PTG12- Wedding

111 5 0
                                    

I believed in fairy tales and happy endings. Wedding is one of fairytales events. I wanted a fairy tale wedding I always wanted when I'm still a little. Riding on a white carriage was pulled by two white horses and the driver wore a white outfit. White dress, associated with light, goodness, innocence, purity, and virginity. I always pictured my prince charming at the end of the aisle waiting for me, her princess. My prince charming who would carry me to his castle. I lay in bed in night and staring as I opened my eyes like a was beautiful treasure in the world.

I always dreamed one day I'll end up to my prince charming, and be blissfully happy together. Every single day, I always imagined that my prince charming will save me from the monster. A tall, gorgeous man, and a prince who lived in the palace. His mesmerizing, hypnotizing, tantalizing eyes staring at me that make my heart melt and pounding erratically . His voice is like a music into my ears, it makes me smile, it makes me shiver, it makes my heart feel I'm home on your arms. His arms that make me feel safe, secure, protected and give me a warm hug every time I feel the chills of the wind. A responsible man on his nature and choices. Open-minded on the trials and challenges. A man with a good heart and want you shine in the universe. A brave prince charming who will fight for you. A prince charming who will take care of you. A prince charming who will make you love. A prince charming who loves you more than you love him.

As I opened my eyes, I realized that there is no such a perfect prince charming in this world. The carriage turns into white Lamborghini. My wedding gown and dream wedding is too perfect for me, a garden wedding. The prince charming waiting me in the aisle. Looking at me like a star in his darkest sky. Tyrion Montero is not the prince I've been wishing for he's not inlove with me. A gorgeous prince charming like him is too much for me. His damn hot like a prince charming waiting to his future queen in his white tuxedo.

I'm not a queen type but I'm willing to be his queen. A queen who will give light in his darkest. A queen who would be his pillow, his comfort zone. A queen who will become his blanket just to protect him from warm and cold. A queen who will be the nurse to take care of him when he feel sick. I'm willing to be his queen just a the meantime.

Ilang araw na nakalipas simula nung engagement party at ito ang araw ang hinihintay ng lahat ang araw ng aming kasal. Kasal na hindi na buo sa pag-ibig, kasal na naganap sa kasunduan.

"Would you take, Tyrion Montero, to be your husband?" tanong sa akin ng pari. NO! ayaw kong makasal sa taong hindi ko naman mahal! Pero wala akong choice!!

"Yes, father." Labas ilong kong sagot. Wala akong karapatang tumakas o bawiin ang tadhanang ito dahil buhay ng kapatid ko ang nakasalalay.

"Would you take, Catriona Pascual, to be your wife?"

"Yes, Father." Sagot niya habang pinindot ang kamay kong hawak sa kanya. Why do you look tense , Tyrion?

" I now pronounce you husband and wife, Mr. Montero you may now kiss your bride!" anunsyo ng pari. Dahan-dahang itinaas ni Tyrion ang aking veil na nakaharang sa aking mukha. Tinitigan niya ako bago angkinin ang aking labi. A sweet bitter kiss, feel ko parang totoo ang halik na ibinigay niya sa akin. Pagkatapos ay binigyan niya ako ng isang ngiti na hindi umabot sa kanyang tenga.

Tyrion Montero is now my husband, he's mine now, but not forever. Our relationship has a expiry date. This day will be the start of being a wife duty to my husband fake.

Pinagmasdan ko lang ang mga taong abala sa kasiyahan. Buti pa sila masaya sa nangyari samantala ako merong parte sa akin na masaya at malungkot. Abala kami ni Tyrion bumati at pasalamatan ang mga dumalo sa aming kasal. Hindi parin ako makapaniwala na kasal na ako sa kanya! Tanga mk Catriona peke lang itong kasal at pagiging asawa mo. Inilibit ko ang aking oaningin sa alon ng tao, napasimangot ako ni anino niya wala akong makita ganun na ba ako kamuhi sa kanyang paningin? Sana kahit kasal ko man lang iparating niya kasal ng anak niya to ang sakit sakit alam kong may kasalanan ako at eto ako umaasa na makita man lang ako ihatid sa altar kanina. Nagpapasalamat ako kay Jaxon at Tita Chia sila ang nagdala sa akin sa harap ng altar. Sa ganun oaraan hindi ko naramdaman ang pagkahiya. Pinagbawalan ang media sa aming kasal dahil abala sila at nakakasiraw daw ng kasal kahit gustong ipagsigawan ng pamilyang Montero na kasal na ang kanilang panganay pero sumang-ayon sa akin si Tyrion na ayaw kong kasama ang mga media sa kasal dahil alam naman naming maghihiwalay kami balang araw.

Playing Tyrion's Game (Complete)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon