Chapter 11: Overwhelm

28 3 0
                                    

Derrick's POV

After that day, we began to get closer and closer. And.. it wasn't as unpleasant as I'd expected.. actually, it is unpleasant,

Because sometimes.. I'd feel,

"Gemini, arat laro." Aya sa kaniya ni Paul, kaklase namin at katropa niya. To be honest, I'm not fond of his friends. I did say that I might as well join their dunce of a group but they.. just.. I don't know, I don't like them. Besides, Gemini and I are busy doing a project as a pair.

"Mamya na, may ginagawa kami ni Derrick eh." Sagot niya kay Paul and deep inside, I could feel my inner expression beam. Like.. beam in happiness, I don't know. "KJ, lagi ka nalang ganyann, nagtatampo na tuloy ako." Asar ni Paul sa kaniya, ugh for some reason, I feel irritated at this guy. "So sad you know mah fren, you neglect our prenship." Dagdag pa nito.

"GAGU, ENGLISH YON AH HAHAHAH WALA KAYU KAY PAUL!"

"NOSEBLEED AKO DON AH."

"HAHHHAHA AKO PA BA. SABE KO SANYO, ANAK AKO NG AMERIKANO TAS AYAW NIYO MANIWALA?" Rinig ko na tawa ni paul.

"LUH GAGU, SIGE, LUMAYAS KA NA SA HARAPAN NAMEN."

"Oh I'm sorry, I speak please only english."

"BAKA ONLY ENGLISH PLEASE."

"Bobo, english only, please yon."

"I don't get your sayings, english I speak okay?"

"Bobo."

"Baka ikaw bobo." Sagot pabalik ni Paul.

"Kala ko ba english I speak?"

"What you mean you smart ass?"

"Ha?"

"Smart ass."

"Anong smart ass?"

"Mukhang puwet pero matalino kase, bobo."

"Pft." Tunog ko sabay iwas ko ng tingin, lmao. They're the dunces themselves already.

"HAHHAHAHA ganon ba tol? Sige maglalaro ako pero tapos ka na ba sa pair work mo?" Tawa ni Gemini kaya nalipat yung atensyon ko sa kaniya. 

I unintentionally stared at him laughing while talking with Paul and I don't know why. I mean, he looks..

I don't know.. kinda cute.

"Edi waw, diyan ka na nga kay Arsuela." sagot niya, "Bahala ka, mag-overheat sana utak mo HAHAHAHA." Dagdag pa nito as he left us alone.

Napahinga ako nang malalim in relief before putting my attention into the drawing we were working on.

"Narinig mo yon?" Tingin ni Gemini sakin with a smile on his face. "Di na kase gumagana utak non kakalaro HAHAHAH."  And at the same time, making fun of his friends.

"Yeah, well you never know." Sagot ko sa kaniya as he suddenly went silent. Causing my drawing hand stop at its trail, uh, did I say something wrong? Napatingala ako kay Gemini, he's looking at me weirdly.

"YOU JUST RESPONDED TO ME." Turo niya sakin as I looked at him, dumbfounded. What? "Hah?"

"HAHAHAHA lagi mo kasi akong di pinapansin pagnagbibiro ako." Eksplanasyon niya causing me to realize, oh.. was I? "I guess you can say, we're closer now noh?" Ngisi niya sakin as my lips curved lightly.

"Probably." Maikling sagot ko, feeling pretty pumped up and happy and I don't know. This guy's.. really pleasant to be with for no reason.

It's lunch time right now and we decided to do the drawing now para di kami gahol sa oras. And.. we've actually been spending more time with each other unlike in the past which was close to zero.

"Ano sa tingin mo, maganda ba?" Seryoso na salita niya, his eyes focused on the hand he's sketching. He seems to be putting in a lot of effort. Like, look at that adorable expression lmao.

"Oy, maganda ba?"

Yeah.

?????????????

What?

did I.. just.. (? ___ ?) Think..

???????

"Uh."  Di sinasadyang tunog ko when I realized what I just thought of.. ??? The f-ck? Did.. I really just,

"Bakit? Panget ba?" Biglaang tanong niya, he looked anxious. But wait, I just..

No no no no, "No, I.. ..I'm confused." Kausap ko sa sarili ko unintentionally. F-ck.. I REALLY DID JUST THINK THAT, DIDN'T I?

"Confused?"

"Yeah.. I don't know.. I'm confused..??"

"Bakit? Anong confusing sa drawing ko?" Sa drawing nino? Ay. AY. Nanlaki yung mata ko nang mapagtantuan ko na sinasagot ko na pala si Gemini.

I.. I'm screwed. "Wait, no, I think you're doing a great job in drawing, it's just.. Uh, I'm confused." Kinakabahan na salita ko, I could feel my sweat slip past my forehead. And this guy, gave me a response that led me to having the MOST ANXIOUS I'd ever feel.

He. Stared. At. Me. As if I was a weirdo. Haha.. I probably am.

Why..?  WHY AM I THINKING LIKE THIS?

"..." ?!!

"I..I'm.. I don't know?" Kinakabahan na salita ko ulit as he remained quiet, STILL looking at me. DUDE STOP LOOKING AT ME, SAY SOMETHING.

CAN HE READ MY MIND THOUGH?!

"I just.. I'm confused.. I don't know.."  I rambled, I feel sick. I feel like throwing up, f-ck. I feel like my head's spinning. WHY AM I LIKE THIS? WORSE, IN FRONT OF GEMINI!

And HE'S NOT SPEAKING A WORD.

GEMINI'S STARING AT ME LIKE I'M A WEIRDO. BECAUSE I PROBABLY AM?

F-CK. "UH, I.. I THINK I'M GOING TO THE BATHROOM." I panicked. Yes,

I, who never doubted my emotional barrier, is panicking. Mabilis na tayo ko mula sa pagkakaupo and stepped out of the classroom as fast as I could.

I FEEL LIKE THROWING UP. UGH.

Run Away With MeTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon