At 3:30 p.m. :)
" Jungmin ! Pergi mandi cepat ! Yumin nanti Mummy mandi kan ! Baju nanti ambik kat atas katil Jungmin ye ? " terlalu sibuk Yera memasak di dapur , terlepas K-drama , " What's wrong with Secretary Kim ? " .
" Alaaa Mummy , boleh tak Jungmin tak nak mandi ? Sejuk lah air paip tu . Macam ais gegegege- " rungut si Jungmin .
" No no no , pergi mandi . Tak ada alasan , bukak baju masuk bilik air mandi ! Mummy sibuk ni , nak mandi kan Yumin lagi... Yumin mana ? Susu pisang nya dah habis ? " Yumin pula tidak menangis tidak bersuara , risau dibuatnya . Takut kena culik or something pfft-
" Ada je ni , tengah tengok video concert Daddy sebelum ni punya ! Abs Daddy cantik lah ! Bila Jungmin nak besar ni , nak jadi macam Daddy . Ada 6 kat badan Daddy tapu Daddy Jungkook ada 8 woww ! " wait- what ? Jungmin and Yumin tengok abs Jimin ? Habis lah macam ni...
" Jungmin ! Tutup video tu ! Mandi ! Jangan mengada-ngada nak tengok abs Daddy tu ! " jeritan Yera dari dapur boleh buat jiran-jirannya pun terdengar pfft- , kalau gaduh pasal underwear hilang agak-agak jiran sebelah ketawa kan tak ?
" O-okay Mummy ,putera Park Jungmin menurut perintah permaisuri Park Yera ! Hihihihi... " takut or tak takut Jungmin ni kena marah dengan Yera ? Keliru lah...
2 hours later...
Semua makanan fav Jimin sudah siap dihidang di atas meja makan , ditambah pula 6 batang lilin sebagai hiasan . Lip lap lip lap ! Jungmin dan Yumin juga sudah mandi dan berpakaian kemas . Baju yang comel dan kembar cuma warna sahaja berlainan itu membuatkan Yera tersengih suka ,
" Jap ye anak Mummy , nak call Daddy kejap . Jangan lari pergi mana-mana , nanti kotor baju tu . " Yera menuju ke bilik tidurnya dan mencapai handphone nya , 13 missed call dari Jimin . Mungkin sudah terlambat untuk menelefon semula , confirm dia dah merajuk ni .
Bila dia membuka message , berlambak notification message masuk . Apa je diorang ni chat-chat orang . Aishhh paboya ? Ciss... " kepalanya di tepuk kuat olehnya sendiri , dibuka-buka satu-satu message . Message dari Jimin dibukanya dengan laju .
" Aduhh Oppa chat pukul 4 suku tadi ? Orang tengah busy time tu lah dia chat . Kalau orang tak balas or tak perasa nani dia merajuk nyenyenyenye... " rungut Yera . Dia menghenyakkan punggungnya di atas sofa ruang tamu dan meletakkan kakinya di atas . Dibaca dan dibalas semua message .
Jimin ♡
Hi Baby !
Hello !
Baby ! Balaslah...
You buat apa ?
Mana Jungmin and Yumin ?
Tak sabar nak jumpa diorang .
Hello ! Yera ! Baby !
Balaslah...
I miss you so so much
And I love youuuuu .
Where are you ?
I hate you baby , you tak balas chat I
Dah lah bye hmm...
●_●
Yera ♡
Eh Oppa , hiii !
Hello !
I tengah buat dinner tadi sorry lah.
Ada ni , kat ruang tamu tengok kartun dalam Ipad
yang you tinggalkan haritu , you tengah buat apa ?I miss you too and I love you mochi .
Ishhh apa ni I hate you , Oppa !
Annyeong , take care Oppa .
-
------------------------------------------------------------------------------------
Handphone nya di campak ke tepi , bantal sofa pula ditekup dimukanya . Jungmin yang sedang menonton kartun berdiri dari baringnya dan mengambil handphone Yera . Aishh budak mochi ni , ada je dia nak buat . Dia membuka aplikasi Call dan mencari nama Jimin , ditekan butang Video Call waduhhh . Boleh pulak tu Jimin jawab panggilan tu .
Jungmin : Eh ada Daddy Taehyung ! Hye !
Taehyung : Hii Jungmin , have a good day ?
Jungmin :Yess ! Daddy , rindu daddy . Lambat lagi ke nak balik ?
Jimin : Ni Daddy dah ada dekat airpot , nanti Daddy Taehyung hantar
Daddy balik rumah okay . Belum naik kapal terbang , tengah tunggu
flight . Mana Mummy ? Merajuk ke ?
Jungmin : Tu Mummy , mengamuk sebab Daddy merajuk kat chat tadi . Nak
cakap dengan Mummy ?
Jimin : Ouh jinjja ? Bagi handphone kat Mummy .
Jungmin : Okay...
" Mummy , Daddy panggil ! " terkejut Yera , terus bangun dari sofa dan memcapai handphone nya . Rambut kusutnya di rapikan menjadi cantik . Di tambah lipstick di bibirnya .Yera : Hii Oppa !
Jimin : Eh Queen Yera tak merajuk ? Siap makeup lagi..
Yera : Oppa , lapar tak ?
Jimin : Laparrr... kenapa ?
Yera : Nanti kalau BTS ajak makan , jangan makan tau . Balik rumah
baru makan okay ?
Jimin : O-okay , dah nak naik flight dah ni . Bye baby !
Taehyung : Byee baby !
Jimin : Yahhh !
Yera : HAHAHAHAHAHA bye Oppa ! Love you !
Taehyung : Love you too !
Jimin : Yahhh Taehyung-ah ! Love love love you too !Dah nyah ? Next part pliss...
YOU ARE READING
Ragam Si OPPA // PJM
Fanfiction" Daddy , Jungmin nak makan Daddy boleh tak ? Nak makan Mochi hihihi... "