampai saja aku di meja kelibat Lara tidak kelihatan . Terpusing pusing tengkuk aku mancari Lara .
Aku melabuhkan duduk , dalam fikiran aku terfikir kalau kalau dia hanya ketandas sebentar .
Kringgg..kringg..
YOU ARE READING
i wont let you go
Romance[ O N G O I N G ] Mengisah kan tentang Aidan secara tak sengaja terjatuh hati pada salah seorang pekerja perempuannya sendiri , Lara .padahal baru saja patah hati ditinggal kan kekasih yang sudah menjalin kan hubungan cinta selama 4 tahun bersama ny...