In Seoul, South Korea .
Yera Pov" Oppa ! " jeritku memanggil suami kesayangan yang sedang mandi di bilik atas .
" Yes Baby ? I tengah mandi lah , kenapa panggil ? Nak mandi sekali ? " balasnya dengan suara yang agak gedik .
" Oppa , cepat sikit mandi tu ! Dah pukul berapa ni , nanti lambat masuk kerja daddy marah ! "
" Baby.... boleh tak harini oppa tak nak datang office ? " pujuk suamiku .
" Wae ?! Takut dengan daddy ? " ejekku sambil menghidangkan makanan di atas meja makan .
" Err tak lah , oppa rasa tak sedap badan lah , macam nak demam...nanti kat office kalau oppa tiba-tiba pengsan , siapa nak tolong angkat ? Lepastu nanti daddy bagi banyak kerja ! " balas oppa dengan beribu alasan .
" Arhh jinjja? Kalau macam tu nanti baby bagitahu daddy yang oppa tak nak masuk office sebab takut daddy bagi banyak kerja... " balasku sambil ketawa kecil .
" Ommo...baby , kesian lah dekat oppa . Baby tahu tak oppa banyak kerja kat office tu ? " pujuk si oppa .
" Banyak sangat ke kerja yang daddy bagi kat oppa ? And one more thing... tadi daddy ada pesan kat baby suruh datang teman kan oppa kat office... "
Oppa kalau nak pergi office kena berteman , kalau tak takde nya oppa nak pergi office . Nasib baik dalam kepala otak aku ni teringat pasal benda tu , bolehlah oppa pergi office kalau aku teman dia .
" Oppa ! Nak tak Yera teman kan oppa pergi office ? " tanyaku dengan manja .
" Baby nak teman oppa ? Nak sangat ! " balas oppa dengan terlalu excited .
" Yes , cepat sikit mandi ! Dari tadi tak siap-siap.. oppa buat apa dalam bilik air ? " tanyaku dengan sedikit perasaan dengki .
" Oppa dah siap mandilah ! Sekarang ni oppa tengah cari underw**r oppa , baby nampak tak ? Ke baby yang pakai ? "
" Eh ape pulak baby yang pakai ? Oppa simpan mana ? Underw**r sendiri pun tak reti nak jaga...agaknya cik ti bawak lari kot . Hihihihi " gurauku .
" Baby jangan macam-macam , oppa tahu baby sembunyikan.... "
" Dah lah oppa , takdenya baby nak sembunyikan underw**r oppa... cuba cari kat dalam almari tu , selalu baby susun kat situ . "
" Ouh jumpa dah ! Thanks baby ! " balas oppa .
" Dah sini turun breakfast ! Saya buat Kimchi ! My favourite food forever and ever. " secara tiba-tiba .
Author : Dek , sian ekk sian..." Hmzz yer lah baby... " balas oppa ku dengan perasaan sedih . Disebabkan aku hanya masak makanan kegemaran aku sahaja setiap hari . Bangga jap .
YOU ARE READING
Ragam Si OPPA // PJM
Fanfiction" Daddy , Jungmin nak makan Daddy boleh tak ? Nak makan Mochi hihihi... "