Kına gecesi

1.4K 29 0
                                    

Bu gece kına gecesi yapıyolardı, bari burda yapmayın yaa. Babam eldolara bekarlığa veda partisi düzenlemişti. Bir barda, BİR BARDA. Biz ise evde masum masum göbek atıcaktık. Adil değil lan bu. Evde hazırlıklar başlamıştı,çerezler,müzik sistemleri,akrabalar,kına derken herşey telaş içerisine girmişti. Ben pijamalarımla koltukta oturmuş televizyon izliyodum. Sanki ben evlenmiyorum,ablam bile kendi telaşına girmişti,düğünde gelinin kız kardeşi gelinden de süslü oluyo ya benimki öyle yapmaz,herhalde,umarım. Madem evde kına gecesi yapılıyo,neden pijamalarla yapmıyoruz bana o kıyafetleri giydiriyonuz. Ağlamak istiyorum"diye söylendiğimde annem "akşama çok ağlıycaksın zaten"dediğinde halime acıdım. Annem ve ablam daha doğrusu bütün sülaledeki karılar bana gerdek gecesinde ne yapmam gerekiyo onu anlattılar, iğrendim birden. "Didem kalk duş al ondan sonra da hazırlanmaya başla"diyen haticenin sesine "olöolöollöo"diye engelli sesi çıkarttım ve gidip onun yanağını öptüm. Berfuya baktığımda aynanın karşısında ruj sürmeye çalışıyodu. Gel dedim ve ruju elinden aldım, dudakları hariç heryerine ruju sürdüğümde kahkaha atarak yukarı kaçtım. Berfunun çığlığını ve haticenin "ohaaa"diyişin duydum ve kendimi odama kilitledim. Im bad girl.

Kıyafetlerimi giyip aşağıya indim,kaynanam,onların tarafından bi kaç kişi,berfu,hatice,elina,bella,ve bizim türkiyedeki nineler burdaydı, canım kısır istedi, genelde böyle toplandığımızda gün yapardık,aqlattın be qardaşım diyen iç sesimi susturup ortadaki sandalyeye oturdum. Etrafımda mal gibi mumlarla dönen varlıklara baktığımda kahkaha atmaya başladım, herkes durdu ve bana mal mısın bakışı attı, annemin "gülme ağla dengesiz"diye söylendiğini duydum. Sonra "aşrı aşrı memlekete kız vermesinler"yeri geldiğinde başladım ağlamaya,"banane ya ben evlencem eldoyla anne verceksiniz dimi valla kaçarım kocaya"diye ağlamaya devam ettim. Ablam kafama vurup önüme eğildi. "Aç elini kına yakıcam"dediğinde "banane altın koycaksın önce"dediğimde "kaynanasıııı"diye çığırdı. Eldonun annesi gelip büyük altını avucuma koyduğunda tülün arkasından piç sımaylımı yaptım. Öbür elime de koyunca etti iki altın. Geleceğin yatırımı. Ne kadar zengin olsak da bu adetten yani şey etmeyin.
Kına faslı bittikten sonra herkes dedikoduya başladı,müzik çaların yanına gittiğimde bizim roman havalarından açtım ve bağırdım "at kendini diskolaraa sabahlar olmasın amaaann"diye hem bağırıyodum hem de herkesi salonun ortasında ayağa kaldırıyodum. Herkes oynamaya başladığında köşede ağlayan ablamın yanına gittim. "Noldu şimdi mi aklına geldim çükübük"dediğimde kafama vurdu "malmısın be özürlü ben senden önce evlenicektim kendime öyle söz vermiştim"dedi "artık yeğenlerini seversin cnm üzülme allah versin"diyip koşarak oynamaya gittim. Döktür döktürebildiğin kadar zaten bi daha nerde oynuycan diyen iç sesime ilq defa haqlısın jnm dedim ve oynamaya başladım. Bu akrabalarda üşenmemiş gelmiş,üşenir insan biraz. Acaba eldo napıyo,karı kız varmıdır orda,çok merak ettim.

Kına gecesi bittiğinde herkes evlerine gitti. Akrabalar hariç. Hepsi burda kalıyo. Hatice ve berfuyu odama fırlatıp pijamalarımı giydim ve şu altınlarımı sakladım. Ben kötü çıqmışım ama yanımdaqiler deqerli ayıqq moduna girdim çünkü. Yatağıma kurulduğumda hatice ve berfu da iki yanıma girdi. Yatak büyüktü biz sığıyoduk. Horul horul uyku moduna girdiğimizde hatice "kız sen bile evlendin ya"dediğinde berfu "aynen acaba ben ne zaman evlenicem daha sevgilim yok,annemlere söyliyim de beni de zorla evlendirsinler"dedi. Hatice "onu bunu bırakın da yarın düğün var sabah erken kalkıcaz ağlamalıyım"dediğinde "bu gün beni vermiycekler diye yeterince ağladım,size iyi zırlamalar,sessiz ağlayın"dedim, kafama yastık bastıran haticeyi umursamadım ve uykunun huzurlu kollarına kendimi bıraktım ama uyku tutamadı çünkü eldoyu düşünüyorum acaba napıyo ?

HERŞEYİNLE HERŞEYİM OLUR MUSUN ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin