" shh dah dah hampa ni hingaq ar. tibai satgi. " marah manja kun dengan rotannya. bila kun keluarkan weapon dia tu,bermakna click! kuasa veto aqil fayyadh is on!!!
" johnny johnny! "
mata 21 pasang itu melekat di skrin johnny apabila nama rakan mereka itu dipanggil. dan disahut oleh si empunya nama.
" yes papa! "
" meh iftar ngan papa ummi. lambat nasi habis~! " si papa johnny muncul di pintu bilik lelaki tinggi lampai itu.
wajahnya saling tak tumpah macam johnny. namun yang membezakan mereka ialah misai lebat melentik terhias di atas bibir papanya.
hm hensem jugak papa johnny ni. nak tackle pun boleh.
kata ten diam-diam sambil tersengih. johnny mengiyakan si papanya dan tersenyum ke arah skrin. dia melambai. " bye guys,aku nak pergi bukak puasa dulu. aniong! " ujarnya confident dengan bahasa koreanya. kboo betul johnny sejak sejak ikut jejak winwin layan drama korea.
winwin bangga dan melambai. " aniong,johnny opah! " mereka buat gerakan yang ditiru dari taeyung dan yoonu ensiti ilichil.
doyoung geleng dan tiba-tiba dia menggelabah." hm aku pun dah nak kena chaw ni. bye gais! " tanpa menunggu sebarang balasan dia lekas menutup aplikasi zoom tersebut. ingatkan urgent sangat rupanya dia terlupa nak masak lauk bukak puasa.
gitu pun boleh ye.
" same goes to me,adios! "
" hehe bang qamar pun nak pergi tolong ibu kat dapur. wassalamu. "
" semua pakat nak blah,aku pun sama la! itadakimasu,minna san. "
" bye! "
" mummy dah panggil chenle dah tu. bye! "
" xiaojun dengan hendery pun nak baliklah. dah senja,nanti mak tibai. byeee! "
" bye abang taeyong! selamat berbuka! salang salanghae aagettwoo. "
" bye.. "
taeyong tersenyum dan meng off kan laptop hitamnya. dia bersandar ke sofa dan menghela nafas perlahan. remote tv diambil dan bunyi ost drama pukul 7 bergema di sekitar ruang tamu itu.
sekali lagi dia berseorangan dalam kesunyian. taeyong merenung ke arah syiling dan mengingati momen momen mereka di hari raya aidilfitri yang lepas. tak semena-mena dia tersenyum.
ah,baru beberapa minit,tapi dah rindu.
ALLAHU AKHBAR ALLAHU AKHBAR
" allahu,dah berbuka! "
laju dia backflip ke belakang sofa dan menuju ke dapur dengan pantas sekali. berbuka dengan ketupat untuk esok pun bolehla. asalkan ada jugak makanan.
taeyong membaca bismillah dan doa sebelum dia menyuap ketupat ke dalam mulut. " haih,sunyinya. macam mana lah aku nak hilangkan kesunyian ni? "
" assalamualaikum!! "
taeyong tersentak dan dia bangun menuju ke pintu dapur. pintu itu dibuka dan kelihatan gadis bertudung litup tersengih-sengih ke arahnya.
" oh,fasya. ada apa eh? "
" m-mak bagi laksa kat abang. nah! " tupperware berwarna pink itu dihulur malu-malu. hilang konfiden perempuan ni. bukan main tadi bagi salam macam nak roboh rumah orang.
taeyong panik. " alamak,abang tak masak apa-apa harini nak tukar juadah— "
" eh takpe takpe! saje je bagi ada lebih hehe. tak payah tukar-tukar pun. " ujarnya laju. taeyong tersenyum.
" hm yelah. sedapnya bau laksa ni,mak buat ke? "
" haah mak yang buat— "
" TAKLAH FASYA YANG BUAT TADI. DARI PUKUL 4 DIA BUAT NAK KASI KAT TAEYONG. "
" MAK NI DIAM LA! "
taeyong culture shock. bukan sebab mak fasya,tapi fasya yang selamani lembut berbicara dan tenang wajahnya sedang menjerit geram ke arah rumah di sebelah taeyong. pergh inilah masa paling sesuai untuk peribahasa bagaikan harimau yang menunjukkan belangnya.
mak fasya buat muka " elele malu malu pulak. " di tingkap.
taeyong dan fasya awkward berdiri. " um,thanks fasya. susah-susah je. " lelaki berwajah barbie doll itu menggaru leher yang tak gatal.
" t-tak susah mana,um selamat berbuka..bye!!! " gadis itu cepat cepat angkat kaki dan naruto run ke rumahnya.
taeyong tersenyum nipis dan perlahan-lahan dia tutup pintu. terdengar sayup sayup fasya memarahi maknya sebab kacau daun.
nampak gayanya macam taeyong takkan sunyi dah lepasni.
YOU ARE READING
𝐁𝐈𝐋𝐀 𝐍𝐂𝐓 𝐁𝐄𝐑𝐏𝐔𝐀𝐒𝐀 | 𝐎𝐓𝟐𝟏 ✔
Short Story[ COMPLETED ] ❛ 21 pelajar kolej terkandas dan terpaksa berpuasa di kolej ketika pkp dilaksanakan.❜ sᴛᴀʀᴛ : 𝟐𝟒𝟎𝟒𝟐𝟎 ᴇɴᴅ : 𝟐𝟗𝟎𝟓𝟐𝟎 sᴛᴀᴛᴜs : 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐭𝐞𝐝 @LEADERWINWIN-