" Apa yang ditulis kat surat tu Yera ? Dari siapa ? " Yera hanya berdiam diri dan mengambil telefon nya lalu membuka sebuah app yang bernama Instagram , gambar perkahwinan mereka berdua i mean Jimin and Yera dipadam atas keselamatannya .
" Eomma , boleh tak Yera nak pinjam phone eomma sekejap . Nak buka Instagram kawan Yera ni ... " apalah yang nak dibuatnya .
" Nak buat apa ? Mana phone kamu ? "
" P-phone Yera habis bateri , lupa bawak charger . " alasan yang sangat kukuh . Yera terus mencapai handphone eomma nya dan membuka Instagram . Mencari username yang bernama Yeonjun . Hmz banyak yang fangirl punya acc . Mana orang sebenarnya ni-
" Yes ! Got it ! " Satu-satu gambar diselaknya untuk membaca komen daripada netizen-netizen Kpop .
@yeonjuntxt Good Morning my baby !
@fangirl_ Oppa ! Good Morning ! Saranghae !
@yeonjuntxt Siapa Oppa kau ? Aku wish Good Morning ni for my baby .
@wiwinmoa- And who is your baby ? Ofc MOA right ?
@yeonjuntxt My baby is Yera @yerapark_
@fangirl_ Who is this girl ? Sh*t...
@yeonjuntxt She is my baby girl , bye MOA HAHAHAHAHAHHA .
@beomgyutxt Yeonjun-ssi , you should not do that to our fans .
@yeonjuntxt shut up boy .Bermacam-macam komen yang kurang sopan terhadap Yera . And why Yeonjun being like that , kita dah break . And why he still loving me . " I have to call my friends ! "
" Yera ! Jom lunch... " just palau eomma kau and now kau kene call kawan kau Yera , jangan sampai perkara ni semakin menjadi-jadi .
Disebabkan Jimin seorang Idol , Yera hanya dibenarkan berkawan dengan 5 orang dalam seribu kawan nya itu . Zuzu merupakan seorang anggota polis yang baru sahaja berkerja di station police berdekatan rumah Mummy nya . Miya pula bekerja sebagai seorang doktor di Hospital milik ayahnya . Dami seorang kawan Army nya yang berkawan semasa Yera and Jimin belum kahwin , hmz I think dia ada masa kot . Seohyun juga sama dengan si Dami . Siapa lagi yang ada masa ye ? And- Jay ! Seorang junior baharu BTS , huhuhu actually dah lama berkawan sejak Jay di dalam I-land lagi .
" Cukup 5 orang , call call call... "
Cakk ! Baa ! Ditempat Jimin .
" Taehyung-ssi , aku nak buat plan lah . Surprise kan Yera sebab today is our anniversary . Boleh tak kau tolong aku ? " Taehyung yang sedang melakukan kerja nya yang berlambak di atas meja berhenti memandang Jimin .
" Kau tanya aku ? Aku ni belum kahwin , girlfriend pun tak ada . Macam mana nak tahu pasal Surprise ii for ladies semua ni . Better kau tanya Mr. Google lah" what ? Mr. Google ? Mr. Google tu dah lah tak berguna , orang tanya lain dia jawab lain .
" Mr. Google... Ouh Mr. Google . " search sendiri , pahamkan sendiri .
Surprise For Wife
" Jumpa tak ? Bukannya susah pun nak cari , kau pakai baju apa ? Takkan nak pakai baju ni je , tak romantik langsung . " baju ! Lupa nak cari baju yang boleh di matching kan dengan dress merah Yera .
" Taehyung... I got it ! First , tabur bunga mawar merah or anything kat atas katil . Sec , bentukkan sehelai tuala menjadi seekor flamingo i mean likeeee hmz susah nak cakap arh pahamkanlah . Third , letak soju dan baringkan ia di atas katil but- "
" Yera pregnant , tak boleh minum soju or arak semua tu . Tak baik untuk kesihatan baby dalam perut tu nanti " celah Taehyung yang baru sahaja menghenyakkan punggungnya di sofa .
" Yea I know ! " just tu je tips nya ? Mr. Google ni memang tak bagi kerjasama langsung , cerita pun tak habis .
Udah ! Sambung part ke seterusnya ya fuh .
YOU ARE READING
Ragam Si OPPA // PJM
Fanfiction" Daddy , Jungmin nak makan Daddy boleh tak ? Nak makan Mochi hihihi... "