30

20 1 0
                                    

Semua berada di Hospital di mana Yera dirawat , kecuali Jungmin dan Yumin . Taehyung mengambil seorang babysitter untuk menjaga anak Jimin dan Yera , hanya seorang demi seorang yang boleh memasuki bilik wad Yera . Kelihatan Yera terbaring di atas katil dan tidak mampu untuk bangun , nama anak-anaknya di panggil berkali-kali .

" Baby , Jungmin and Yumin kat rumah . Taehyung ambil babysitter for jaga anak kita , and Oppa akan teman dan tidur dengan Yera kat sini ye sayang . Oppa tak akan tinggalkan baby . Promise . "

" Yes Oppa , I'm promise... " mereka berpelukan dan si crybaby pun menangis huhuhu . Tiba-tiba seorang doktor menghampiri Jimin dan menyuruh nya keluar , " W-why doktor ? Kenapa saya kena keluar ? She is my wife ! " jeritan Jimin membuatkan Yera tidak kuat untuk menaruh dengan pembedahan tulang belakangnya .

" Mr. Jimin , Puan Yera perlu membuat pembedahan tulang belakang disebabkan tulangnya retak akibat jatuh tangga . Tapi kami nak minta Mr. Jimin berharap pembedahan ini berjaya atau tidak . So , sila balik rumah dahulu . Jika ada apa-apa masalah , kami akan memberitahu Encik . " jelas doktor dengan sedikit perasaan sedih .

" What ? Pembedahan tulang belakang ? Retak ? Nu-yaaaaaa !! " Jimin terjatuh duduk dan menangis teresak-esak seakan takut jikalau doktor itu tidak dapat menyelamatkan Yera , hidupnya akan hancur . Jimin akan menjadi duda dan anaknya akan menjadi anak yatim , kehilangan ibu .

" Ekhem ! Sila keluar ye Mr. Jimin , pembedahan akan bermula . " dia masih lagi memegang erat tangan Yera , tidak mahu berjauhan dengan isterinya . Sentiasa berada di sisinya .

" Oppa , keluar dulu ye . Nanti kalau dah siap , Yera panggil Oppa okay ? " Jimin menurut perintah isterinya lalu mengucup sekilas bibir lalu pergi , tetapi Yera sempat mencapai tangan Jimin . Diberi rantai lehernya yang bertuliskan nama Y&J itu kepada Jimin untuk menyimpannya dengan penuh kasih sayang .

" A-apa ni Yera ? Kan awak cuma buat pembedahan je... " tanya Jimin dengan menggeletar . Takut sangat-sangat . Belum sempat Yera menjawab persoalannya , jururawat jururawat di situ menghalau Jimin keluar dari bilik wat isterinya .

Di luar bilik wad , dia terus menelefon Jungkook dan Taehyung untuk datang ke hospital . Tetapi bukan sahaja Jungkooo dan Taehyung , semua pergi melawat Yera kecuali Jungmin dan Yumin . Anaknya dihantar ke tempat mereka mula menjadi model .

" J-jimin ? Macam mana dengan Yera ? Dia okay tak ? Doktor ada cakap apa-apa ? Jimin dah jumpa Yera ? " bermacam-macam soalan yang keluar dari mulut Zuzu , sahabat dari kecik hingga lah besar . Selalu menjaga satu sama lain .

" Y-yera o-okay... but- " tiba-tiba seorang perempuan yang juga datang kerana ingin melihat anaknya yang cedera parah . " But Y-yera kena buat pembedahan tulang belakang , right ? " Jimin hanya mengangguk dan terduduk di atas kerusi . Semua terkejut dan kecewa dengan pembedahan Yera yang sudah pun bermula .

" Y-yera buat pembedahan tulang belakang ? " tanya Seokjin sambil mengesatkan air matanya . " Erh Mr. Jimin ? " doktor yang baru keluar bilik wad terus memanggil Jimin , semua pergi ke arah doktor dan menunggu keputusan pembedahan itu .

" Y-yera perlukan seorang kawannya yang sanggup menderma tulang belakang kepada Puan Yera , jika tiada siapa yang mahu menderma Puan Yera akan meninggalkan kita semua dan pergi ke alam lain... " semua berasa takut untuk menderma , Jimin yang cuba hendak menderma tidak kuat dan berputus asa . Tiba-tiba datang seorang perempuan yang telah menolak Yera jatuh ke tangga , dia menghampiri doktor dan membuat keputusan untuk mendermakan tulang belakangnya kepada Yera .

Ragam Si OPPA // PJMWhere stories live. Discover now