lima belas

49 14 10
                                    

bangchan mengelap badannya setelah hampir dua jam dirinya berendam didalam kolam .

lalu dia  dihampiri seorang gadis yang dia kenali kerana gadis itu selalu memberinya makanan ketika dulu , sudah lama dia tidak melihat gadis .

" chan oppa "

bangchan memandang wajah gadis itu .

" oh hi awak , lama tak jumpa " tegur bangchan dengan mesra .

" oppa ingat saya ? "  tanya gadis itu dengan bangga .

" um .. "

" alice lee " sambung gadis itu .

" ah ! alice , ada apa ? " soal bangchan .

" alice nak tanya betul ke rumor yang beredar ? " soal gadis yang bernama alice itu .

" rumor ? " bangchan membuat seperti tidak tahu tentang rumornya dengan kyunghee beredar .

" pasal oppa dengan perempuan itu "

" betul " entah datang dari mana kyunghee datang dan mengiyakan perkara itu .

" eh sayang " dengan secara tiba tiba bangchan memanggil kyunghee dengan panggilan sayang .

kyunghee memandang bangchan , membulatkan matanya .

" jadi betullah oppa dengan awak bercinta ? " soal alice kepada kyunghee , tidak percaya tentang hal itu .

" iya kau nak aku cakap berapa kali " marah kyunghee .

" okay " balas alice lalu berlalu pergi , sakit hati dengan apa yang dia dengarkan .

" wuuu " bangchan mengusik kyunghee .

" tutuplah badan ni ! " marah kyunghee mengambil tuala yang disidai dibahu bangchan lalu mencampakkan tuala itu ke abs nya yang berkilat .

" eleh tergoda kan ? " soal bangchan .

" sakit mata "

" alah sayang ! " pujuk bangchan , menarik tangan kyunghee untuk menghalangnya daripada lari .

" saya setia , jangan risau " lalu kyunghee dipeluk bangchan .

wajah kyunghee kemerah merahan , dadanya dan dada bangchan bersentuhan .

" ahh " bangchan memegang bahunya , sakit sedikit selepas ditolak kyunghee .

" sakitlah sayang " bangchan membuat muka kesian .

" mengada " lalu kyunghee berlalu pergi .

bangchan hanya tertawa kecil dan memakai bajunya semula selepas badannya kering .

mereka menjalinkan hubungan bersama sama tanpa memberitahu rakan rakannya yang lain tentang itu .

____________________________________

f

elix membawa sedulang makanan untuk jeongin yang baru sahaja dikejutnya .

" hyung "

" hm " balas felix yang sedang sibuk mengalihkan barang barang yang ada di atas meja untuk meletakkan dulang .

" boleh tolong tak ? " soal jeongin .

" apa dia ? " soal felix kembali .

" sebenarnya jeongin macam kenal micha "

" micha ? budak perempuan yang selamatkan kau tu ? "

" ye " jeongin memberikan pandangan yang redup kepada felix .

felix menggarukan kepalanya yang tidak gatal itu .

" nanti lah aku usahakan " balas felix lalu menghulurkan bubur yang dimasaknya tadi .

____________________________________

" haih " younghee mengeluh .

" sinilah aku angkatkan " changbin merampas kotak yang dipenuhi barangan youngmin .

" kau dah bagitahu minhee dengan kyunghee ke ? " soal changbin .

" belum "

" bila nak bagitahu ? " soal changbin sekali lagi tetapi kali ini wajah younghee ditatap .

" janganlah pandang aku macam itu " hanya dengan sekali pandang sahaja membuatkan younghee takut dengan changbin .

" dorang dua kan kawan kau , kenalah bagitahu " ujar changbin berdiri disebelah younghee menunggu gadis itu membuka pintu locker .

" iya aku bagitahu , cuma nantilah ya changbin " balas younghee .

" bagitahu apa ? " soal hyunjin daripada belakang .

" eish kau ini terkejut aku ! " marah younghee lalu menyepak kaki hyunjin .

" ah ! sakitlah " marah hyunjin .

" kau dengar apa saja tadi ? " soal changbin kepada hyunjin .

" dengar yang pasal yang bagitahu itu , bagitahu apa ?

" tak ada apalah " balas younghee .

" kau nak pergi mana ini ? " soal hyunjin melihat younghee memasukkan barang barangnya yang ada didalam locker kedalam kotak yang dipegang changbin .

____________________________________

minhee dan kyunghee memandang tajam kearah younghee , changbin datang berdiri dihadap younghee mematikan pandangan tajam dua ahli 3hee itu .

" sorry korang , aku tak bersedia nak bagitahu pasal ini " ujar younghee , menjenguk minhee dan kyunghee dari belakang changbin .

younghee menggenggam baju changbin dengan kuat , sehingga changbin dapat merasakkan yang bajunya ditarik .

" kau bagitahu semuanya dari awal hingga habis " arah kyunghee .

" betul itu , kau sanalah changbin " marah minhee , menghalau changbin .

changbin menarik tangan younghee yang menggenggam bajunya lalu menggenggam tangan younghee .

" tak apa , bagitahu slow slow " pujuk changbin .

" aku .. " younghee memandang changbin , changbin memberi isyarat dengan mengangguk .

" aku akan pindah sekolah "

____________________________________

bersambung ...

Addicted To You [ 3Racha ]Where stories live. Discover now