sembilan belas

52 12 19
                                    

dari jauh dahyun dan lain lain melihat changbin dan younghee berdua duaan di meja yang jaraknya sejauh 3 buah meja .

" dorang kenapa ? " soal dahyun kepada minhee kerana perasaan cemburu mulai menyelubungi dirinya .

" dorang kawan baik dulu , jangan risau tak ada apa pun " kata kyunghee , masih cuba menutup dan tidak ingin beritahu apakah hubungan mereka berdua .

" oh " balas dahyun .

changbin memandang wajah younghee , jelas kelihatan dari hujung matanya walaupun dia tertunduk .

" stop pandang aku macam itu , aku tak suka " kata younghee kepada changbin , dia masih tertunduk ketika berkata sedemikian .

" aku boleh jelas kan " balas changbin lalu memandang ke arah lain .

" tak apa changbin , aku tak nak dengar apa apa pun " younghee mengangkat wajah nya untuk melihat changbin , kening nya sengaja diangkat .

" aku tersiksa tunggu kau younghee , aku sunyi "

" jadi kau fikir aku dekat sekolah sana dikelilingi lelaki ? kawan perempuan pun tak ada tau ? " jauh disudut hujung hati younghee mengatakan dia kecewa dengan changbin .

" haih , kau langsung tak tanya khabar aku " changbin tidak mahu kalah .

" maaf lah , tapi sejak aku pindah sana telefon aku dirampas . kau tanya kyunghee dengan minhee , aku tak pernah mesej dorang lepas aku pindah " younghee menjelaskan segalanya .

changbin terdiam .

" tak apalah changbin , aku tak kisah pun . kalau itu pilihan kau , aku okay saja " kata younghee .

" tapi aku cuma nak kau tahu , aku sekolah sana selama 5 bulan bukan sesuatu perkara yang mudah . hati aku masih ada dekat sini , ada dekat kau . tapi rupanya kau buang hati aku itu dekat tong sampah , terima kasih changbin " sambung nya lagi .

" aku minta maaf "

" aku tak minta untuk kau minta maaf , aku cuma pelik . kenapa kau tak boleh pergi sana cari aku ? " soal younghee .

" ini bukan kali pertama aku nampak kau dengan dahyun , 4 bulan lepas aku singgah sekolah kita sebab nak jumpa kyunghee dengan minhee . malangnya aku nampak kau dengan dia , retak weh hati aku " air mata younghee bertakungan .

" aku sunyi itu saja "

" sebab itu aku kata , aku pelik ! aku pelik kenapa kau tak boleh cari aku ! " jeritan younghee membuatkan beberapa orang yang ada di dalam mall itu memandang mereka .

" aku .. "

" dah lah changbin , aku tak marah tau . aku terkilan dan aku kecewa , aku tunggu kau aku setia . seorang lelaki pun dekat sekolah sana aku tak pandang , aku jaga hati aku . tapi kau dalam diam , bercinta dengan dahyun "

" younghee , aku rasa .. korang borak dekat tempat lain lah . orang pandang korang do " kata kyunghee ditemani minhee sedangkan dahyun ditemani bangchan dan yang lain .

" sudahlah kyunghee minhee ! korang pun sama saja , sanggup kau gantikan dahyun dekat tempat aku dalam 3hee " younghee menepis tangan minhee yang memegang lengan nya .

" apa kau cakap ini ? " soal minhee .

" hari pertama kita keluar hari itu , pasal changbin ini sikit pun kau tak bagitahu aku . sekurang kurang nya masa tu aku boleh terima perlahan lahan walaupun pedih "

kyunghee dan minhee terdiam .

" aku nak baliklah , korang luangkan masa korang sama sama tanpa aku . selama 5 bulan ini pun bukannya korang kisah kalau aku tak ada " younghee mengesat air matanya dan berlalu pergi .

younghee keluar dari mall itu dan duduk di perhentian bas , masih lagi tersedu sedu menangis teringatkan kejadian 4 bulan lepas dan kejadian tadi .

tiba tiba telefonnya berbunyi , panggilan dari changgu .

" younghee kau dekat mana ? aku nak ajak ka-- "

" changgu , ambil aku kat sini " ucap younghee sambil menangis .

" hey kenapa ini ? " soal changgu .

younghee masihlah menangis teresak esak .

" bagi aku lokasi kau sekarang , aku on the way " balas changgu .

____________________________________

bersambung ...

Addicted To You [ 3Racha ]Where stories live. Discover now