20

17 3 1
                                    

Di Dalam Perjalanan menuju ke alam barzakh , uishh jauh betul .
Di Dalam Perjalanan ke Supermarket .

Jimin yang sedang memandu , meletakkan sebelah tangan kanannya di atas tangan Yera yang licin dan lembut . Yera pula tersengih suka aku lesing kang , Suga yang berada di tempat duduk belakang hanya memerhatikan sahaja kelakuan mereka berdua . Cemburu dengan pasangan-pasangan yang sweet di hadapan matanya .

" Jimin-ah , kalau nak memandu kereta . Tak payah lah nak sweet-sweet , bad luck kang baru tahu . " hmz betul juga kata Suga , nanti tak fokus pada jalan raya mana tahu ada nasib malang .

" Yelah Suga hyung , by the way bila kau nak ada partner ? " sejak Jimin kahwin sampailah sekarang Suga hanya hidup keseorangan je , selalu keluar pun dengan kawan lelaki . Haa siapa yang tengah baca tu , nak jadi partner Suga ?

" Jimin , kau kene tahu yang aku ni Suga . Tak ada orang yang berani nak jatuh cinta kat aku , aku ni dah lah comel macam meow . " Hahahhahah our lil meow meow ni takkan tak ada orang yang jatuh cinta kat dia ? Mana tahu dalam diam , ramai fans yang nak sangat kahwin dengan Suga .

" Haa Suga ! Yera teringat ada kawan Yera ni minat gila kat Yoongi , dia kawan baik masa kat univer- " telefon yang berada di dalam beg tangannya berdering dengan laju , cepat-cepat Yera menngeluarkan handphone nya dan melihat siapa yang menelefon .

" Unknown number ? " Jimin yang sedang fokus memandu kereta terus menoleh ke arah aku sebaik sahaja aku menjawab panggilan yang tidak dikenali itu .

Unk : Hello Dear...
Yera : Hello ? Siapa ni ?
Unk : Baby pergi mana ? Biy datang rumah baby , tak ada pun . Cuma 5 orang lelaki yang handsome ni je sedang have fun dalam rumah Yera ni . And biy terus ikat sorang-sorang HAHAHAHAHAHAHAH semua lemah !
Yera : Yeonjun ?! BTS Oppa ?
*Panggilan Tamat*

Cepat-cepat Yera menyuruh Oppa Jimin untuk pusing balik ke rumahnya semula .

" Eh kenapa ni Yera ?! " Oppa yang tidak tahu apa-apa terus mengikut arahan isterinya .

" Jangan tanya , Yera nak call kawan Yera jap . " 5 sahabat yang dia perlukan sekarang ni amat penting bagi dia untuk menyelesaikan perkara yang berlaku .

" O-okay... " Jimin terus memandu laju , macam racer huuu .

15 minit kemudian

Semua sudah berada di hadapan rumah , beberapa anggota polis yang diketuai oleh Zuzu tersusun di depan pintu rumah untuk memerangkap Yeonjun yang berada di dalam rumah .

" POLIS POLIS ! " trick untuk Yeonjun melarikan diri itu berjaya , Yeonjun yang tiba-tiba sahaja membuka pintu rumah terus ditangkap oleh polis , huhuhu padan muka kau !

Polis yang lain pula masuk ke dalam dan menjumpai BTS yang sudah diikat kaki dan tangannya , haihh Oppa Jungkook yang kuat pun tak tahu nak buat apa ke . Mesti dia jadi Jungshook dalam tu waduhhh .

" YERA ! BIY SAYANG KAU ! NANTI BIY DATANG AMBIK YERA TAU ! KITA KAHWIN ! " kedengaran Yeonjun yang sedang di paksa masuk ke dalam kereta polis itu menjerit kuat . Pfft-

Jimin , Suga dan Yera terus berlari masuk ke dalam rumah untuk memeriksa keadaan rumah , habis semua tunggang langgang dibuatnya .

" Arh jinjja ? Erhh- " Suga yang terkejut kerana rumah yang terlalu bersepah macam tempat pembuangan sampah terus pengsan di atas lantai but-

" Eh eh awak ? Awak okay tak ni ? " Kelihatan Miya yang baru sahaja hendak masuk ke rumah terus menangkap Suga yang dah nak terjatuh ke atas lantai . Erh-

Eh jap-jap , aku rasa kan korang mesti keliru kan ?

Zuzu - anggota polis
Miya - doktor (xkesah arh doktor apa)
Dami - Army Friend (girl)
Seohyun - " (boy)
Jay - kawan sejak dia from I-land

" Eyy drama apa pulak ni ? " Yera yang memerhatikan Miya yang sedang mengangkat Suga terus mula mengejek nya . Mana tahu nanti terfall in love kat Suga Oppa .

" T-tolong , a-aku tak kuat nak angkat dia ni . " Jimin yang mulutnya ternganga terus menutup mulutnya dan menolong Miya mengangkat Suga .

" Guys... " Yera terus menolong polis-polis yang sedang membuka ikatan yang terlampau ketat tu , but Jungkook-

Aku nampak dia jadi Jungshook tadi HAHAHAHAHA agaknya time dia Jungshook , kekuatan dia hilang kot .

" Okay , now semua dah selamat dah okay . Sekarang Yera nak kemas rumah ni, dah macam apa dah . " rumahnya dipenuhi air tin yang berkabornat dan bantal sofa yang mungkin dibaling oleh Yeonjun pfft-

" Eh tak payah lah Yera , biar diorang semua yang bersih kan je . Yera rehat je kat bilik , you're pregnant . " arahan Jimin , aku balas dengan gelengan . Jimin pula terus mengangkat aku naik ke tingkat atas dan masuk ke bilik tidur pfft-

" Erh kita kemas ke ni ? Semua ni ? " Jhope yang menunjukkan muka kesian nya terus bangun dari lantai dan mengemas seluruh rumah itu .

Okay bye , sambung next part jer eh . Gomawo ! Annyeong !

Ragam Si OPPA // PJMWhere stories live. Discover now