Bölüm 25: Yeşil Arazi
Batı, kız kardeşinin yanına oturup bacaklarını kendine çeken ve onları sıkı sıkı saran Leylifer'i gözünün önünden ayırmazken Ayça ile arasındaki sıkıntılı durumun telafisini yapacağını aklına not etti. Hakan'ın, İskender ve Baran'ın ölümünün ardındaki asıl kişiyi açıklamasının üzerinden yarım saat henüz geçmişti ki gelen son kişilerle herkes tamamlandı ve Batı ne kadar hayatındaki iki kadının yanına gitmek için büyük bir istek duysa da Hürkan ve Gökhan'ın yanında kaldı.
Serdar ve Öykü eşikten geçtikten sonra Öykü elindeki açık renk zarfı Hakan'a verip kız kardeşi ve arkadaşlarının yanına oturdu. Herkes neler olduğunu ve detayları bilmek için sabırsızlanıyordu. Öyle ki sorun çıkarmayacağını dair söz veren Burçak da Leylifer'den uzak bir köşede başlamak için saniyeleri sayıyordu.
Gökhan bir yandan konuşmaya başlarken Hakan, Öykü'nün getirdiği zarfı açtı.
"Daha öncesinde Levent amcanın söylediklerinin dışında İskender'in günlüğünden de edindiğimiz birtakım bilgiler vardı. Gebeliğin kadının üzerindeki etkisi gibi... Kamer, bugün tam anlamıyla dönüşmeyi başardı. Hakan, onun bizim ilk zamanlarımızdakinden daha kontrollü ve hızlı olduğunu gözlemlemiş. Boyut olarak çok daha küçük ve güçsüz bir kurdu olsa da bunun insan formunun fiziğiyle de alakalı olduğunu düşünüyorum, yani bu hali bir şekilde kurdunun ebatlarını da etkiliyor."
Hakan zarfın içinden çıkan spiralli dosyayı açıp hızlı hızlı göz gezdirdi sayfalarda. Tanıdık gelen isimleri okurken kaşları çatıldı.
"Birkaç saat önce Serpil Hanım'dan bir haber aldık." Batı, Leylifer'in annesinin adı geçince irkildiğini gözden kaçırmadı. İçindeki büyük bir parça onun tekrar eskiye dönmesinden, kimseyle konuşmamasından ve dahası Batınay'a ve kendisine sırt çevirmesinden korkuyor, bu konuda Leylifer'e güvenemiyordu. "Kaya, onun bir başka sürü bulduğundan bahsetti." Şaşkınlık herkesin üzerine yayılırken Hakan zarfın içinden çıkan zımbayla tutturulan birkaç sayfadan ibaret başka bir kağıt grubu çıkardı. "Ben oraya gitmemiz gerektiğini düşünüyorum. Bulduğu kişiler her kimse bizden daha fazlasını biliyor olabilirler. Demirbaşlar'ın neyin peşinde olduğunu ve kendimizi daha iyi nasıl savunabileceğimizi öğrenip sakin bir hayat kurabiliriz."
"Tabii," diye araya girdi Hürkan. " Kimseyi zorla sürükleyerek İzlanda'ya götüremeyiz. Yolculuğumuzu Serpil Hanım ayarlayacağını söyledi, yine de kalmak isteyenler olursa..."
"Aklın gitti iyice senin," diye söylendi Serdar. "Biz aileyiz, dahası senin milleti toparlaman gerek Kaya dağıtman değil." Hürkan gülümsedi. "Ne ile karşılaşacağımızı bilmiyorum ama biz Gül ile konuştuk ve sonuna kadar devam etmeye karar verdik. Çok genç bir grubuz ve bebek nüfusumuz çok fazla." Büyüleyici bakışları özellikle Buse, Burçak ve Sesim'i kontrol etti. "Onları en iyi şekilde koruruz." diye atladı hemen Tezer.
"Bir şey daha var." Batı dikkatleri üzerine tekrar çekerken Leylifer'in de ona bakmasını umsa da genç kız hala gözlerini diktiği yerden ayırmamıştı. "Biraz önce Yiğit şu meşhur efsaneyi Buse'ye anlatırken fark ettim. Daha doğrusu bir şey dikkatimi çekti. Bahsi geçen dört ulus ve temsil ettikleri değerler... Eğer bizim atalarımız bir şekilde yaşananlardan payını aldıysa ve bu dünyaya sürgün edildilerse pekala da diğer ulusların temsilci ve soyluları da buraya gönderilmiş olabilirler. Görkemli rengeyikleri, yırtıcı panterler, güçlü ayılar ve sadık kurtlar... Yaşadığımız coğrafya ve şeklini alabildiğimiz hayvanın uyumu ortada. Neden İzlanda'daki sürü de diğer üç ulustan birine ait olmasın? Hürkan Ağabey bir yerde çok genç bir grup olduğumuzu söyledi. Evet, genciz ve bilgisiziz. İzlanda'daki sürüden öğrenecek pek çok şeyimiz olabilir!" Batı içindeki coşkusunu baskılamak için kısa bir süreliğine duraksadı. "Hürkan ve Gökhan ağabey herkesin özgür iradesiyle hareket etmesi gerektiğine inanıyorlar. Ben öyle düşünmüyorum. Yıllardır amaçsız olarak yaşıyoruz, olduğumuz şeyi kabul edip saklanmak ya da aptalca, düşünmeden harekete geçip yara almak dışında yaptığımız pek bir şey yok. Şu an harekete geçme vakti," Leylifer'in sonunda kaldırdığı bakışlarından ve onun yanında olduğunu hissettiren duruşundan güç aldı. "Eğer şimdi dik durup ailemiz için savaşmazsak her şey için çok geç olduğunda yok olacağız. Bu yüzden ağabeylerim bunu sizden istemese de ben hepinizin gelmesini istiyorum. Biz birlikteyken güçlüyüz çünkü."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BULUTLARIN DİĞER YÜZÜ - 2 // TERAZİ (TAMAMLANDI)
Fantasyİstediği tek şey birilerinin onu koşulsuz şartsız sevmesiydi. Yeterince sevgiyle büyümeyen herkesin derinlerde bir yerde istediği şey bu değil midir zaten? Birine gönlünü kaptırmak, sırtını ona yaslamak, şefkatle kucaklanmak... Bir gün gözlerini açt...