18

15 3 0
                                    

Skip Nyah , malamnya...malam pertama eh paletuck die . Malamnya ,

" Eh Oppa dah ada kat rumah ? Bila masa balik ? Kereta Oppa ada , but why gelap je rumah ni . Lampu tak di bukak nya . Haihh oppa oppa . " Yera yang baru balik dari berjalan bruhh i mean lepak tadi tu lah dengan kawannya cepat-cepat memasuki rumah , takut ada orang datang ke nak culik .

Yera mengetuk pintu dan tingkap secara berkali-kali tetapi tiada pun respons , dia cuba menelefon Jimin tapi Jimin pun tidak angkat . " Haihh mana kunci spare yang Jimin bagi eh ? " Yera cuba mencari kunci kedua yang diberi oleh Jimin di dalam beg tangannya and-

" Yes , I got it ! " cepat-cepat membuka pintu rumah dan menyalakan suis lampu yang berdekatan dengan pintu rumah . Slow-slow masuk mana tahu ada perompak sebab tu Jimin tak angkat an an .

" Surprise !!! " ups pengsan . " Weyh korang , aku rasa kan Yera terkejut lah kita jerit kuat sangat... " Taehyung yang juga menjerit berhenti untuk memberi isyarat diam .

" Y-yera , macam mana pulak boleh pengsan ni ? " Jimin yang sedang menuruni tangga sambil membawa kek yang disaluti vanila and strawberry berlari menuju ke arah Yera yang sudah pengsan di depan pintu . " Jimin-ssi , kek vanilla tu kau main jatuhkan je kat atas lantai tu ? Aku penat-penat hias , k-kau ishh macam nak marah tapi tak nak . " suga berasa kecewa Hahahahah sebab dia yang hias kek vanilla tu dengan penuh kasih sayang katanya .

Jimin pula membuka bajunya dan mengipas Yera yang pengsan klerkk kat atas lantai tu . " Woi aku ingat kau nak buat apa tadi bukak baju , dah-dah angkat dia letak atas sofa tu . " Jungkook yang cemburu dengan perangai Jimin yang membuka bajunya mula memuncungkan bibirnya Hahahahahah .

" J-jimin... " Dengan cepat Jimin yang hendak naik ke tingkat atas untuk memakai baju turun semula menuju ke tempat Yera yang tersedar . " Y-yera ?! Yera dah sedar dah ? "

Yera bangun dari sofa dan merenung Jimin yang tidak memakai baju itu . " Oppa... mana baju you ?! Pergi pakai baju ! " habis Jimin kena marah depan semua ahli BTS yang ketawa melihat perilaku Jimin-ssi .

" Y-yera , duduk dulu ye . Oppa pergi pakai baju . " Jimin pun takut dengan Yera ke ? Hahahahahaha .

" Btw semua oppa ada kat sini ? " Yera pun terkejut sekali sebab BTS iaitu fav boy band group datang sekali ke rumahnya . Jin yang berdiri di tepi pintu sambil memegang sebuah kotak berjalan ke arah Yera dan menghenyakkan punggungnya di atas sofa bersebelahannya .

" Yera , ni hadiah untuk Yera . Khas untuk Yera yang cantik macam bidadari ni ." Muka comel Jin yang terlampau handsome di tekup oleh Yera , mungkin comel sangat .

" Ishh Jin Oppa ni , selalu comel and handsome . " pipi Jin yang gebu dan licin tu pun menjadi mangsa , dicubit-cubitnya hingga menjadi merah . " Yera , Oppa Jimin lagi handsome and cute . I'm cutey , sexy and lovely ! " Jimin yang datang dari belakang terus memeluk Yera dengan erat dan meletakkan dagunya di atas bahu Yera . BTS yang memerhatikan kami berdua mula menutup mata ishh pape jelah diorang ni .

" Oppa , apa semua ni ? Dengan balloon merah yang terampung kat atas siling tu lagi , bunga-bunga merah ni berterabur kat a- " Jimin meletakkan jari telunjuk nya di bibir Yera untuk memberi isyarat diam , suga oppa pula mengambil sehelai kain merah dan menutup mata Yera . Tidak nampak apa-apa pun di hadapan , diangkat dan didudukkan di atas sofa .

