Skip !
" Jimin-ah , siapa je naik kau ? " tanya Jhope yang tidak tahu nak naik siapa , semua kereta dah penuh .
" Aku cukup empat orang , Yera , Jungmin and Yumin . Hyung asal tak naik diorang ? " Jhope hanya membalas dengan senyuman sahaja , tidak sanggup untuk bersuara .
" Oppa Jhope naik kereta ni lah , jap Yera duduk belakang . Oppa duduk depan dengan Jimin okay ? " Jimin sempat memegang tangan Yera sebelum dia berpindah ke tempat duduk belakang . And Yera pula menanya " Why Oppa ? Is anything wrong ? "
" N-no , cuma Oppa nak family kita je dalam kereta ni . Erm Jhope naik lah Jungkook ? " haishh dah semua kereta penuh .
" Tak muat ! Jungkook , Taehyung , Seokjin and Zuzu . Namjoon , Yoongi , Nu-ya and Miya satu kereta . Ni diketepikan.. " pfft sian Oppa Jhope .
Eh jap jap , mesti korang tertanya kan why Zuzu ikut sekali ? Panjang ceritanya...
Once upon a time , Jungkook pergi Supermarket . Tak sangka dia boleh terlanggar si Zuzu ni , sibuk sangat pilih susu and pisang dia . Time tu Zuzu je dah nak terjatuh , Jungkook mana ada nak jatuhnya . Badan sado takkan skit dah jatuh . Haa Jungkook sempat tangkap Zuzu , kalau dia jatuh tak sia-sia mati .
And boleh pulak Jungkook terfall in love dengan Zuzu , start situ lah diorang dating haa . Cinta Pandang Pertama guyss korang hade ? K anggap jelah siapa kat sini also Jungkook stan korang imagine Zuzu tu korang okay ? No marah-marah character dalam story ni okay sayang awuck bye !
Happy Ending !
" Arhh kalau macam tu , naik jelah sini . Duduk belakang , aku nak Yera duduk sebelah aku . " haihh tak boleh berjauhan dengan isteri dia , satu meter ke .
" O-okay thank you Jimin ! " tersengih suka Jhope , tak kesah duduk mana asal kan ada yang nak tumpangkan dia .
" Hii Jungmin ! Hii Yumin ! Hihihi... " anak Jimin pun suka main dengan Daddy Jhope , huhuhu Jhope dah lah ceria sepanjang masa .
" Hyung jangan buli Jungmin and Yumin pula , kang nanti tiba-tiba nangis . " kalau Yumin nangis sebab takut dengan Jhope tak tahu lah . Auto kena baling dari kereta .
" Alaaa Hyung geletek je lah , bukan nya makan diorang pun . " geletek jelah ? Kalau dia buang air kecik ke dalam kereta tu , auto kena bersihkan sampai licin .
" Heleh , Jungmin jangan layan sangat Daddy Jhope tu ye anak daddy ni... " Yera yang mendengar perbualan Jhope dan suaminya , tersenyum lebar dibuatnya .
Heyy stob it ! Heyy skip skip !
And setelah sampai di rumah baru mereka nyah , Jungmin dan Yumin yang baru turun dari kereta terlompat-lompat . Mungkin excited sebab ada swimming pool .
Ekhem ! Actually diorang semua akan tidur dalam satu rumah ni . And dalam rumah ni ada 6 bilik tidur and 4 buah bilik mandi or tandas . So pandai-pandai lah bahagi kan diri sendiri dalam satu bilik ni .
" Tak boleh ! Aku nak satu bilik dengan Zuzu ! Kau tidurlah dengan suami kau. " lah ada peperangan pulak . Nu-ya ni nak satu bilik dengan Zuzu , but Miya yang dah lama rapat dengan Zuzu nak tidur sebilik . Si Zuzu ni pula jadi mangsa rebutan .
" Heyy ! Apa gaduh-gaduh ni... " Jimin yang baru sahaja keluar dari bilik utama mendengar pergaduhan yang berada di tingkat atas . Gaduh pasal nak satu bilik je halamak . " Yera , settlekan kawan-kawan awak tu . "
" O-okay . " Yera cepat-cepat berlari ke tingkat atas dan menyelesaikan pergaduhan yang sampai bila pun tak habis . " Zuzu , apa dah jadi ni ? " tanya Yera setelah terserempak dengan Zuzu yang hendak menuruni tangga .
" Diorang gaduh sebab nak satu bilik dengan Zuzu , tak tahu nak buat apa . Tak kan nak gaduh sekali , penat lah... " dia terus beredar meninggalkan Yera , Nu-ya and Miya di tingkat atas . Yera yang tidak tahan dengan pergaduhan itu terus bersuara , " N-nuya , bagi lah Miya sebilik dengan Zuzu . You ada Namjoon kan ? Suami you . "
Nu-ya mengendahkan Yera dan menarik-narik rambut Miya dengan kasar , Yera tidak berdiam diri dengan sikap Nuya berkasar dengan kawannya . Dia terus menghalang Nuya dan menolak bahu Nuya ke dinding . And-
" Eh kau pahal nak masuk campur ?! Kau turun sekarang , biar aku belasah si betina ni ! " Yera tidak kesah , dia terus menghalang Nuya . Akhirnya Nuya menolak Yera ke belakang , tanpa dia sedar ada tangga di belakang Yera . Haa korang tahu kan apa jadi ?
" Y-yera !!! Jimin-ah ! Tolong ! Tolong ! " Yera tidak menyedarkan diri sebaik sahaja ditolak Nuya , tangga yang bersih itu dilimpahi darah yang menitik-nitik . Jimin yang berlari laju menaiki tangga terjatuh duduk sebaik sahaja melihat Yera yang terlantang di atas lantai dipenuhi darah di kepalanya .
" Y-yera ?! Suga ! Start kereta ! " Jimin mengangkat Yera dan memasuki kereta yang dipandu oleh Suga . Miya juga menemani mereka pergi ke hospital . " Y-yera... please bangun ! Suga hyung ! Laju sikit ! " .
Keadaan dirumah menjadi teruk sebaik sahaja Namjoon memukul isteri durjananya , jap teringat lagu Tapops .
Tapops mengembara satu galaxy
Mencari power sphera dan tak hafal
Power sphera tak boleh salah guna
Oleh si Alien , si Alien , si Alien DURJANAK tak lawak guyss !
" Namjoon , dah lah . Teruk dah kau pukul dia ! " Zuzu yang menasihati Namjoon dipalau . Taehyung dan yang lain pula hanya berdiam diri . " Biy , you tak payah masuk campur lah . Sekarang ni kita kene risaukan pasal Yera . Dia tak sedarkan diri lagi , Jungmin and Yumin ? " yup , betul cakap Jungkook . Yera sekarang menjadi perhatian orang ramai , ramai peminat nya cuba menelefon Yera . Risau...
" Jungmin and Yumin ? Mana diorang ? " halah satu lagi masalah datang , Jungmin dan Yumin menghilangkan diri pulak . Semua berpecah untuk mencari Jungmin dan Yumin , takut dia dan adiknya lari rumah diam-diam .
" Jungmin ! Yumin ! Where are you ? " semua tidak mahu menelefon Jimin pasal anaknya . Nanti Jimin boleh jadi stress pasal masalah ni . Anak hilang , isteri terlantang kat hospital . Takpelah Jimin, hiraukan isteri awak . Hidup lah dengan saya cehh .
" Daddy ! Mummy ! Hiks hiks huwaaa ! " suara Jungmin yang begitu jelas datang dari bilik utama rumah itu . Semua menuju ke arah bilik itu dan mencari-cari di mana Jungmin dan Yumin bersembunyi . " Jungmin ? Yumin ? Ni Daddy Jhope , keluar sini sayang . No sembunyi , sini keluar peluk Daddy ! " Suara Jhope memecahkan suasana di dalam bilik itu .
" Daddy... Jungmin takut " suara Jungmin datang dari belakangnya , dipeluk dan dibawa pulang ke rumah lama semula . Namjoon yang baru lepas menceraikan isterinya turut ikut pulang . Zuzu pula menelefon anggota polis dan menangkap Nu-ya yang cuba membunuh Yera .
Semua berdiam diri di dalam kereta , suasana menjadi sunyi tanpa sebarang bunyi . Hanya bunyi penghawa dingin yang boleh mengestreskan orang kau tahu tak ? Yumin mula menangis dan memanggil-manggil Yera dan Jimin , " Mummy , Daddy ! " semua hanya mampu menutup mulut .
" Adik , adik jangan takut eh ? Oppa ada ! Daddy Taehyung , Daddy Jungkook and Daddy Namjoon pun ada ni . Jangan nangis ye , nanti Mummy balik rumah. " pujuk Jungmin , kesian melihat adiknya yang semakin lama semakin menangis .
NEXT PART JUSEYO !
YOU ARE READING
Ragam Si OPPA // PJM
Fanfiction" Daddy , Jungmin nak makan Daddy boleh tak ? Nak makan Mochi hihihi... "