Sedang Yera berjalan-jalan di tepi jalan Hotel Eomma nya , sehelai kertas seperti poster jatuh di hanyut angin di atas jalan itu . Yera mengambil dan membaca poster dengan perlahan-lahan .
" Pertandingan model kanak-kanak ? Hanya yang berumur 2 , 3 & 4 tahun sahaja . Pemenang akan mendapat anugerah model kanak-kanak dan disambung sehingga lah besar... woww ! " cepat-cepat Yera masuk ke dalam Hotel untuk menguruskan urusan kerja nya dan ingin pulang ke rumah dengan cepat .
" Yera , happy betul . Kenapa ni ? " Eomma yang baru sahaja hendak keluar dari Hotel menegur Yera yang melompat-lompat macam arnab .
" Nah... tengok ni . " Dia menghulurkan poster itu kepada Eomma dengan gembira , lalu masuk ke dalam Hotel dan meninggalkan Eomma nya di luar .
Yera pov
Haihh kalau aku bagitahu Oppa Jimin , mesti dia gembira kan kalau anak-anak dia jadi model . Kena call , call , call .
Yera : Hello Oppa ! Buzy ke ?
Jimin : Hello , tak buzy pun . Tengah baring , kenapa telefon ? Rindu eh ?
Yera : Ishhh manede , ni Yera nak cakap tadi Yera ada jumpa poster dia tulis " Pertandingan Model Kanak-kanak " pfft-
Jimin : And ?
Yera : Boleh tak Yera nak masukkan Jungmin and Yumin ?
Jimin : Are you sure about that ?
Yera : Yes... please Oppa , kalau Jungmin and Yumin menang . Nanti sampai besar diorang dapat jadi model .
Jimin : Yep boleh je !
Yera : Jinjja ? Thanks Oppa ! Love you ! Bye !
Jimin : Welcome baby , annyeong !
Yera : Hihihihi...Yera yang terlalu excited sampai orang lain yang memerhatikan dia pun tidak diambil kisah , hidup sendiri cara sendiri . Takde orang nak ambik tahu pun .
Skip ! 1 jam kemudian
Tidak sampai beberapa jam sahaja , Yera sudah menghabiskan urusan kerja nya . Lalu dicapai nya kunci kereta dan beg tangannya dan terus keluar dari Hotel .
Tiba-tiba seorang perempuan yang berambut panjang menegurnya , " Haii Yera! " . Yera berhenti dan menoleh mukanya ke arah perempuan itu .
" H-haii , who are you ? " Yera berasa curiga dengan perempuan itu kerana tiba-tiba memanggil namanya . " Awak lupa saya ? Heyy I'm Namjoon Wife . Nuya ! Kan haritu kita ada jumpa kat apartment saya and Namjoon . Erh- "
" Ouh ouh ouh , sorry sebab tak ingat awak . Pasal haritu awak yang buat-buat lupa saya , that's why I buat-buat lupa you balik . Pfft- " savage Yera . Ambik kau ! Kau dah lupa aku sebab dulu aku buruk and hitam , and now aku dah peloles kau baru nak ingat aku eh .
" Tch , savage ! " Yera terus beredar dari perempuan itu dan masuk ke dalam kereta . " Haii Puan Yera ! " semua orang yang berada di tepi jalan yang menegur dia pun , diendahkan . Ramai peminat lelaki tch !
" Tak sangka Puan Yera boleh biarkan kita je eh , selama ni dia peramah and baik hati . Dah berubah . " semua mengata pasal Yera , actually dia tak buat salah . Dah Yera baru lepas jumpa orang yang buat-buat lupa dia dulu , masih dipendam lah perasaan nya . And orang lain yang menegur dia pun , dia tidak layan .
" Erh guys , you alls . Sorry sebab tak balas comment korang dalam Instagram , saya ada anak-anak and saya dah jarang buka Instagram and Twitter semua tu . Sorry sekali lagi , bye ! " orang yang berada di situ hanya melambai tangan dan beredar .
Cepat-cepat Yera pulang ke rumah , tak sabar nak berjumpa dengan anaknya yang putih-putih gebu tu .
Skip ! Sesampainya di rumah Mummy .
" Jungmin ! Yumin ! Jom balik sayang ! " Yera yang tidak mahu keluar dari kereta kerana malas hanya memanggil sahaja anaknya dengan menjerit .
" Mummy ! Yeayy Mummy dah balik ! " terus mereka berdua berlari menuju lalu masuk ke dalam kereta . Tak sabar hendak balik ke rumah .
" Let's go ! Pakai tali pinggang ye , daddy pesan apa ? " teringat Jimin ada meninggalkan pesanan kepada anak-anaknya .
" Kalau berada di dalam kereta , pakai tali pinggang untuk keselamatan ! " hehehe ketawa suka si mochi ni .
" Good boy and Good girl ! And Jungmin , Yumin . Mummy ada jumpa satu poster dia cakap ada Pertandingan Model Kanak-kanak , nak masuk tak ? " tanya Yera sambil memandu kereta dengan berhati-hati .
" Erh , takutlah... nanti gambar semua masuk majalah macam Daddy . " takut muka tu masuk majalah je , bukan takut nak ambil gambar eh ? Hidung nya di cuit oleh Yera yang tersengih suka melihat kerenah anaknya .
" Ishh Mummy ni , suka cuit hidung Jungmin and Yumin tau ! Benci lah... " sekarang pipinya pula menjadi mangsa , ditekup dan dicubitnya . Macam Daddy dia , pipi gebu macam mochi .
" Hihihihi... buat apa nak takut muka masuk majalah ? Ingat pesan Daddy Taehyung , kalau nak buat suatu benda jangan takut . Beranikan diri ye . " pesan dari Taehyung juga diingat semasa BTS pergi outstation .
" Ouh jinjja ? Daddy Taehyung ada pesan jugak ? Hihi lupa Jungmin . " dahi Jungmin ditepuk sendiri .
Sambung Next Part ye anuck-anuck yang syomel and syantik ni , dan yang shem-shem ni . HAHAAHAHAHHA ada lelaki baca story aku lah , tatowdd titew :)
YOU ARE READING
Ragam Si OPPA // PJM
Fanfiction" Daddy , Jungmin nak makan Daddy boleh tak ? Nak makan Mochi hihihi... "