lima

74 21 13
                                    

" Haah ye tak ye , selama korang sekolah sini korang tak ada musuh ke ? " soal Seungmin kepada 3 racha .

" Hm rasanya ada lah dua tiga orang lelaki yang cemburu dengan kitorang HAHAHA " balas Han lalu membuka penutup pencuci muka .

Mereka semua sedang sedia untuk mandi , bukan sahaja hanya mereka yang ada didalam bilik persalinan itu malah terdapat dua orang lelaki lain .

" Korang buat apa lama lama dalam ini ? Keluar lah " kata Changbin .

" Sekejap lagi kami keluar " balas lelaki itu .

Ke enam enam bilik mandi yang ada didalam bilik persalinan itu dimasuki Changbin , Bangchan , Minho , Jeongin , Seungmin dan Hyunjin .

Manakala Han dan Felix fokus menyuci muka mereka di singki sambil menunggu giliran mereka untuk mandi .

" Cepat cepat cepat " bisik lelaki itu tanpa disedari oleh Han dan Felix .

Kedua lelaki itu menabur sabun dihadapan bilik mandi Changbin , malah membaling pasir dari atas kedalam bilik mandi Changbin .

Dan mereka berlari keluar dari bilik persalinan itu .

" Bodoh apa berlari " ujar Han .

" Itulah tu -- "

Pintu bilik persalinan itu dibuka , rupanya Younghee .

" Woiii apa kau buat dekat sini " jerit Han sambil menutup bahagian dadanya .

" Aduh macam mana ni weh ! " jerit Felix , mana tidaknya mereka berdua berkemban memakai tuala dan tidak memakai baju .

" Changbin mana Changbin ?! " jerit Younghee lalu masuk mengetuk satu persatu pintu bilik mandi .

" APAA BENDA NI BODOH PASIR " jerit Changbin dari dalam tandas .

Younghee yang mendengarkan suara Changbin lantas menuju ke hadapan pintu , belum sempat Changbin membuka pintu tandasnya akibat dihujani pasir yang jatuh dari atas .

Changbin menarik pintu bilik mandinya , dalam masa yang sama Younghee tergelincir dan kepalanya terhantuk di kerusi batu yang ada ditengah tengah antara dua bilik mandi .

" Younghee ! " jerit Changbin , terkejut melihat Younghee yang berada didalam bilik persalinan lelaki lalu terkejut yang kepala Younghee terhantuk dan terkejut lagi kejadian itu berlaku didepan matanya .
____________________________________

Younghee dibawa ke Hospital akibat daripada kemalangan itu , bukan hanya 3 racha dan rakan rakannya yang datang tetapi Kyunghee dan Minhee juga .

" Apa jadi ini ? " soal Kyunghee dengan mukanya yang merah akibat menahan amarah .

" Yang si Younghee ini pula pergi masuk bilik persalinan lelaki dah kenapa " marah Minhee .

" Kami tak tahu , yang kami tahu dia masuk dan jerit tercari cari Changbin . Sambil ketuk ketuk semua pintu bilik mandi " ujar Felix .

" Oh yang ketuk ketuk itu dia ke ? " soal Minho .

" Ya tapi kan , apa yang kau jerit tadi Changbin ? " tanya Bangchan .

" Aku tengah mandi mandi ada pasir entah datang dari mana " balas Changbin .

" Ingat tak budak dua orang yang ada dengan kita tadi ? " soal Han kepada mereka .

" Haah kenapa ? " tanya Seungmin .

" Aku rasa kerja diorang lah , mesti ada benda yang dia tak puas hati dengan Changbin " sambung Han lagi .

" Kan aku dah kata ! Kita diperhatikan tadi ! " Jeongin mencelah .

" Sekejap sekejap , apa benda korang merepek ini ? " tanya Minhee .

" Aku terajang seko seko kang , borak jangan dengan geng kau saja . Kami tak faham ! " marah Kyunghee .
___________________________________

" Padan muka dia HAHAHA "

" Kau rasa dia jatuh tak ? " soal si B .

" Mestilah , lepas dia gatal kena pasir itu mesti dia gelabah keluar " balas si A .

" Betul juga kan "

Mereka berdua bergelak ketawa di tepi lorong yang sunyi sambil minum beberapa botol soju yang terlihat ada di atas meja kecil .

Teruja merayakan kejayaan mereka menyakiti Changbin tapi mereka silap ..

" Rancak berborak " kedengaran suara seseorang dan terlihat berdiri di hujung pintu masuk lorong  dimana tempat mereka lepak .

" Siapa pula yang kacau ini ! " marah si A lalu membaling botol soju yang kosong ke lantai dan berkecai .

" Lain kali kalau nak ajak aku bermain jangan ajak main permainan budak budak " kata Changbin .

" Chang ... Changbin ! " si B terkejut kerana yang datang itu adalah Changbin .

" Sebelum kau cedera kan kawan aku , langkah mayat aku dulu " Bangchan pula datang menghampiri mereka .

" Tak matang betul " Han pula datang menghampiri mereka dengan menyingsing lengan baju nya yang panjang .

" Ap -- apa korang cakap ini ? " si A sudahpun tergagap gagap selepas melihat 3 racha .

" Sini kau " Changbin memanggil si A .

Si A seperti orang tidak boleh berfikir , berdiri tegak seperti patung kelihatan tidak tahu ingin berbuat apa .

" SINIII ! " Changbin menarik rambut si A .

" Arghh sakit sakit sakit " jerit si A .

" Kau tahu tak kau dah luka kan siapa ? Kau luka kan girlfriend aku kau tahu tak ?! " marah Changbin .

" Kau selesaikan lah yang itu aku dengan Han selesaikan yang lagi sorang ini " kata Bangchan lalu menarik si B .

" Jom pergi bulan madu " kata Han
____________________________________

bersambung ...

Addicted To You [ 3Racha ]Where stories live. Discover now