Sebuah lagu kegemarannya di mainkan iaitu lagu Still With You yang dinyanyikan oleh Oppa Jungkook . Lampu ruang tamu ditutup dan menjadi gelap , tiada satu pun suara Oppa-oppa di situ . And seseorang membuka ikatan kain di mata Yera , gelap dan sunyi hanya lagu Still With You sahaja dimainkan . " Oppa... where are you ? "

" Yera... " namanya dipanggil dari arah belakang dan dia pun memusingkan badannya . Terlihat 6 orang lelaki yang tersusun , permainan apakah itu ? Hmzz mungkin salah seorang dari mereka akan memanggil namanya dan Yera perlu meneka siapa Jimin . Ilek arh suara diorang tak sama pun , jangan memarah .

" Baby... " shh diam salah seorang sedang memanggil Yera .

" Oppa , is that you ? Oppa , jangan main-main . Yera takut gelap lah ! "
Yera menyentuh satu-satu dan meneka oppa ? " Yera.... " suara itu datang dari belakangnya pula . " O-oppa ? " lampu ruang tamu dibuka dan dia mencari Jimin . " I'm here baby , jangan takut . Oppa ada... " Air mata Yera jatuh membasahi pipinya dikesat oleh Jimin menggunakan bajunya . Yera memeluk erat pinggang Jimin .

" Oppa , apa semua ni... jangan lah takutkan Yera . "

" Erh Yera , ni semua surprise untuk Yera . Yera lupa ke ? Today is your birthday . " wuishh birthday sendiri pun lupa , wowww eumazing .

" SAENGIL CHUKHA HAMNIDA ! HEY HEY ! SAENGIL CHUKHA HAMNIDA ! HEY HEY ! SARANGHANEUN PARK YERA ! SAENGIL CHUKHA HAMNIDA ! YAEYYY ! " BTS je lah paling suka menyanyi lagu Happy Birthday .

" Oh My God ! Thank you so much you all , sayang korang tau . " Suga yang tersenyum lebar dari tadi menekup mukanya HAHAHAHAHA malu-malu kucing nampak .

" Baby , Happy Birthday . Oppa nak kita sama-sama jaga baby dalam perut ni and kita hidup bahagia selama-lamanya . Hope you panjang umur , murah rezeki and still loving me until I die . " huhuhu semua mengangis eh ? Nak nangis jugak lah i mean bukan korang yang tengah baca ni .

Sorang-sorang ahli member BTS memberi hadiah birthday...

" Yera , happy birthday to you ! Nah hadiah dari Oppa Jhope . " hehe ceria je Oppa Jhope ni .

" Yera , saengil chukha hamnida ! Meow from me Suga . " our lil meow meow pun bagi hadiah ?

" Hii Yera , happy yera day ! This is from me Mr. Taehyung . " Omg his box smile .

" Yahh Yera ! Happy Birthday , ni ikhlas from Mr. Jungkook . " Hahaah lil bunnykook , soo cute .

" And now , giliran Oppa pulak bagi hadiah . Yera tutup mata dulu . " Yera pun menutup mata dan Oppa Jimin menongkatkan lututnya di atas lantai . Sebuah kotak kecil yang diambil dari poketnya di buka .

" Now , open your eyes baby . " Slow-slow buka mata takut ada cicak or katak or something , but-

" Oppa ! Cantiknya rantai ni , for me ? Sooo pretty ! Thank you so much... "

" Yes , for you . Sini Yera pusing belakang , Oppa pakaikan . " Rantai yang dihiasi permata dan perkataan Y&J juga ditulis di situ .

" Yoo let's singing ! " Jhope pemecah suasana sepanjang masa . Lagu Sweet Night pula menjadi tema lagu untuk mereka semua have fun di malam yang indah . And-

Good Night For You All !

Ragam Si OPPA // PJMWhere stories live. Discover now