lapan

70 19 29
                                    

Han mengajak Kyunghee ke dewan terbuka , untuk membuat pengumuman .

" Nak buat apa ini gila ? " soal Minhee .

" Bagitahulah satu sekolah yang kita dua ini pasangan " balas Han yang sudahpun naik ke atas pentas .

" Janganlah ! " marah Minhee lalu menarik Han tetapi tidak sempat kerana Han sudah naik ke atas pentas terlebih dahulu .

" Um aa aku nak bagitahu sesuatu " mikrofon sudahpun dipasang , kesemua speaker yang ada didewan sekolah mengeluarkan suara Han dengan jelas .

" Mampus aku " ujar Minhee didalam hati .

Suara Han berjaya menarik perhatian ramai pelajar terutama pelajar pelajar perempuan , kerana ketika itu masa rehat untuk semua pelajar .

" Mulai hari ini , Yang Minhee dari kelas SKZ-1 sah menjadi girlfriend aku . Dan mulai hari ini juga , aku akan berhenti jadi Playboy " kata Han tanpa rasa segan .

Minhee yang berada ditepi pentas sudahpun menutup mukanya .

" Lancaulah , sebelum buat perjanjian dia tak bagitahu aku pun yang dia akan bagitahu semua orang . Kalau aku tahu benda ini jadi , aku tak akan setuju lah pundek " marah Minhee dalam hati .

Pelajar pelajar perempuan yang ada didewan semuanya ternganga seperti tidak percaya yang satu satunya Playboy disekolah mereka sudah setia dengan seorang perempuan .

Han turun dari pentas dan memegang tangan Minhee lalu mencium tangan Minhee .

" Untunglah perempuan itu " kata seorang perempuan disebalik tiang .

" Kan " balas kawannya .

____________________________________

" Jelaskan sekarang apa yang jadi sebenarnya " kata Changbin selepas menyuruh Younghee kembali duduk di katil .

" Sebelum kejadian berlaku waktu itu kan sebelum rehat , kelas SKZ-1 ada kelas pendidikan jasmani jadi aku pergi stor sukan itu ambil raket . Masa nak keluar dari stor itu aku dengar ada dua orang lelaki cakap pasal girlfriend dan crush diorang , mula mula aku buat tak tahu saja tapi tiba tiba aku dengar yang dorang ada sebut nama kau . Seo Changbin " jelas Younghee .

" Lepas itu ? " tanya Changbin .

" Aku sambunglah dengar , sebab itu aku datang bilik persalinan . Sebab aku dah dengar rancangan dorang " sambung Younghee .

" Oh .. "

" Tapi aku buat ini sebab aku terhutang budi saja , hari itu kau tolong aku kan ? tak ada niat lain pun " kata Younghee sedaya upaya melarang Changbin daripada berfikiran lain .

" Ah .. Terima kasih , lain kali jangan buat macam itu lagi tau ? diorang berdendam dengan aku bukan dengan kau , jadi jangan risikokan hidup kau " pesan Changbin .

" Kau pun sama , jangan masuk campur masa aku kena ganggu itu " balas Younghee .

" Tapi kau kena kacau sebab aku kan ? aku penyebab yang kau diganggu , perempuan itu ada kata yang kau goda aku kan ? jadi salah ke aku masuk campur ? " marah Changbin .

" Aih yela yela , ambillah nak menang " Younghee terlalu pening sehinggakan tidak mampus berdebat dengan Changbin .

____________________________________

Selepas sahaja kelas mata pelajaran Sains tamat , pelajar pelajar SKZ-1 bergegas keluar kerana ingin pulang kerumah mereka .

" Chan , jom balik " ajak Minho manakala Hyunjin , Felix , Seungmin dan Jeongin sudah menunggu di pintu .

" Tak apa baliklah dulu , aku teman Kyunghee sekejap " balas Bangchan .

" Han dengan Changbin mana ? " tanya Felix .

" Tak tahu , Han tadi dengan Minhee . Changbin pula pergi bilik kesihatan dari pagi "

" Biasalah orang tengah hangat bercinta , kita yang single ini jom lah balik " perli Hyunjin dengan nada merajuk .

" Jom " kata Jeongin lalu menarik tangan Hyunjin begitu juga dengan Seungmin .

" Kitorang balik dulu " ujar Minho .

" Okay , hati hati " balas Bangchan .

Kyunghee hanya turuti kata Bangchan yang ingin menemaninya di dalam makmal itu .

" Kau balik lah dulu , tak apa aku boleh duduk sorang sorang . Tak ada apa pun " kata Kyunghee memujuk Bangchan supaya pulang .

" Buat sajalah kerja kau , jangan banyak bunyi " marah Bangchan lalu bangun pergi ke singki untuk membasuh bikar bikar yang kotor kerana kelas Sains tadi mereka melakukan eksperimen .

Tiba tiba pintu makmal dibuka dan sesuatu dilemparkan dari luar lalu pintu makmal ditutup semula , Bangchan sempat melihat seseorang diluar makmal tetapi pintu dikunci terlebih dahulu .

" Ah shit "

" Kenapa ? " soal Kyunghee yang tadinya fokus melakukan tugas yang diberi oleh guru .

Sesuatu yang dibaling itu adalah bom asap kerana hampir satu makmal dipenuhi asap yang dikeluarkan dari benda itu , dalam masa beberapa minit .

" Weh asap ! " Kyunghee menjadi panik .

" Tutup hidung kau ! " jerit Bangchan .

Tapi sudah terlambat , Kyunghee telah menghirup asap asap itu dengan banyak sehingga membuatkan dia pengsan .

" Aishh " Bangchan menendang nendang pintu tetapi tidak boleh dibuka .

Lalu Bangchan mengambil alat pemadam api dan mengetuk tingkat makmal beberapa kali sehingga pecah .

" Kyunghee ! bangun Kyunghee bangun ! " Bangchan mengejut Kyunghee sambil menahan nafasnya sendiri .

___________________________________

bersambung ...

Addicted To You [ 3Racha ]Where stories live. Discover now