" kau ini kenapa ? " soal changgu setelah mengambil younghee yang tadinya berada di perhentian bas seorang diri .
" tak ada apalah , aku gaduh dengan kawan aku " balas younghee sambil mencapai tisu yang dihulurkan changgu .
" alahai aku ingatkan apa lah , dah makan ke ? " tanya changgu kerana perutnya juga lapar .
" belum .. aku beli air saja tadi tapi , eh air aku ! " younghee terlupa tentang airnya , terlalu emosi bergaduh dengan changbin sehinggakan air buble milk nya ketinggalan .
" air apa , jom aku belikan " pujuk changgu .
" tak apalah , jom makan aku lapar " balas younghee sambil memuncungkan mulutnya , matanya yang merah itu memberikan isyarat bahawa dia lapar .
" mengada betul muka " usik changgu .
____________________________________
" macam mana sekarang ini ? " tanya kyunghee kepada minhee , didengari dahyun .
" asal ? " dahyun masih kehairanan .
" tak ada apa , salah faham tadi " minhee cuba untuk mengelak daripada dahyun .
" jom pergi makan sayang , saya lapar " kata dahyun kepada changbin , seperti biasa lengan changbin dipeluknya .
" aku .. tak pernah tengok younghee macam itu " ujar lee know kepada rakan rakannya .
" kau ingat kau sorang saja ? " tanya han kepada lee know .
" scary sial " tambah hyunjin .
" scary tak scary lah , dia setia changbin curang " sengaja seungmin cakap lepas .
" dah dah jom , pergi makan " bangchan mematikan keadaan yang tegang .
" jom sayang " han memujuk minhee yang kelihatan seperti sedih .
" nak pergi mana ? " soal minhee .
" mana awak nak pergi , saya bawakan . tuan puteri nak kemana ? akan patik bawakan , nak jalan disebelah patik atau naik kebelakang ? " usik han .
" eish , ada ada sajalah " minhee memukuk lembut bahu han .
" kyunghee jom " bangchan pula mendekati teman wanita nya itu .
" jom saya lapar "
" tahu dah , sebab awak kuat makan hahaha " usik bangchan .
" eyy awak ! " perut bangchan dipukul lembut .
" rasanya aku dah lama bujang " lee know dan yang lain mengikuti belakang 3racha .
" bukan kau sorang saja " sambung felix .
mereka berlima berpandangan sesama sendiri , lalu tertawa seperti orang kurang siuman .
____________________________________
kyunghee dan bangchan menjalinkan hubungan mereka bersama sama sudah hampir setahun .
manakala han dan minhee pula melanjutkan kembali hubungan lama mereka ketika kecil , dek kerana han tidak pernah lelah mengejarnya kini mereka bercinta .
dahyun dan changbin pula masih menjalinkan hubungan bersama selepas terjadinya pergaduhan kecil di mall tempoh hari .
younghee dan changgu pula hanya keluar sebagai kawan rapat , kerana seperti yang diketahui disekolah baru nya hanya changgu sahaja kawan nya disekolah itu .
hyunjin , lee know , felix dan seungmin pula masih bujang . mujur sahaja belum menjadi bujang terlajak .
tentang jeongin dan micha pula , mereka sebenarnya sudah berteman dari kecil . suatu hari micha perlu pindah dari daerah dimana dia dan jeongin duduk , kerana ayah dan ibunya berpisah .
micha dan minjun dibesar kan dalam keadaan yang kucar kacir , orang tua mereka selalu bergaduh sehingga kan micha kemurungan .
sehingga lah hari dimana micha terjumpa jeongin ketika dia dipukul , sejak hari itu dia tahu bahawa tuhan pasti akan mempertemukan dia dan jeongin kembali .
____________________________________
tamat ! [ 08102020 ]
terima kasih kerana membaca , author hargai masa yang korang luangkan untuk baca fanfiction ini .
bila korang baca itu author rasa macam korang hargai masa author luang untuk terus menulis cerita ini .
by the way author tengah trial spm , doakan yang baik baik okay ?!
i love you ! terima kasih sekali lagi ❤
____________________________________
YOU ARE READING
Addicted To You [ 3Racha ]
Фанфик✧ not all stories have a happy ending , maybe that's your story not mine ✧