dua belas

60 15 36
                                    

selepas sahaja kejadian bangchan dan kyunghee berpelukkan , tersebar lah rumor tentang hubungan mereka berdua .

" sekarang ini macam mana ? kita dua tak bercinta tau " marah kyunghee selepas diberitahu oleh younghee yang dia dan bangchan sedang hangat diperkatakan dikalangan pelajar .

" so jom lah bercinta , jadikan berita yang tengah heboh ini sebagai permulaan hubungan kita " balas bangchan lalu tersenyum .

" betullah itu apa yang bangchan kata " entah dari mana hyunjin datang dan mencelah .

" ah pandai lah kau " hampir sahaja kyunghee ingin mengetuk kepala hyunjin tetapi cepat cepat dia mengelak .

" bercinta sajalah kyunghee , kau tengok minhee kata seminggu saja bercinta tapi dah masuk hari ke 15 dah ini " balas younghee .

" kitorang dah official lah " muka han sepertinya serious .

" betul ke minhee ? " soal kyunghee .

minhee hanya mengangkat bahu nya mengatakan yang dia tidak tahu apa apa .

" bercinta diam sekarang , macam ini lah kau " bebel younghee .

" awak dengan changbin pula bila ? " datang pula lee minho dan felix .

younghee memandang changbin yang berada disebelah nya , changbin juga begitu .

" serasi ke ? " tanya younghee .

" serasi saja , playgirl dengan badboy " perli han yang teringat ketika mula mula younghee mencium changbin .

tiba tiba changbin berdiri , dia teringat akan hal didalam lift itu .

" ahhh andwae !! " lalu berlari keluar dari kelas .

" dia baru teringat lah itu keterunaan dia dah hilang akibat younghee " usik bangchan .

mereka semua ketawa terbahak bahak akibat usikan bangchan .

____________________________________

3racha dan rakannya yang lain membuat keputusan untuk pergi makan bersama sama 3hee ketika pulang sekolah nanti , kecuali jeongin .

jeongin mengatakan yang dia akan pulang rumah dengan lebih awal kerana ingin menyiapkan beberapa tugasan yang telah gurunya bagi .

" banyak sangat ke kerja rumah yang cikgu bagi ? " soal bangchan kepada seungmin kerana dia adalah kawam sekelas jeongin .

" tak ada bagi pun " balas seungmim sambil mencuba untuk mengingati sekali lagi kerja rumah yang cikgu berikan .

" habis itu ? " tanya bangchan .

" mungkin dia penat kot , tak apalah . lain kali kita keluar lagi " kata lee know yang meredakan keadaan .

" lama kita tak jumpa kan ? " soal lelaki yang berpakaian serba gelap , saiz badannya boleh dikatakan dua kali ganda saiz badan jeongin .

" y--ye hyung " tergagap gagap jeongin menjawab .

" dengar cerita kau pindah sekolah "

" oh bukan kau saja , hyunjin minho felix seungmin sekali kan ? " tanya lelaki yang sama .

" y-yee "

" sekolah mana kau pindah ? sekolah dengan 3racha ? " soalan demi soalan diajukan .

hanya jawapan ' ye ' sahaja diberikan oleh jeongin kerana ketakutan .

" kau tak ada jawapan lain ke untuk dijawab selain ' ye ' ? " lelaki itu menampar pipi jeongin beberapa kali dengan sedikit keras .

" mulai sekarang kau kena tinggalkan 3racha dan lain lain atau aku akan ikut kau kemana saja " ugut nya .

" woojin hyung , jangan lah macam ini " rayu jeongin .

" aku cuma nak kau jauhkan diri daripada budak budak itu , itu saja " pinta lelaki yang dipanggil dengan nama woojin .

" ta -- tapi .. "

satu tumbukan kuat hinggap ke perut jeongin , diberikan oleh woojin .

" ahh -- hyung .. " jeongin memegang perutnya yang sakit itu , seperti tidak mampu untuk bangun lagi .

satu tumbukan saja woojin berikan mampu membuat yang jeongin pelajar sekolah yang berbadan kecil tumbang .

" woi ! " kedengaran suara seorang perempuan dari arah belakang .

woojin memandang kearah suara itu , kelihatan seorang perempuan yang sedang melipat lengan bajunya . seperti ingin melawan si ' woojin ' yang menumbuk perut jeongin .

" kau siapa nak masuk campur ? " soal woojin setelah melihat perempuan itu mulai berganjak menghampiri nya .

pandangan jeongin makin lama makin kabur dan tidak sempat melihat siapakah gadis yang menghampirinya , yang dia sempat dengar hanyalah ..

" jung micha "

" kau buat apa ini ? pukul anak orang ? " soal perempuan itu .

" jung micha ? siapa kau ? kau kenal budak ini ? kalau tak kenal baik kau pergi berambus sebelum aku rogol kau hahaha " kata woojin sambil memandang micha dari atas hingga ke bawah .

micha menanggalkan selipar yang dipakainya lalu membalingkan selipar itu dimuka woojin .

" mata jaga "

" dasar ! " woojin marah lalu ingin menerkam micha , malangnya micha sempat mengelak lalu mencapai kembali selipar jepunnya yang terpelanting jatuh ketanah .

" heh sini kau " woojin mendekati micha sekali lagi tapi mukanya dipukul menggunakan selipar dan micha langsung memanjat naik kebelakang woojin .

" satu sebab kau pukul budak lelaki itu " pukulan selipar ketiga diberikan micha kepada woojin .

" dua sebab kau nak pukul aku "

" tiga sebab kau ugut nak rogol aku "

" empat sebab kau pandang aku atas bawah "

" lima sebab .. sebab apa ek ? oh tanggung jawab aku untuk pukul penjahat !! "

lalu micha turun dari badan woojin kerana dia sudah tidak mampu berdiri dengan tegak , mata woojin dimasuki debu jalan yang ada ditapak selipar micha .

" nah ambil ini " micha memberikan tendangan maut betul betul dicelah celekang woojin .

" sorry duh , mesti kau mati pucuk nanti " pukulan selipar ke lapan diberikan micha untuk woojin , tetapi woojin sudahpun pengsan akibat dipukul bertalu talu .

" sekarang ini aku nak bawa kau macam mana ? " soal micha kepada jeongin yang sudah pun pengsan akibat dipukul diperut .

____________________________________

bersambung ...

Addicted To You [ 3Racha ]Where stories live. Discover now