24

14 2 0
                                    

1 tahun setengah kemudian

Telefon Yera yang berbunyi itu dijenguk dan dibaca nya . Message from Jimin ?

Dengan pantas dia membalas message yang dihantar oleh Oppa nya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Dengan pantas dia membalas message yang dihantar oleh Oppa nya . Sudah lama tak berjumpa , rindu sangat-sangat . Hmz mungkin sibuk dengan urusan-urusan kerjanya di sana . Jimin dan BTS pergi ke outstation untuk mengadakan World Tour .

Jimin ♡

Hi , I love you.

Yera ♡

Love you too . Why tiba-tiba ni cakap I love you huh ?

Jimin ♡

Oppa rindu anak oppa yang comel-comel tu .
Mana diorang ?

Yera ♡

Ada je ni kat dalam kereta , ni nak hantar diorang pergi
rumah Mummy kejap . Yera ada urusan kat Hetol Eomma .
Bye !

Jimin ♡

Ouh jinjja ? Annyeong ! Take care baby !
Love you !

Yera ♡

Love you too !

---------------------------------------------------------------------------------------------

" Haihh daddy kamu tu , okay now jom gerak ! Pergi rumah Grandma and Grandpa ! " sedang membuka radio , keluar lagu Dynamite yang menbuatkan semakin ramai orang yang menjadi ARMY disebabkan kehensemman Namjoonie . Mula Yera berjoget sambil memandu kereta .

" Jinjja ? Yeayyy pergi rumah Grandma and Grandpa ! " comel je mereka berdua , happy dapat main dengan Grandpa ye .

" Jungmin and Yumin nanti tinggal kat rumah Grandma and Grandpa sekejap tau , Mummy ada urusan nak kena uruskan kat Hotel . Kalau Grandma masak , makan ye sayang . Jangan tak makan , nanti sakit . Daddy salahkan Mummy . " mereka berdua hanya mengangguk tanda faham .

Habis satu keretanya bergoyang-goyang disebabkan mereka berjoget mengikut rentak lagu Dynamite itu . Part Jhope memang menjadi kegemaran Yera kerana suaranya begitu ceria dan boleh menjadi peneman semasa hendak pergi ke kerja . Ceria pada setiap hari .

Ting ! Satu notification masuk dan Yera berhenti . Terus mencapai handphone nya dan melihat message , maybe dari Jimin ?

" Anak-anak Mummy , Daddy send gambar ! Sini tengok meh . " berebut-rebut mereka berdua untuk melihat gambar Daddy nya sahaja . Rindu ke ?

" Rindu Daddy ! Bila Daddy nak balik ? Nak main hide and seekdengan Daddy lagi , hmm... " bukan mereka berdua je rindu , Yera pun rindu . Rindu dengan pelukkan Jimin . " Lagi sehari je sayang , lusa Daddy balik . And kita buat surprise nak tak ? Sebab lusa anniversary Mummy and Daddy . "

" Woww surprise ! Nak nak ! " tapi tak kan Jimin lupa nniversary mereka yang ke-25 ? Takut Daddy Jimin pun buat surprise sekali .

5 minit kemudian
" Okay ! Kita dah sampai , jom turun . " Yera memusingkan badannya ke belakang dan mencuit hidung anaknya yang sedang menikmati jajan yang diberi oleh Jimin semalam .

" Let's go ! Grandma ! Grandpa ! Jungmin and Yumin datang ni ! " belum tekan loceng rumah , Mummy sudah membuka pintu mungkin terdengar jeritan Jungmin yang begitu kuat .

" Dah , Jungmin Yumin . Jangan nakal-nakal tau , dengar cakap Grandma and Grandpa okeyy ? Annyeong... " dikucup pipi anaknya yang gebu macam pau itu. Jungmin dan Yumin melambai tangan sebaik sahaja Yera bergerak .

" Hii cucu Grandma ! Jom masuk , Grandma dah buatkan mochi untuk Jungmin and Yumin ! " mochi ? Terlepas Yera untuk mersai mochi buatan ibunya .

" But Grandma , Mummy cakap mochi tu Daddy . Jungmin and Yumin tak nak makan Daddy . HIHIHIHI " tersengih suka Mummy Yera melihat geligat cucunya yang takut untuk memakan Daddy nya .

Dah lah , sambung lah next part :)

Ragam Si OPPA // PJMWhere stories live. Discover now