tujuh belas

47 14 10
                                    

jeongin kerap kali berjumpa dengan micha selepas sahaja dia berjumpa dengan micha buat kali pertama , rakan rakan yang lain masih tidak mengetahui tentang hubungan micha dan jeongin .

" lama dah ke tunggu ? " soal jeongin dalam keadaan tergopoh gapah .

" lama dah 2 minggu duduk sini " balas hyunjin saja mahu menyakitkan hati jeogin .

" ala hyung , sorrylah lambat sebab jalan jem "

" kau ingat aku tak tahu ke yang kau keluar dengan jeong micha ? " soal lee know .

" jadi selama ini yang selalu ikut jeongin dari belakang kaau keluar dengan micha  hyung lah eh ? " soal jeongin pula .

" oh kau tahu ? " 

" apa benda ini ? " tanya bangchan diikuti changbin dari belakang yang baru saja datang dari tandas .

" jeongin dah ada awek sekarang " kata seungmin .

" ha seriouslah ? " soal bangchan lalu duduk bersebelahan dengan han .

" iyalah geng kita dah tiga orang dah ada awek , kita bila ? " soal lee know kepada hyunjin .

" silap kau ni , empat orang dah ada awek " balas felix .

" eh ? " mereka kehairanan lalu felix menunjuk kearah changbin yang sedang termenung melihat botol air yang ada ditangannya .

" hyung ada awek ke ? " soal seungmin .

changbin terhenti dari lamunan , " ha ? mana ada "

" yeo younghee itu apa ? " tanya han kepada changbin .

" kawan saja lah "

" habis selama ini ? " soal hyunjin yang masih lagi tidak mengerti .

" yela kawan saja , belum masanya lagi "

" hyung dengan dia gaduh ke ? " soal jeongin pula .

" dorang dua sama sama suka tapi itulah masing masing jual mahal " usik bangchan .

" mana adaaaaaaa " jawab changbin dengan meleret .

" okay dah dah jom main bola , hari makin lama makin petang " lee know mematikan perbualan mereka berlapan ditepi padang itu .

____________________________________

sudah hampir sebulan younghee pindah ke sekolah lain , sekali pun dia tidak pernah bertanya khabar kepada changbin malah dia tidak menghantar mesej kepada lelaki itu .

" nah sambut ini " changgu membaling air susu pisang yang dibelinya dikantin tadi .

" ahh " jari younghee terseliuh apabila  menangkap air susu pisang yang dibaling changgu itu .

" eh sorry sorry " changgu berlari kearah younghee .

" tak apa tak apa , jari aku okay je " balas younghee , dia sedaya upaya ingin menjauhkan dirinya dari changgu .

tetapi apakan daya hanya changgu sahaja yang berani mendekatinya sejak hari pertama dia masuk ke sekolah baru itu .

" kau dah ada boyfriend ke ? " soal changgu cuba untuk berborak mesra bersama younghee .

" dah "

" sekolah lama eh ? "

" ye "

" handsome tak ? lagi handsome dari aku ke aku lagi handsome ? " soal changgu .

younghee serabut mendengarkan soalan yang diberikan changgu secara bertalu talu , lalu menyuapkan straw air susu pisangnya kedalam mulut changgu .

" kau ini bising tahu tak ? "

____________________________________

younghee teruja menahan rasa rindu nya terhadap minhee dan kyunghee selama sebulan , bahkan menahan rindunya terhadap seo changbin .

" haih aku harap diorang datanglah sekolah hari ini " ujar younghee ketika masuk sahaja kedalam pintu pagar sekolah lama nya itu .

dari jauh younghee melihat rakan rakannya sedang gelak ketawa bersama seorang pelajar perempuan lain .

" huish siapa itu ? " soal younghee didalam hati , rasa ingin tahu membuak buak .

" hai kyunghee ! minhee !! " younghee menyergah rakannya itu dari belakang .

" uish hanat terkejut aku "

" eh !! youngheeeeee ! " suara minhee menjerit hampir kedengaran satu sekolah .

" diam bodoh " marah pelajar perempuan yang bersama sama rakannya dari tadi sedang bergelak ketawa .

" siapa ini ? " soal younghee kepada rakannya , kening kanannya diangkat memberikan tanda tanya .

" budak baru , masa hari kau pindah tu dia masuk sini " balas kyunghee .

" ahh i see .. hai aku younghee " younghee menghulurkan tangan tanda perkenalan .

" dahyun " balas pelajar perempuan itu sambil menyambut salam yang younghee berikan .

" korang free tak ? jom pergi makan " pelawa younghee kepada kyunghee dan minhee .

" um korang boraklah dulu , aku lupa yang aku ada homework . bye younghee , jumpa lagi " ujar dahyun dan berlalu pergi meninggalkan 3hee itu .

" kitorang okay saja , kelas pun dah habis " balas minhee .

" betul ituu , jom jom " ajak kyunghee yang terlebih teruja .

" tapi sebelum itu bagi aku pergi tandas dulu , aku tahan kencing dari mula perjalanan aku datang sini tau " kata younghee .

" pergilah kencing , kitorang tunggu sini "

" okay ! " balas younghee lalu menuju ke tandas sekolah yang ada di kawasan belakang dewan .

" mana lah seo changbin ni " terdetik didalam hati younghee untuk berjumpa dengan pujaan hatinya itu .

" changbin-ahh ! " kedengaran suara perempuan yang seperti dikenalinya .

" dahyun ? " younghee melihat kemana arah suara itu datang .

kelihatan dahyun memeluk pergelangan tangan changbin , changbin pula tersenyum manis melihat wajah gadis itu .

" chang -- changbin ? "

____________________________________

bersambung ...

Addicted To You [ 3Racha ]Where stories live. Discover now