3hee pulang kerumah begitu juga 3racha dan rakan rakan yang lain , dalam perjalanan pulang kerumah telefon felix berdering menandakan ada panggilan masuk .
" mak jeongin ? " felix kehairanan .
" kenapa ? " soal hyunjin yang juga duduk dikawasan kejiranan rumah felix .
felix menunjukkan telefonnya kepada hyunjin lalu mengankat panggilan tersebut .
" felix , aunty nak tanya yang kamu tahu tak jeongin pergi mana ? sebab dia tak balik balik lagi dari petang tadi " soal mak jeongin .
felix memandang hyunjin , hyunjin pula mengankat keningnya sebagai isyarat bertanyakan kepada felix .
" oh jeongin , tadi petang dia dengan kami nanti saya tanya kawan yang lain kalau jeongin ada dekat rumah dorang . mungkin study , apa apa saya bagitahu aunty ya " pesan felix untuk menyedapkan hati mak jeongin .
" baik felix terima kasih , aunty tunggu ya "
lalu panggilan dimatikan .
" kenapa dengan jeongin ? " soal hyunjin .
" kau call bangchan sekarang , aku tak ada kredit " arah felix lalu cepat cepat hyunjin mencari telefonnya .
____________________________________
mereka berlapan mencari cari jeongin dikawasan sekolah , tetapi tidak menjumpainya . puas mereka cuba bertanyakan kepada pakcik guard jika ternampak jeongin , tetapi pakcik guard mengatakan kali terakhir jeongin berada di sekolah ketika dia pulang dari sekolah .
" macam mana sekarang ini ? " soal seungmin kepada mereka .
" cuba call lagi , mana tahu kalau dia angkat " ujar changbin kepada hyunjin .
" moga moga tak ada apa apa yang terjadi " balas lee know .
" itulah , dia dah lah lembik haih " bangchan mengelap peluhnya yang ada didahi , separuh mati mereka mencari jeongin .
" apa kita nak cakap dekat mak jeongin ? " tanya felix yang hampir terlupa tentang mak jeongin .
" bagitahu yang .. " seungmin belum semoat berfikir .
" kata saja dia dekat rumah aku , belajar lepas itu dia tertidur " balas han tanpa berfikir panjang .
" nanti kalau apa apa .. "
" kita kena cari dia sampai dapat " kata lee know memotong percakapan felix .
" okay " balas felix lalu mendail kembali nombor mak jeongin untuk memberitahu yang jeongin sekarang berada di rumah hsn tetapi sebaliknya .
____________________________________
" bising betul " micha mengambil telefon jeongin yang dari tadi berbunyi .
sebanyak 56 kali missed call yang dibuat oleh rakan rakannya .
" big nose , i know you know , darkeu , squirrel , prince , sunshine , puppy , mama ramainya .. " bisik micha didalam hati .
" perlu ke aku call mak dia ? " soal micha tetapi belum sempat dia membuat keputusan , satu panggilan masuk dari pemanggil bernama prince .
" hello jeongin ?! kau dekat mana ? kau okay tak ? " kedengaran suara lelaki di hujung panggilan .
" jeongin ? " micha kehairanan , tetapi dia dapat teka bahawa lelaki yang dibawa balik olehnua bernama jeongin .
" asal suara perempuan ? " kedengaran suara lelaki yang berbeza dari suara tadi .
" hello ? "
" ya , kawan kau selamat dengan aku " balas micha .
" awak nak apa nak duit ? saya boleh bagi tapi tolonglah lepaskan kawan saya , dia itu tak ada apa apa . jantina saja lelaki " rayu lelaki dihujung talian .
" nama kau siapa ? " soal micha .
" hwang hyunjin " selamba hyunjin memberitahu nama penuhnya .
" ok hyunjin , aku micha . aku akan hantar lokasi dekat mana kawan kau ini ada " ujar micha lalu mematikan panggilan , malas untuk berborak panjang .
" siapa itu hyunjin ? " soal han .
" taktahulah , macam penculik tapi suara perempuan . dia nak bagi lokasi tapi nak guna duit siapa ini ? " soal hyunjin .
" duit apa ? " mereka semua kehairanan .
" duit lah untuk selamat kan jeongin ".
" dia ada minta ke ? " soal felix .
" tak ada "
" dah itu !! " marah lee know , hampir saja kasut yang ada dikaki lee know melayang ke wajah hyunjin yang handsome itu .
telefon milik hyunjin berbunyi .
" cepat cepat masuk kereta " ujar bangchan yang meminjam kereta milik ayahnya .
____________________________________
rumah kecil yang terletak di sebuah kampung itu terlihat agak sesak dipenuhi barang barang yang sepertinya sudah tidak dipakai .
" betul ke kau ini ? kalau sesat macam mana ? " soal han kepada hyunjin yang dari tadi menunjuk arah mengikuti lokasi yang diberikan .
" betul lah kot ini " balas hyunjin .
" kot ?! " marah lee know .
bangchan memberhentikan kereta kerana kelihatan seorang perempuan yang baru sahaja keluar dari rumah kecil yang berada dihujung penjuru jalan .
" itu ke micha ? " soal seungmin yang sudahpun membuka pintu kereta tetapi ditahan changbin .
" sabar , kita pergi sana sama sama " ujar changbin .
mereka berlapan keluar dari kereta , micha yang berada dihadapan rumah melambai lambai kearah mereka .
" so korang kawan .. "
" yang jeongin " sambung han .
" oh , yang jeongin . masuklah , dia pengsan tadi taktahu lah mungkin masih pengsan atau buat buat pengsan " ujar micha lalu membukakan pintu rumah .
" apa jadi sebenarnya ? " soal bangchan .
____________________________________
bersambung ...
YOU ARE READING
Addicted To You [ 3Racha ]
Fanfiction✧ not all stories have a happy ending , maybe that's your story not mine ✧