Minden idők 10 legjobb betiltott kpop dala

122 3 2
                                    

1. Big Bang- Fxxk it


A Big Bang legutóbbi kislemezét, az "FXXK IT" -et a KBS betiltotta "nem megfelelő szövegek" miatt. Ez nem akadályozta meg, hogy a dal a mai napig legsikeresebbé váljon, mivel az MV már több mint százmillió nézetet képes igénybe venni; Valójában kiderül, hogy a KBS nem tudja ellenőrizni az internet többi részét.

2. Epik High- Nocturne

Epik High korábbi anyagai gyakran voltak a tilalmak és kritikák tárgyai, és a szövegek a társadalom betegségeiről gyakran ugyanazoknak az embereknek a tollát fodrosítják, akikről beszélték. A "Nocturne" egy mesterkurzus a "ébrenlétben", amelyet Tablo szállított, kórusával kiabálva: "a pénzt, amit keresel, hagyd, hogy égjen, hagyd, hogy égjen". Tablo összehasonlítja a pénz-éheseket a kannibálokkal, megkérdőjelezi a menny gondolatát, öngyilkosságról beszél és megrontja Korea jogrendszerét. Ott van otthon a "Remapping the Human Soul" albumon.

3. H.O.T.- Wolf & Sheep

Az egyik legendásabb "első generációs" K-pop banda, ami természetesen azt jelenti, hogy ők voltak az elsők, akik sok eseményt tapasztaltak meg az iparban. Anyaguk mindig a bubblegum pop és a társadalmilag tudatos rap-rock között vándorolt, és ez a dal az utóbbi kategóriába esett. A "Wolf & Sheep" -et tiltották a profán lírai tartalom miatt, és bár ez volt a rajongók slágere (amint ezt a "Válasz 1997" legendás nyitójelenete is igazolja), a televízióban nehezen terjeszthetővé vált. Annak ellenére, hogy a csoport képes volt továbbra is reklámozni azáltal, hogy különféle dalokat bocsátott ki az albumról, ez messze nem volt az utolsó ecset vitatott kérdésével, és a későbbi dalok, mint például az "I Yah", társadalmi kritika miatt tűzbe kerültek.

4. Dal Shabet -Joker

A Dal Shabet egy olyan lánycsoport, amely egyszerűen nem képes szünetet tartani. Annak ellenére, hogy fél évtizedig reklámozták, a csoport küzdött egy valódi slágerért, még azokban az időkben is, amikor csillagjegyű hangzásaikat adták a top névtermelőktől. A "Joker" újabb ütközésvé vált a lányok számára azután, hogy a cenzúrák meglehetősen szokatlan furcsaság miatt tiltották a dalt bizonyos helyszínektől és adásoktól: A "Joker", ahogy a lányok kiejtik, rendkívül hasonlónak hangzott, mint a nemi szervekre vonatkozó koreai szó.
5. GD&TOP - Knockout

A GD & TOP "Knockout" Diplo által készített ütemezésével és elbűvölő zenei videójával felhívta a világ figyelmét, de sajnos több hónappal a megjelenése és promóciója után is sikerült felhívnia a szerzői jogok tulajdonosainak figyelmét. Természetesen az ostobaság és a névtörvényes márkák kombinációja már remek módja annak, hogy bajba kerüljenek a koreai zenei életben, de a GD & TOP egy kicsit tovább tudta vinni. Az események ritka fordulójában a zenei videót valójában teljes mértékben törölték az YG hivatalos platformjaitól, miután mind a Playboy, mind a Beats by Dre márka aggodalmát fejezte ki termékük módosított verzióival és a videóban megjelenő logókkal kapcsolatban.

