23

11 2 0
                                    

Miya ni actually dah bertunang dengan Suga after Yera lahirkan Jungmin , okay ? Faham ?

Miya yang baru sahaja hendak menaiki tangga turun semula kerana terlupa membawa Kimchi Fried Rice yang Suga masak untuknya tadi . Di dalam beg tangannya juga , terdapat satu benda yang dia mahu Yera cuba . Pregnancy Test.

Huhuhu naik tangga semula , senyap-senyap masuk bilik Yera . Yera yang sedang berangan ke luar tingkap tidak perasan pun Miya memasuki bilik tidurnya . " Woww ni ke bilik tidur kau dengan Jimin ? Tak pernah aku masuk bilik ni . Mewah nya... "

" Ishh kau ni terkejut aku tau , why tak ketuk pintu dulu ? " terkejut Yera dibuatnya . " A-aku ni dah bawakkan Kimchi Fried Rice , Suga masakkan tadi . And ni aku bawak pregnancy test sekali , kau nak cuba tak ? Sebab Jimin ngadu kat Suga kau muntah-muntah and rimas-rimas semua tu lah . "

" Aku tak ada selera lah nak makan , sokay lah . About this , boleh ke aku cuba ni ? Kalau aku pregnant macam mana ? " takut betul Yera nak mencuba pregnancy test itu , kalau dia pregnant huu pening lah sampai kena jaga 3 baby dalam rumah tu . Jimin , Jungmin , and lagi satu ni ?

" Lah kau ni , Suga penat-penat masak tau . Ni takkan nak bagi dia balik ? " Yera pula menggeleng takut Suga kecik hati , penat-penat dia masak untuk Yera . Dia boleh tak ada selera pulak .

" Kau tunggu sini jap , aku pergi tandas . Try benda ni... " Miya hanya tersenyum sinis . Sebelum Yera memasuki tandas , dia menarik dan menghembus nafas dengan perlahan-lahan .

5 minit kemudian

" Lamanya cik tuan puteri ni masuk tandas ! Okay tak ? " tak tahu keputusan nya lagi pfft-

" Miya ! A-aku pregnant lagi huwaaaa ! " Haa ? Miya terus bangun dari katil dan membuka pintu tandas .

" K-kau pregnant ? Nak bagitahu Jimin tak ? " Yera hanya menggeleng .

" Habistu , nak sembunyikan ? Weyh kau sembunyikan pun , nanti dia tahu jugak . Sebab dia akan search kat Google tanda-tanda perempuan mengandung. Kau kan muntah-muntah lagi . " Dia tahu yang dia tak boleh buat kerja rumah lagi , maybe Jimin akan larang dia jikalau dia buat jugak .

" A-aku takut lah , nanti lah aku bagitahu dia . " pfft-

" O-okay , kalau macam tu . Kau rehat je lah dalam bilik , aku dengan Suga balik dulu tau . Annyeong , love you ! Take care... " Dia hanya membalas dengan mini love , dan mengenyitkan matanya .

:)

Haihh kena jaga 3 baby dalam rumah ni dalam satu masa , baru nak cari kerja . Boleh pula aku pregnant huwaaa . Merana nya hidup aku . But nak bagitahu Jimin or tak nak eh ? " J-jimin ! Jungmin ! "

" Jungmin , jom . Mummy panggil... " Jimin yang sedang bermain dengan anaknya segera mengangkat Jungmin dan membawa nya ke bilik Yera .

" Why baby ? " tanya Jimin . " A-actually I'm pregnant . " bukan gurauan ye
Mr. Jimin . " W-what ? You're pregnant ? Haihh dah agak dah... "

" Haaa ?? Dah agak dah ? Macam mana you tahu I'm pregnant ? " haihh dia ni , kan Jimin sendiri search kat google tanda-tanda perempuan pregnant . Jimin pun mengambil handphone nya dan menunjuk satu gambar kepada Yera .

:)

Yera pula hanya tersengih suka heheheh , " Yeayyy Mummy pregnang , Jungmin ada adik ! " gembira sungguh si Jungmin ni dapat adik .

" Mulai harini , daddy and Jungmin akan jaga Mummy baik-baik sampai baby dalam perut ni keluar " Jungmin memang anak yang baik dan comel . Walapun tak pandai banyak cakap , kalini dia yang bising ye . Yera yang terlalu geram dengan pipi Jungmin . Dia terus menekup mukanya dan mencubit pipinya dengan kuat . " Aarghhh huwaa sakit lah Mummy ni ! " nangis ? Soo cute...

Sambung Next Part :)

Ragam Si OPPA // PJMWhere stories live. Discover now