2

75 11 4
                                    

In Jimin Office
Jimin pov

" Baby... tolong buatkan coffee oppa , please... " pujukku . Dari kitaorang kahwin sampai sekarang tak pernah aku rasa coffee dari air tangan isteri aku . Setiap hari , hot chocolate je dia buatkan .

" Wae ?! Coffee ? You minum coffee kat office ? Patut lah setiap hari you balik dari kerja , mulut you bau coffee...rupa-rupanya dalam office you minum coffee , selama ni siapa yang buat kan coffee untuk you ? " tanya baby dengan perasaan marah sedikit .

" PA oppa yang tolong buatkan tapi nak tahu tak baby , coffee yang PA oppa buat tak sedap langsung , tawar and bila oppa suruh tambah gula . Dia letak 2 sudu besar gula . Nak oppa mati ke ? Please baby , buatkan lah satu untuk oppa... " pujukku .

" Arh jinjja ? Sekarang ni mana perempuan tu ? Dia boleh letak 2 sudu besar ? Ini memang nak kene baling ke han river ni ! " marah baby .

" Eh baby , calm down...take a deep breath . Oppa gurau je hihihi... " gurauku dengan sedikit perasaan takut . Takut bini lah katakan .

" Mwola ?! You gurau je ? Nak kena gigit ke ?! Jangan nak lari ! " marah yera sambil mengejar daku dari bilik di tingkat atas sampai ke tingkat bawah .

" AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA BABY LION DAH MARAH ! " jeritan aku membuatkan daddy yang berada di dalam office nya keluar menuju ke arah kami .

" Daddy !!! " jeritku meminta tolong daripada daddy yang berdiri di tepi tiang sambil ketawa kecil .

" Hey Yera ! " jerit daddy memanggil baby yang dari tadi tak habis ii kejar aku .

" Yes daddy... " balas Yera dengan perasaan malu kerana ramai staff office melihat kelakuan mereka berdua berkejar-kejaran .

" Kenapa main kejar ii dalam office daddy ? Pergi balik rumah , jangan kacau Jimin buat kerja ! " marah daddy .

" But daddy...." pujuk yera .

" What ? " tanya daddy dengan muka yang menahan ketawa .

" Daddy ! Daddy suka bela oppa tau . Kenapa daddy ketawakan Yera ?! " tanya Yera sambil menjeling aku yang berdiri di belakang daddy . Mintak perlindungan kejap .

" Why ? Jimin buat ape kat Yera ? " tanya daddy .

" Oppa Jimin tipu Yera ! Dia suka main gurau ii ! Tak suka lah macam ni ! " marah Yera dengan sedikit malu .

" Oppa tak buat apa-apa , Yera yang tiba-tiba kejar oppa . Daddy... " balasku sambil menjeler kan lidah kepada Yera .

" Dah-dah Yera pergi balik rumah , Jimin....hantarkan Yera . Sekarang ! " arah daddy.

" Okay.... " balasku dengan sedikit perasaan sedih kerana Yera tidak dapat menemani aku lagi . :)

Ragam Si OPPA // PJMWhere stories live. Discover now