ADIB POV
Aku tergelak kecil melihat telatah kanak kanak yang sedang bermain di taman permainan ini dengan riang nya . Andai aku boleh putar kembali masa , aku mahu kembali ke zaman kanak kanak , tak perlu fikirkan apa apa selain bergembira .
"Adib" tegur satu suara . aku sedikit tersentak , kusangka kan abah ruparupanya mamat mana entah .
"Excuse me?" Ujarku dengan wajah hairan . si 'lelaki' yang kelihatan familiar ini melabuhkan duduk di sisi ku .
"Come on bro , aku raykal la . Takkan belajar kat Rusia terus lupa aku" balasnya dengan tawa kecil
Membulat mataku bila otak sudah dapat tangkap siapa si 'lelaki' ini . Rakan sekelasku sejak di bangku sekolah rendah lagi .
"Hey kal ! How are you bro ?! Long time no see" soal ku teruja . Sejak kembali ke Malaysia , tidak seorang pun rakan semasa belajar di Malaysia dulu yang aku jumpa . Maybeee ada jumpa but aku tak cam muka..
"I'm doing just fine bro . How about you? Ingat kan dah belajar bertahun sejak habis sekolah rendah dekat luar negara dah tak reti bahasa melayu"
"Hahaha same goes to me . Im fine . Hey ni negara tanah tumpahnya darahku ! Mestila ingat"
"Dib , ingat lagi budak perempuan yang crush kat engkau dulu tu ?" Soal Raykal setelah hampir sejam setengah kami berborak .
"H-hani?" Soalku teragak agak saja bunyinya . Ialahh dah lebih sepuluh tahun berlalu , mana mungkin aku dapat ingat dengan jelas .
"Wow ingat lagi eh . Kau tahu tak , sampai sekarang dia still tunggu kau" sambung Raykal lagi . Terus aku menoleh memandang tepat wajah Raykal . Okay serious talk topic ni menarik .
"What ?!"soal ku tak percaya .
"Yeah kau ingat tak perempuan yang pengsan dekat majlis kahwin Aidan tu ?"
"That girl ?" Buat kali kedua mataku terbeliak besar . Patut la minah tu pengsan ngam ngam time aku sampai !
**
TASNIM HANI POV
Ceh Raykal tagunaa , sembang je lebih kata nak tolong aku bagai . Dah dua minggu menghilang tanpa khabar berita mamat tu . Nasib baik la ada kedai 2 ringgit ni baru bukak , hari hari aku shopping gula gula kat sini .
Pap !
Habis bertaburan plastic gula gulaku . Aduii tulah kau Hani ! Berangan lagi masa berjalan , kan dah langgar orang .
Aku jadi tak keruan plus serba salah melihat tuan empunya tubuh yang belanggar denganku tadi yang mengutip semula plastik gula gulaku padahal aku yang laggar dia .
Berdebar debar aku saat si dia mula berdiri
"Sorry—" belum sempat aku menghabis kan kata kata jantung aku sudah berdegup kencang bagai nak terkeluar.
"Hani" tegurnya . Sabar hani sabar , jangan pengsan dulu , dah la kau datang seorang . Kalau pengsan siapa nak angkat kau yang berat macam batu belah batu bertangkup ni
"Hani I'm sorry . Nah ni awak punya" Adib kini sudah terpacak di hadapan ku sambil menghulurkan packet gula gulaku . But wait ! Dia ingat aku ? OMOO OTTOKE T^T
Lambat lambat aku mengangkat wajah memandangnya . Mata kami bertaut buat seketika .
"Awak buat apa dekat sini?"soalnya dengan senyuman nipis
"Ar-ah? Ouh beli barang sikit" balasku tergagap gagap
"Free tak ? Jom kita lepak lepak makan kejap nak ?" Soalnya lagi selamba . Terkelip kelip mataku . Seolah olah tak percaya .
YOU ARE READING
i wont let you go
Romance[ O N G O I N G ] Mengisah kan tentang Aidan secara tak sengaja terjatuh hati pada salah seorang pekerja perempuannya sendiri , Lara .padahal baru saja patah hati ditinggal kan kekasih yang sudah menjalin kan hubungan cinta selama 4 tahun bersama ny...