22

13 3 0
                                    

LUVCHI-

Huu mesti ramai ingat story ni dah habis kan ? Actually belum lagi , Yera dan Jimin ada good news for korang semua . Are you ready ? Let's go !

Yera dan Jimin sudah membesarkan Jungmin selama 2 tahun , and hidup diorang menjadi bahagia dan tiada sesiapa yang datang merosakkan lagi hubungan mereka .

" Oppa ! Jungmin ! Jom lunch ! " berlari-lari anak Jimin dan Jungmin dari tingkat atas untuk mengisi perut mereka dengan masakan Yera yang sedap.

" Mummy ! Boleh tak Jungmin nak Mummy suapkan ? " sudah besar tapi nak suap lagi ? Heheheh comel je Jungmin ni .

" Sure , Oppa ? Tak nak makan ? " Jimin yang baru sahaja menghenyakkan punggungnya di atas kerusi memuncungkan bibirnya .

" Takmo ! Oppa nak suap jugak ! Asyik Jungmin je dapat suap , jealous Daddy tau ! " Yera hanya membalas dengan jelingan manja . " Ishhh daddy ni , daddy kan dah besar . Mana boleh suap-suap , tak malu ! " usik Jungmin sambil mencuit hidung Daddy Jimin dengan comel .

" Oppa kecik lagi lah , hmzz... " eh eh Jimin ni , tak padan tua . Masih cakap diri dia kecik pulak .  " Eh Oppa tu dah tua . Betul cakap Jungmin , tak tahu malu . HAHAHAHAHAHA " gurauan Yera membuatkan Jimin menjadi malu di hadapan anaknya . Dia terus mengejar Yera dkeliling rumah , Jungmin pula hanya tersengih suka melihat geligat Daddy dan Mummy nya .

" Eh- Oppa , dah s-stop ! Yera nak muntah ! Bluerkk bluerkkk ! " Yera yang memberi isyarat kepada Jimin untuk berhenti mengejar nya terus berlari ke arah tandas .

" D-daddy , kenapa dengan Mummy ? Mummy okay tak ? " Jimin hanya membalas dengan menjongket bahunya tanda tidak tahu .

" Y-yera ! Are you okay ? " Jimin yang dari tadi mengetuk pintu tandas yang Yera masuk tadi tetapi tiada apa pun respons dari isterinya . Setelah beberapa saat , pintu tandas pun dibuka dan keadaan Yera seperti hendak pengsan . Jimin terus mencapai tangan nya dan membawa Yera ke bilik tidur untuk berehat .

" Mummy... " badan Jungmin ditolak ketepi oleh Yera , apakah tanda-tanda orang yang kuat marah ?

" Heyy Yera , kenapa tolak Jungmin ? Kan anak kita tu... " Jimin yang berada di sebelahnya juga terkejut dengan kelakuan Yera .

" Rimas , dah semua turun . Yera nak rehat sorang-sorang . " Yera terus baring di atas katil dan menghalau suaminya dan Jungmin keluar dari bilik tidurnya .

" Daddy , why Mummy being like that ? Tak pernah nampak Mummy marah and tolak Jungmin macam tu huwaaa... " Jungmin yang berasa sedikit kecewa dengan Mummy nya terus menangis teresak-esak kerana selama ini dia tidak pernah dimarah atau ditolak seperti kejadian tadi .

" Erh Jungmin main mainan Jungmin dulu ya , Oppa nak search something in Mr. Google ni . " Jimin yang berasa kasihan dengan Jungmin terus mengangkatnya dan didudukkan di atas lantai dan memberi dia main permainan nya yang baru dibeli oleh Yera .

Jimin Pov

Hmz why Yera jadi macam tu ? Rimas and muntah-muntah ? Mr. Google , Mr. Google . Help me please...

Jimin terus mencari tanda-tanda perempuan pregnant dengan sedikit kekeliruan . Pfft-

" Feeling sick , feeling tired , kuat buang air kecil , craving , cepat marah and rimas.... " satu-satu Jimin sebut , but ada yang betul . Hmzz " Jimin ! Oppa ! " kedengaran Yera memanggil namanya di bilik , terus Jimin berlari meninggalkan Jungmin di bawah yang sedang bermain dengan mainan nya.

" Yes baby ? Baby okay tak ni ? " masuk-masuk bilik terus tanya memang kena marah lah jawab nya . " I nak makan Kimchi Fried Rice , and nak Suga Oppa yang buat kan . Boleh ? " Nak Oppa Suga buat kan ? Ni suami depan mata ni pun pandai buat nak panggil orang lain pulak buat kan .

" But- " Yera merayu-rayu dengan Jimin hanya nak makan makanan air tangan Suga ? Disebabkan sayang isteri , Jimin terus menelefon Oppa Suga untuk menyuruhnya membuat makanan itu kepada Yera .

" Yera tunggu tau , kejap lagi Suga sampai bawak Kimchi Fried Rice yang Yera nak tu okay ? " Yera hanya mengangguk . Jimin pun turun semula ke tingkat bawah untuk memeriksa keadaan Jungmin .

Jungmin yang melihat kelibat Daddy nya terus berlari ke arah Jimin dan memeluknya . " Kenapa dengan Mummy Yera ? Kenapa Mummy jerit-jerit ? Mummy okay tak ? Why Mummy marah Jungmin tadi ? " Jungmin yang juga merisaukan keadaan Yera menanya Jimin bermacam-macam soalan .

" Shhh Jungmin main je ye , nanti Uncle Yoongi datang rumah . Jungmin cakap dah lama tak jumpa Uncle Yoongi kan ? " Jungmin pula hanya mengangguk sambil menggigit bibir bawahnya .

15 MINIT KEMUDIAN...

TING TONG ! TING TONG ! TING TONG !

" Wait ! " Jimin terus membuka pintu dan kelihatan Yoongi berdiri di depan pintu rumahnya bersama Miya . I mean nak senang siapa yang Yoongi stan jugak korang anggap Miya tu korang okay ?

" Hiii Uncle Yoongi ! " Jungmin yang berlari dengan comel terus menuju ke arah Yoongi / Suga dan memeluk pinggangnya dengan erat .

" Hiii Baby Jungmin ! " Yoongi pula menjadi comel , dia mengangkat Jungmin dan membaling-baling dia ke atas . Kalau jatuh tak sia-sia mati .

" Eyy anak aku tu , kalau jatuh . Kau bertanggungjawab . " Miya pula tersengih suka melihat Yoongi bermain dengan budak-budak . Our lil meow meow .

" By the way masuk lah , tak kan nak berdiri kat luar je . Eh boleh jugak biarkan korang berdua kat luar ni HAHAHAHAHAH . " gurau Jimin .

" Erh boleh tak Miya nak jumpa Yera ? " teringin nak berjumpa dengan kawannya sebab dah lama tak jumpa mungkin Miya terlalu buzy melayan pesakit di Hospital . Jimin hanya mengangguk tanda setuju .

Sambung Next Part :)

Ragam Si OPPA // PJMWhere stories live. Discover now