" Okay macam ini , kita couple selama seminggu . Macam orang lain kita keluar sama sama , makan sama sama mesra semua tapi hanya untuk 7 hari " kata Han
" Kenapa kena aku ek ? " soal Minhee .
" Sebab kau aja yang menarik perhatian Playboy dekat sekolah ini " balas Han .
" Tak kan lah aku bercinta dengan kau tak dapat apa apa ? "
" Okay syarat dia pula , kalau aku berjaya jauhkan diri aku dari perempuan perempuan itu kita akan putus dan buat haluan masing masing " kata Han .
" Itu je ? Apa aku dapat ? "
" Sabarlah , yang kedua pula . Kalau aku suka kau , aku akan buat kau suka aku " sambung Han .
" Eh kenapa pula ? "
" Yang ketiga pula , kalau aku suka aku kau kena jadi orang suruhan aku " sambungnya lagi .
" Takpelah , kau cari orang lain lah . Tak ada keuntungan pun yang akan aku dapat " kata Minhee .
" Ala okay okay , syarat pertama itu kita tetapkan yang lagi dua aku ikut kau . Tapi aku kena dengar dulu untuk bersetuju " pujuk Han .
" Okay yang kedua , kalau kau suka aku . Kau yang kena jadi orang suruhan aku , itu saja "
" Kalau kau pula yang suka aku ? " soal Han .
" Ay come on lah , aku tak kan suka Playboy macam kau " balas Minhee .
" Kalau kau suka aku , kita kena couple semula . Tak kisah lah aku ada perasaan dekat kau atau tak " ujar Han .
" Ikut kau lah , yang penting kalau kau suka aku kau akan jadi orang suruhan aku . Faham ? " kata Minhee dengan bongkaknya .
" Okay , deal "
__________________________________
Selepas tiga hari Changbin tidak menghadirkan diri ke sekolah akhirnya dia datang pada hari ke empat , betul apa yang Bangchan katakan yang Changbin demam .
Tidak pasti sebab apa dia demam tetapi Minhee dan Kyunghee tahu kalau dia pergi ke Hospital beberapa kali untuk bertemu dengan Younghee tetapi Younghee sudah keluar dari Hospital .
" Chan , mana Younghee ? " soal Changbin .
" Taktahu , semalam dia datang . Dari pagi tak nampak muka dia , mungkin tak datang kot " balas Chan .
" Oh , aku pening kepala lah aku pergi bilik kesihatan tau " ujar Changbin .
" Elok elok " pesan Han .
___________________________________
Keadaan di kantin menjadi sesak kerana sudah tiba masuk waktu rehat , Kyunghee dan Minhee sibuk memborong makanan untuk Youghee yang berada di bilik kesihatan .
" Sayang ! jom makan "
" Woi terkejut aku " Minhee yang sedang asyik memilih air apa yang ingin dibelinya untuk Younghee , terjerit kecil akibat disergah oleh Han .
" Jom makan " kata Han lagi .
" Mana boleh , Minhee aku punya " balas Kyunghee .
" Ala pinjam lah dia , seminggu je "
" Seminggu ?! " tersedak Kyunghee mendengarkan itu .
" Kitorang couple lah , kau taktahu ke ? " kata Minhee .
" Apa benda yang aku dengar ini hanat " marah Kyunghee .
" Nah kau bawakan untuk Younghee , bagi aku pinjam Minhee tau ! " kata Han sambil menyuruh Kyunghee memegang makanan yang ada ditangan Minhee lalu membawanya pergi .
" Dasar banjingan " maki Kyunghee didalam hati .
___________________________________
Pintu bilik kesihatan dibuka menandakan ada orang masuk .
" Siapa pula yang datang ini " ujar Younghee didalam hati , mujurlah langsir katil yang Younghee baring sudahpun ditarik .
Katil disebelah berbunyi seperti ada orang baring , tidak berani pula Younghee ingin menjenguk .
Tiba tiba perut Younghee berbunyi , langsir katil Younghee langsung ditarik .
" Younghee ? " berdiri seorang lelaki yang dikenalinya .
" Changbin ? "
" Um kau .. kau dah sihat ? " Changbin agak ragu ragu ingin bertanya kan tentang itu .
" Dah sihat sikit kot ? cuma masih pening , kau sakit ke ? " tanya Younghee pula .
" Ah .. aku demam semalam , ingatkan dah sihat itu yang datang sekolah . Tapi rasa pening pula , takpelah sambunglah baring aku keluar dulu " kata Changbin .
" Eh tak apa .. aku dah lama baring sini , kaulah baring biar aku balik kelas . Kau pening kan ? ha baringlah " balas Younghee lalu turun dari katilnya .
" Younghee .. " panggilan Changbin membuatkan langkah Younghee terhenti , lalu memandang Changbin kembali .
" Kenapa kau masuk dalam bilik persalinan hari itu ? kau ada apa apa yang nak dijelaskan ke ? " soal Changbin .
" Oh .. tak ada apa , hari itu saja aku masuk sebab aku rasa nak masuk hee " kata Younghee .
" Jawab betul betul Younghee , aku serious ini " wajah Changbin berubah .
" Nak berborak sambil berdiri ke ? " tanya Younghee .
____________________________________
Bangchan ternampak Kyunghee yang dalam keadaan struggle membawa makanan yang banyak keseorangan .
" Sini aku tolong " Bangchan mengambil separuh makanan yang ada ditangan Kyunghee .
" Eh tak apa tak apa "
" Mana Minhee dengan Younghee ? " tanya Bangchan .
" Haih kawan kaulah culik Minhee , Younghee pula dekat bilik kesihatan . Kepala dia masih sakit " balas Kyunghee .
" Oh Han culik .. eh Younghee datang ? " soal Bangchan .
" Datang tapi dia duduk dekat bilik kesihatan dari pagi " kata Kyunghee .
" Heol .. "
" Kenapa ? "
" Changbin pun pergi bilik kesihatan tadi "
" Alamak .. "
Mereka berdua risau takut takut kalau Younghee dan Changbin bergelut sesama sendiri didal bilik kesihatan .
___________________________________
bersambung ...
YOU ARE READING
Addicted To You [ 3Racha ]
Fanfiction✧ not all stories have a happy ending , maybe that's your story not mine ✧