tiga

80 22 14
                                    

Selepas sahaja diberitahu yang cikgu kebanyakkannya tidak akan masuk kedalam kelas kerana terdapat mesyuarat besar , Younghee terus meletakkan kepalanya diatas meja dilapik lengannya yang gebu .

Kyunghee dan Minhee yang baru sahaja pulang dari kantin terkejut melihat keadan kelas mereka .

" Apa hal tiga orang mamat ini buat dalam kelas kita ? " soal Kyunghee pada Minhee .

" Kau tanya aku ? Masalahnya aku dengan kau tau dari tadi " balas Minhee .

" Tepi tepi tepi " Kyunghee dan Minhee menolak Changbin yang dari tadi memandang wajah Younghee yang sedang tertidur .

" Bangunlah bodoh " Minhee menjentik dahi Younghee sehingga tersedar dari tidur .

" Aduh .. sakitlah " marah Younghee sambil memandang wajah Kyunghee dan Minhee , Kyunghee pula memuncungkan bibirnya menunjuk nunjuk kearah Changbin .

" Eh ? " Younghee kehairanan .

" Mulai hari ini kitorang sebahagian dari pelajar kelas ini " kata Bangchan .

" Kita memang pelajar kelas ini lah " balas Changbin .

" Cuma kita dipisahkan hahaha " sambung Han .

" Apa benda bodoh korang merepek ini ? " marah Minhee .

" Tak yah fikir sangatlah , ini meja siapa ? " soal Bangchan .

" Aku " balas Kyunghee .

" Ini ? "

" Itu meja mamat itu , Minhyuk " Kyunghee menunjuk kearah Minhyuk , rakan sekelas mereka .

" Suruh dia duduk tempat lain , aku nak duduk sini " kata Bangchan kepada Kyunghee .

" Ehh order " marah Kyunghee .

" Minhyuk , aku nak duduk tempat kau . Kau boleh pindah tempat lain " ujar Bangchan .

" Okay " balas Minhyuk yang hanya turuti yang Bangchan mahukan .

" Kalau macam itu aku pun nak " kata Han .

" Ini meja siapa ? " tanya Han .

" Ah tak ada tak ada , nanti kau buat macam mana kawan kau buat kan "  marah Minhee kerana Han tanya meja yang berada disebelah Younghee .

" Okay Changbin , kau duduk sini . Kau ikut aku duduk sana " Han menarik tangan Minhee .

" Changbin ? " Younghee kehairanan .

" Ye aku , Seo Changbin " balas Changbin .

" Oh , jadi kaulah lelaki yang perempuan tadi kata aku goda ? " soal Younghee .

Kyunghee , Minhee , Bangchan dan Han terpinga pinga dengan apa yang Younghee katakan .

" Maksud kau ? " tanya Changbin .

" Minhee , kau duduk saja sini . Kau pindah tempat dengan mamat itu kita putus kawan , faham ? " kata Younghee lalu bangun keluar dari kelas , tidak tahu mahu kemana .

" Younghee , sabarlah " Changbin mengejar Younghee dari belakang .

" Kali ini saja dengar cakap aku , tolonglah " rayu Changbin .

" Eh kau siapa ek sampai aku kena ikut cakap kau ? "

" Tangan kau luka kan tadi ? Ikut aku " tanpa menunggu jawapan , Changbin menarik tangan Younghee dan membawanya ke bilik kesihatan .

Tapak tangannya yang luka tadi masih tidak diubati bahkan diluka itu terdapat debu dan beberapa biji batu kecil , sakit ditapak tangannya tidak mampu menandingi rasa sakit dihatinya .
____________________________________

" Mana Bangchan Han dengan Changbin ini ? " tanya Hyunjin yang tidak selesa apabila mereka berlima dipandang oleh ramai gadis gadis di sekolah itu .

" Itulah , aku dah macam artis dah ini " balas Minho .

" Aku ingat aku sorang saja rasa macam artis " sambung Felix .

" Hyung , itu 3 racha " kata Seungmin selepas melihat kelibat Han Bangchan dan Changbin .

" Oh my god , 3 racha guys ! " perempuan itu menjerit membuatkan Minho Hyunjin Felix Seungmin dan Jeongin terkejut .

" Wah , terkenal betul diorang ini " usik Jeongin .

" Sorry lambat , ada hal " kata Changbin kepada mereka .

" Dah dapat tahu kelas korang ke ? " soal Bangchan .

" Kelas SKZ-1 " kata Hyunjin .

" Yasss ! " jerit Han .

" Kenapa ? " soal Felix .

" Kita semua sama kelas " kata Bangchan .

" Yeayy "

Changbin naik keatas pentas kerana pelajar pelajar perempuan masih ramai melihat mereka .

" Ada beberapa pengumumna , hari ini kawan kitorang seramai 5 orang berpindah sini . Tak kisahlah korang nak panggil kami 8rach ke apa , tapi layan diorang macam mana korang layan kami " ujar Changbin .

Minho , Hyunjin , Felix , Seungmin dan Felix terkejut melihat apa yang telah Changbin lakukan .

" Kalau nak ambil gambar dengan diorang jangan malu malu " usik Bangchan .

Pelajar pelajar perempuan disitu semu menjerit kegembiraan , manakala Kyunghee Minhee dan Younghee hanya memandang dari jauh .

" Haih satu kelas dengan kita pula itu " kata Kyunghee .

" Mampuslah kelas kita bakal jem dipenuhi bangsat bangsat " ujar Minhee .

" Jom masuk kelas , sebelum diorang masuk . Silap silap kita kena pijak dengan peminat diorang " balas Younghee .
____________________________________

bersambung ...

Addicted To You [ 3Racha ]Where stories live. Discover now