6. PSY- Right Now

PSY kétségkívül a tiltott művész ebben a listában, és talán a tiltott művész a koreai popban. Bemutatója egy Eminem stílusú "X-besorolású" rapper volt, messze a barátságos tánc minden személyiségétől, akit a későbbi években vett fel. Azt mondta: "Azonnal" nagyon sokáig jelent meg a korszak után, de a társadalom és a bérek életmódjának kritikájával továbbra is sikerült felbukkannia a koreai cenzúrákat (észrevenni a tendenciát). Természetesen a Psy számára nem segített a fogyatékkal élők számára eltérő kifejezés használata a kórusban - vagy „kibaszott hang" -, de szerintem biztonságos azt mondani, hogy a dolgok 2010 után működtek vele.

7. TVXQ- Mirotic

A "Mirotic" volt a TVXQ legutóbbi koreai kislemeze ötfős csoportként, és szuper súlyos hatással volt a megjelenésére. A rajongók megszerettek mindent, ami a dallal kezdődött, Changmin kiabált magas hangjától az "álla simogató" táncáig a nyolc középső rap alatt. Ennek ellenére a dal problematikus volt a koreai cenzorok között a megkérdőjelezhető koreai és angol dalszöveg kombinációja miatt; A "bőröm alatt" bármilyen okból szerepelt a dal sok kritikájában. A dal mindazonáltal továbbra is hatalmas sláger volt, és véletlenül erőteljes küldőként szolgált arra, amit a legtöbb ember a TVXQ "igaz formájának" tart.

8. e.via - Oppa, Can I Do It?

Az e.via (később Tymee néven ismert) egy kevéssé ismert rapper, aki a 2000-es évek végén debütált. Nagyon sok figyelmet szerzett a sebességmérő képességei miatt, bár valami másnak sikerült megragadnia férfi hallgatói képzeletét: rendkívül explicit szövegek. Alig kell mondani az "Oppa, meg tudom csinálni?" ami még nem tükröződik a dal címében vagy a dal bevezetőjében. Mindenesetre erotikus volt (próbált lenni), és bár a dal összeomlott és meggyújtott egy gyors tempóváltással, nem lehetett csodálni az e.via bátorságát, hogy megpróbálta kiadni és népszerűsíteni a dalt.9. NCT 127 -Cherry Bomb

Az NCT 127 "Cherry Bomb" az SM Entertainment legújabb dala volt, amely dalszövege miatt a KBS-hez hasonló hálózatok tűzbe kerül. Van valami egészen másképp abban, hogy a címke hogyan kezeli ezt - ahelyett, hogy meghajoltak volna, és a műsorszolgáltatók akarata alá tartozták volna, az SM dacosan megtagadta a dal szerkesztett változatának promócióját a KBS-en (annak ellenére, hogy a "teljesítmény verzió" szerepel a forrás mini-ban) -album). A szóban forgó dalszövegek látszólag „erőszakosak" és „a fiatalok rossz viselkedését ösztönözték", bár nehéz megfigyelni, hogy a fiúk egy csoportja milyen károkat okoz, miközben lazán táncolnak a fejükre kinyújtott kezükkel. A zsűri még mindig nem működik, mivel a dal viszonylag új, de eddig az NCT projekt eddigi legsikeresebb művévé vált.

10. S.E.S. - Love

A "Love" a 90-es évek végén megjelent az "eredeti lánycsoport", az S.E.S.-től, akiket jól ismertek a bubblegum popszámuk és a szomszéd lányok megjelenése miatt. Mint kiderült, ennek a dalnak a tilalmának forrása semmi köze nem volt a dalszöveghez vagy akár a zenei videóhoz sem. Az 1990-es évek során még mindig volt egy csomó terület, amelyet még K-popban kellett feltárni. Ebben az esetben az a terület, amelyet az S.E.S. A felfedezett festett haj volt, ami a Lady Gaga utáni társadalomban semmi ellentmondásosnak nem tűnik. Meglepő módon (és talán szinte lenyűgözően) a zeneszám reklámozását tiltották a négy nagy koreai zenei csatornánál, anélkül, hogy más albumok ragyoghatnának, amíg a lányok szőke hajat rántottak. A csoport fennmaradt, és végül a koreai társadalom standardjai eléggé megváltoztak, hogy az előadóművészek jobban tehessenek megjelenésükkel.

Asian DreamWhere stories live. Discover now