26

10 2 0
                                    

Skip ! Pada Hari Anniversary Jimin and Yera !

Jungmin dan Yumin yang sedang menonton kartun di dalam Ipad Daddy nya yang ditinggalkan oleh Jimin di panggil Yera yang menjerit dari tingkat atas . " Yes Mummy ? "

" Jungmin and Yumin , kata nak buat surprise for Daddy ? Why tak tolong Mummy siapkan persiapan ni . Penat Mummy tau buat sorang-sorang . " bibirnya dimuncungkan unuk meminta belas kasihan dari anaknya .

" Mummy yang tak panggil , Jungmin mana tahu Mummy kat atas ni berpeluh-peluh buat ni... " peluh yang mengalir di dahi Yera dikesat lembut dengan lengan baju Jungmin . Tidak kisah bajunya busuk atau basah .

" Dah , sini tolong Mummy . Mummy nak Jungmin and Yera buat kad for Daddy and tulis Saengil Chukha Hamnida ! " kad yang dihulurnya terus dicapai oleh Jungmin .

" Saengil Chukha Hamnida ? Bukan ke anniversary Mummy and Daddy ? " dahi Jungmin berkerut secara automatik pfft-

" Haihh Jungmin , Jungmin . Hari ini hari jadi Daddy kamu yang handsome tu... sebab tu Mummy buat sendiri surprise ni . " hidung Jungmin yang menjadi mangsa cuitannya .

" Okeyyy Mummy , adik jom tolong abang nak ? " Yumin pula mengangguk , dari tadi tidak bersuara pfft-

" Hmz jom teman Mummy pergi supermarket nak ? Nak beli barang dapur , harini Mummy nak masak semua makanan fav Daddy Jimin . " Jungmin dan Yumin yang sibuk menulis kad terus berdiri gembira dan menepuk tangannya.

" Hihihi nak nak ! Dah lama tak pergi Supermarket , nak beli susu pisang ! " ekk kecik-kecik dah pandai minum susu pisang ? Mesti Daddy Jungkook yang ajar ni .

" Yelah... dah pergi masuk kereta , Mummy nak ambik beg dengan handphone dalam bilik . " anaknya terus berlari anak dari tingkat atas sampai ke dalam kereta . Hon kereta Yera dipicit berkali-kali . Nakal !

" Mummy ! Cepat lah ! Mummy ! " Yera yang terkejut terus berlari dan menutup pintu rumah begitu sahaja . Haa kalau ada pencuri , jangan salahkan author !

" Iye sayang iye , dah jom ! "

Skip ! Di dalam Supermarket .

Yera yang sibuk memilih barang-barang masak yang disenaraikan mendapat notification message dari Jimin . Haihh takkan rindu Yera je , author ni ? Hihihi...

" Jungmin , jaga adik ye . Mummy nak baca chat from Daddy ni . " Jungmin hanya membalas dengan anggukan , buzy sangat ke pilih susu pisang ?

Di Dalam Chat Belike .

Jimin ♡

Baby ! Kat mana tu ! Buat apa ? Dah makan lunch ?

Yera ♡

Oppa ! Ade je kat Supe-  kat rumah haa tengah main
dengan Jungmin and Yumin ni . Dah lunch dah , you ?

Jimin ♡

Dah , Oppa tengah rehat-rehat ni . Penat...

Yera ♡

Alololo Oppa rehat banyak-banyak tau , nanti sakit
siapa nak jaga ? Oppa Namjoon ? Btw balik pukul berapa ?

Jimin ♡

Ye Oppa pandai jaga diri laa . Ishh dia ni .
Malam kot maybe , pukul 9 ke . Ni semua
tengah pack baju , Jungkook buat lawak
pulak kat atas stage tadi . HAHAHAHA

Yera ♡

Ouh jinjja ? Ok lah bye Oppa ! I love you !

Jimin ♡

Okay baby bucuk Oppa ni , annyeong !
Love you too ! Cakap dengan Jungmin
and Yumin tunggu Daddy balik rumah
malam nanti !

Yera ♡

Ishh Yera wangi lah , dah mandi dah . Oppa tu tak
mandi agaknya . Okay yelah nanti baby and anak ii
tunggu Oppa kat depan rumah . Jangan lambat tau !

Jimin ♡

AHAHAHAHHAHAH okay okay !

---------------------------------------------------------------------------------------------------

" Jungmin , dah pilih susu pisang ? " Yera yang melihat kerenah anak-anaknya bergaduh sebab nak susu pisang yang sama tersengih manja .

" Mummy , suruh lah Yumin ambik susu lain . Tak nak sama . Nanti- " Jungmin memberhentikan kata-katanya , dan seperti sedang merenung seseorang yang berada di belakang Yera .

Yera juga curiga dan mengerut keningnya tanda hendak menanya siapa di belakang nya . " Mummy Zuzu , haii ! " Yera terus memusingkan badan dan kepala nya ke belakang dan memeluk Zuzu yang sedang memerhati kan mereka bertiga dari tadi .

" Haii Yera ! Lama tak jumpa.. kau apa khabar ? Sihat ? Tak ada junior lagi ke dalam perut ni ? " bahu Zuzu ditampar kuat oleh Yera . " Yahhh sakit lah Yera!"

" Nyenyenyenye , kau tu ! Boleh tanya pulak ada lagi ke junior dalam perut ni , kalau ada . Boleh pengsan aku layan 4 baby nanti . " Jungmin yang pelik melihat kerenah mereka berdua , terus menarik hujung baju Yera dan Zuzu .

" Eh Jungmin , kenapa tarik baju Mummy Zuzu ni ? " ada lah tu yang nak dibuat oleh Jungmin . Dia mengikat hujung baju Yera dan Zuzu bersama-sama. Tidak bergerak Mummy Yera and Zuzu , ikatannya mungkin terlalu ketat dan tidak boleh dibuka . Terpaksa Yera menggunting ikatan itu , habis bajunya menjadi rosak dan buruk .

" Jungmin , huwaaa ! Ni dah lah baju baru Mummy yang Daddy belikan hari tu, mesti Daddy merajuk ! Huwaaa ! " tersengih suka Jungmin melihat Mummy nya yang hendak menangis . Author : Eyyy benda boleh beli baru , nak nangis pulak ! Culik Jimin kang !

Panjang ke nyah ? Next Part ! Next Part !

Ragam Si OPPA // PJMWhere stories live. Discover now