empat

87 22 19
                                    

" Hai " Felix menegur Kyunghee .

" Hi "

" Saya Lee Felix , awak ? " Felix menghulurkan tangannya ingin bersalaman .

" Saya boyfriend dia " kata Bangchan dari belakang .

" Eh ? "

" Eh apa , jangan kacau dia " balas Bangchan .

" Perempuan ini ke yang langgar kau ? " soal Felix .

" Ye "

" Heol ... "

" Apa heol heol " tanya Minho pula .

" Mana perempuan yang itu ? " tanya Felix .

" Itu apaa ? " Bangchan tidak faham dengan apa yang Felix maksudkan .

" Alaa ituuu " kata Felix lagi sambil memuncungkan bibirnya .

" Ahhhhh Changbin Changbin " ujar Minho yang baru faham apa yang Felix ingin sampaikan .

" Ohh yang itu , sana haa itu dekat pintu . Mengenang nasib bersama Changbin " usik Bangchan .

" Wah sedap mengutuk , kawan aku itu " marah Kyunghee .

" Ala garang nya " usik Bangchan .

" Um .. aku dengan Minho gerak dulu ye " kata Felix lalu menarik Minho jauh dari meja Bangchan dan Kyunghee .

" Siapa diorang itu ? " soal Kyunghee .

" Kawan dari sekolah rendah " balas Bangchan .

" Oh "

" Kenapa ? "

" Tak ada apa "

____________________________________

Minhee yang baru sahaja keluar dari tandas ternampak Han berjalan dan berasmara dengan beberapa orang gadis , jelas di wajah mereka yang merek bahagia bersama Han .

" Aish geli aku " ujar Minhee didalam hati .

" Ah sorry sorry "  Minhee dilanggar oleh seorang lelaki , akibat daripada kemalangan ini Han ternampak Minhee dan lelaki itu .

" Saya Hwang Hyunjin , salam kenal " kata Hyunjin lalu menghulurkan tangannya .

" Ah , Yang Min-- "

" Apa ini ? " Han menolak tangan Hyunjin tanpa sempat Minhee membalas .

" Eh Han " Hyunjin terkejut melihat Han .

" Aku gerak dulu " kata Minhee tapi tangannya ditarik oleh Han dan terpeluk Han dihadapan Hyunjin dan gadis gadis yang menjadi teman wanita kontraknya .

" Kau asal ek ? " soal Minhee lalu menolak Han dengan kuat .

" Sakitlah .. " balas Han .

" Jangan berani berani sentuh aku , faham tak ? "

" Aku tak faham " ujar Han .

" Apa yang kau tak faham ? " tanya Minhee .

" Aku tak faham kenapa kau benci aku sedangkan perempuan perempuan yang ada dekat sekolah ini semuanya tergila kan aku " jelas Han .

" Aku pun tak faham dengan perempuan perempuan ini semua yang minat kau , buta ke apa tak ada taste sia " balas Minhee dan berlalu pergi .

Han terdiam dalam masa yang sama malu kerana diperlakukan sebegitu dihadapan Hyunjin dan teman wanita kontraknya .

" Sabar Han " kata Hyunjin lalu menepuk nepuk bahu rakan nya itu .
___________________________________

Younghee yang baru sahaja ingin keluar dari stor sukan kerana ingin mengambil raket untuk bermain badminton bersama Kyunghee dan Minhee , terdengar dua orang lelaki yang sedang berborak dibawah tangga .

" Geram betullah " kata si A .

" Asal kau ini ? " balas si B .

" Girlfriend aku minta putus , sebab 3 racha . Lagi pula sekarang diorang dah tambah geng diorang " sambung si A .

" Crush aku pun reject aku , sebab si Playboy itu sama nama ? Han ? Tapi tak kisahlah , aku dah tak suka crush aku itu " ujar si B .

"  Wah cepat betul kau move on , tapi kau boleh tolong aku tak ? " kata si A .

" Mestilah , tolong apa ? " soal si B .

" Kelas SKS-1 tengah ada kelas pendidikan jasmani , lepas ini mesti diorang guna bilik persalinan "

" Jadi ? " soal si B lagi .

" Kita buat lah sesuatu dengan mamat Changbin itu " ujar si A .

Baru sahaja Younghee ingin pergi dan tidak menghiraukan mereka berdua tetapi langkahnya terhenti apabila nma Changbin disebut .

" Changbin ? " tanya si B .

"  Iyalah Changbin 3 racha , sebab dia girlfriend aku minta putus " balas si A .

" Okay boleh , lepas kelas pendidikan jasmani SKZ-1 tamat eh ? "

" Apa apa aku tunggu dekat dewan terbuka " balas si A .

" Lancaulah , apa benda pula ini " maki Younghee didalam hati .
____________________________________

Bangchan , Han dan Changbin menunggu rakan rakannya yang lain di hadapan pintu tandas , dan mereka akan ke bilik persalinan bersama sama .

" Okay jom " ujar Hyunjin .

" Lama betul kau .. " usik Minho yang keluar terlebih dahulu sebelum mereka .

" Biasa lah hal lelaki , kau macam tak pernah buat pula " usik Felix .

" Wah baik sikit , aku suci " balasnya lagi .

Mereka bergelak ketawa sambil berjalan menuju ke bilik persalinan , tetapi Jeongin sedar yang mereka diperhatikan .

" Hyung , aku rasa macam kita diperhatikan lah " ujar Jeongin .

" Alah baru seminggu sekolah sini , kami yang dah 4 tahun sekolah sini dah biasa diperhatikan " jawab Bangchan dengan bongkaknya .
___________________________________

bersambung ...

Addicted To You [ 3Racha ]Where stories live. Discover now