Városi legendák Ázsiából

93 4 2
                                    

Mivel az utóbbi rész tetszett,ezért itt a következő rész belőle, de ezúttal nem csak Japánból :)

Szingapúr

Egy Szingapúrban felnőtt fórumozó arról számolt be, hogy gyerekkorában minden éjjel üveggolyók földre ejtésének hangját hallotta a felettük lévő lakásból. Hasonlóról más ismerősei is beszámoltak, függetlenül attól, volt-e kisgyerek vagy egyáltalán lakó a felettük lévő lakásban. A rejtély a fórumozót gyerekkora óta kísérti, sőt mások arról számoltak be, az üveggolyókkal játszadozó kísértet más házakba is követte őket. A hozzászóláshoz egy másik redditező jóvoltából hamarosan egy is érkezett: a hang állítólag a vízvezetékből jön, és a jelensége okozhatja – bár ezzel sem ért egyet mindenki.

Hongkong

Ez a sztori kicsit kilóg a horror sorból, és inkább vicces összeesküvés-elmélet, mint városi legenda, de nem akartam kihagyni. Ha Hongkongot komoly tájfunok fenyegetik, a hatóságok kötelesek munka- és iskolaszünetet elrendelni. Ez a pluszpihenés jól jönne a túlhajszolt helyieknek, akik ezért nagyobb viharok közeledtével bizakodva várják a határozatot. A tájfunok azonban – bár esténként még nagyon fenyegetőek – a másnap reggeli munkakezdés előtt pár órával valahogy csak elkerülik a várost. Egy félig viccesen, félig komolyan terjesztett elmélet szerint Hongkong mágnása egy titokzatos mesterséges pajzzsal védi meg a várost a munkaszüneti napoktól.

India

Egy 2001-ben terjesztett városi legenda szerint egy őrült tudós emberből és majomból kevert ki valami teremtményt, ami aztán Delhi utcáit róva terrorizálta a lakosságot. A valós sebesülésekkel is járóvégül elfoglalta a helyét a popkultúra különböző termékeiben.

Dél-Korea

Friss dél-koreai házasok Kínába/Indiába utaznak nászútra, ahol aztán a feleség nyomtalanul eltűnik. A férj hiába tesz meg mindent az előkerítésére, végül egyedül tér haza. Pár évvel később cirkuszba megy barátaival, ahol az egyik előadóban felismeri feleségét – lábak, kezek nélkül, beszédre képtelen állapotban.

Kína

Egy részeg utazik éjjel a buszon. Amikor egy idős férfi mellé ül, pár percre felébred, de aztán alszik tovább. Másodjára arra ébred, hogy az idős férfi ruhájánál fogja rázza, és állítólagosan ellopott pénzét követeli vissza. "Te kis szarcsimbók, alvást színlelsz, és közben ellopod a tárcám!" – kiabálja. A részeg hiába ellenkezik, végül mindkettejüket ledobják a buszról. Amikor a részeg számon kérné az öregen tettét, az így szól: "Éppen most mentettem meg mindkettőnk életét. Túl részeg voltál, hogy észrevedd: utastársaink egyikének se voltak lábai."

Japán

A zsebkendő reklám átka: Az 1980-as éveken indult a Kleenex papír zsebkendő reklám, amiben egy fehér ruhás nő és egy szörnynek öltözött kisfiú szerepelt. A nagy kampány zenéje a Jane és Barton „Ez egy jó nap" című dala volt, ám a zene kísértetiesen hasonlított a német népdalra, ami úgy szólt, hogy: „Halj meg, halj meg, mindenki el van átkozva és meg fognak ölni."

Ez a hasonlóság rengeteg bel- és külföldi embernek szemet szúrt. Ők mind borzalmasnak találták a reklámot, ám a készítők nem vették le a műsorról, mert azt akarták, hogy legalább a befektetett pénz megtérüljön.

Az Inokashira Park átka: Az egyik legromantikusabb időtöltés, ha a párunkkal csónakázunk, ám nem akkor, ha a Tokióban található Inokashira Parkot választjuk erre a programra, ugyanis a legenda szerint, ha a pár kiszáll a csónakból, akkor nyomban kiszeretnek egymásból.

A jinmenken:A legenda szerint az autópályákon, szuperszonikus sebességgel rohan az ártalmatlan, barátságos jinmenken. Az, hogy pontosa mik ezek a lények, rejtély. Lehet, hogy egy félresikerült genetikai kísérlet eredménye, vagy szellemek, amelyek az autóutakon kísértenek. Más elmélet szerint makákók, kutyaszerű szőrrel, emberi arccal.

A vörös szoba átka: Mindenkit idegesítenek a neten felugró reklámok, de valószínűleg az a legbosszantóbb, ha azzal fenyegetnek, hogy meghalunk. Japánban létezik egy ilyen „szerencsejáték".

A felugró ablak egy vörös ajtót mutat, majd felugrik a kérdés: „Tetszik a vörös szoba?"
Ha válaszolunk, akkor további kérdések következnek, amelyek végén egy listát kapunk eredményül, amelyen szerepel a nevünk és több ismerősünk.

Az eladó halála:Azt találták ki, hogy a füst és zavarodottság közepette egy női eladó, aki kimonót viselt, az épület nyolcadik emeletéről akart lemászni. A tűzoltók arra utasították, hogy a biztonsági kötélen másszon le. A nő szót fogadott, ám az erős szél meglebbentette a ruháját.

Az eladó nem viselt alsóneműt, ezért attól félt, hogy mindenki meglátja a nemesebbik részét, úgyhogy inkább a halálba zuhanást választotta. A katasztrófa óta minden alkalmazottnak kötelező alsóneműt viselnie, ha Shirokiya boltban dolgozik.

Asian DreamTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang