Bab 13

2.5K 116 17
                                    

Noah menepuk perlahan bahu Hasya. Mengejutkan Hasya lembut. Terkerdip-kerdip mata Hasya menahan kantuk. Tak sedar dia sudah tertidur di atas dada sang suami ketika luah-meluah tadi. Bestlah tidur dekat dada Noah. Selesa sangat hehehe

" Sayang, makanlah dulu. Perut kosong. Tak elok. " Tegur Noah penuh kerisauan.

Rambut Hasya dimain dengan jarinya. Hasya pula masih enak melentokkan kepala pada dada Noah tanpa dialih. Noah sudah menggeleng bila Hasya meneruskan tidur kembali.

Sejak dari kejadian luah meluah, hubungan Hasya dan Noah sudah baik dan Alhamdulilah Noah turut bahagia di samping sang isteri. Hehehe

" Sayang, bangun..." Ditepuk lembut pipi Hasya.

Kedengaran Hasya mengumam perlahan. Tidak pula Noah mendengar akan setiap bait kata itu. Anak mata itu tercelik perlahan. Masih kuyu. Layu mata comel itu nak menutup balik. Mengantuk sangat agaknya.

" Abang... Hasya ngantuk. Hasya nak tidur jelah. Kalau abang nak makan, abang turunlah." Hasya berura-ura nak baring di atas katil.

Lekas Noah dukung tubuh kecil Hasya turun ke tingkat bawah. Hasya hanya membiarkan saja. Serius dia mengantuk sangat saat ini. Disandarkan kepalanya pada bahu Noah.

Rasa tak boleh nak bukak mata tapi disebabkan deria baunya terlalu kuat menghidu akan makanan kegemaran buat mata itu terus membulat cerah mencari akan makanan.

" Burger Mcd?"

Noah tertawa kecil bila mata Hasya sudah tercelik luas. Tak sia-sia dia menyuruh anak buahnya belikannya burger mcd untuk Hasya.

Tubuh kecil itu diletak penuh cermat di atas sofa. Bersinar cantik mata Hasya bila makanan sudah penuh di atas meja. Tangan gatal mahu menjamah makanan tapi...

Pak!

" Jangan makan lagi. Baca doa dulu." Pesan Noah.

Hasya buat muncung sambil menggosok tangannya yang dipukul Noah tapi hilang seketika muncung itu diganti dengan riak wajah gembira bila burger Mcd ada di depan mata.

Teruja sangat buat Hasya tak toleh kiri dan kanan. Biasalah perempuan, kalau nampak makanan memang dah lupa diri. Noah menggeleng lagi sekali. 

Tangan ditadah. Khusyuk Hasya melihat sang suami membaca doa. Tak berkelip. Hasya ikut sama meraup muka bila Noah sudah selesai membaca doa. Terus disambar makanan. Tak sabar!

" Makan slow-slow sayang... Kan tercekik susah." Noah memesan lagi.

Hasya tersenyum saja. Burger dimakan dengan penuh berselera. Kantuknya sudah hilang begitu saja. Gara-gara makanan, Hasya sanggup tak tidur. Favourite food kut! Hehehe

" Abang, macam mana tahu makanan favourite Hasya?"

Noah kedua keningnya tinggi. Mulut penuh pun masih jugak nak bercakap. Isteri siapalah yang gelojoh sangat ni? Nasib baik sayang tau!

Comot pada tepi mulut Hasya dikesat dengan ibu jarinya. Gelojohlah Hasya ni!

" I know everything about you, Babygirl."

Hasya pandang aneh sang suami. Kunyahan berhenti seketika. Tahu semua? Maksud Noah apa?

" What do you mean?"

" I know you well, my babygirl..."

Noah mengusap lembut pipi Hasya seketika dengan senyuman yang mencairkan. Terpegun Hasya dengan kekacakan Noah. Sudahlah tika itu dia nampak bulu mata Noah yang melentik ke depan. Aduh! Cair bak hang!

" What is your dream in life my babygirl?" Sambil makan Noah bertanya soalan.

Lemah lembut cara Noah makan buat Hasya jatuh cinta. Sudah! Semua perbuatan Noah buat dia jadi gila saat ini. Apa jampi Noah guna agaknya. Adeh!

" Babygirl...Are you okay?" Soal Noah dengan raut wajah yang sudah bertukar risau.

" I'm okay. Don't worry about me." Hasya tersenyum senang apabila rambutnya diusap lembut.

Helaan nafas lega keluar dari bibir Noah. Tapi tidak lama Noah menyoal semula akan ayat tadi.

" Babygirl... I'm asking you right now. What's your dream?"

Hasya tersengih malu. Burger dihabiskan dulu sebelum Hasya menjawab persoalan daripada sang suami.

" All i want is to be happy."

Muka ceria Hasya dilihat penuh minat. Terbentuk senyuman manis pada bibir merah milik Noah. Cebisan roti dimakan lagi sambil kepala itu mengangguk.

" Means?"

Hasya menggembung kedua pipinya. Teruja mahu menceritakan akan apa yang membuatkannya happy. Walaupun tak pernah tercapai tapi tak apalah. Hasya okay saja.

" Benda yang buat Hasya happy bila Hasya dapat sesuatu kejutan yang buat Hasya tak bergerak langsung hanya kerana menangis."

Noah senyum segaris. Walaupun bibir itu sedang mengunyah makanan tapi telinga itu setia mendengar akan bait kata yang keluar dari bibir Hasya.

" Lagi?"

Hasya mengetap beberapa kali bibirnya. Tak sangka pulak sang suami berminat nak tahu akan dirinya. Sukanya Hasya macam ni!

" Hasya nak sangat satu hari nanti Hasya dapat ada sebuah klinik sendiri. Klinik haiwan. Hasya nak jaga semua haiwan yang terbiar."

Melebar senyuman Noah akan impian Hasya itu. Sungguh baik hati Hasya sehingga semua makhluk dalam dunia ini dia fikirkan. Macam mana Noah tak sayang kalau macam ni?

" Your dream will come true." Gumam Noah perlahan.

" Apa abang cakap?"

Noah menggeleng. Anak matanya menikam tajam mata Hasya. Tawa kecil terhambur keluar dari bibir bila Hasya kelihatan malu-malu.

" And for the last? What do you really want?" Noah meneguk air kosong beberapa kali.

Hasya mengetuk dagunya beberapa kali. Memikirkan impian yang dia mahukan sangat-sangat tapi hanya itu saja yang ada dalam fikiran yang lain mungkin Hasya nak kebahagian hadir dalam hidupnya. Yeah...

" Hasya nak bahagia."

Timbul garis halus dari dahi Noah akan kata yang terpacul keluar dari bibir Hasya.

" Pardon me?"

Hasya menggeleng. Kaki dihayun ke dapur seketika. Dibiarkan saja Noah sendiri di ruang tamu itu. Hasya membawa dirinya ke sinki. Tak dapat ditahan lagi, esakannya pecah.

Sejujurnya dia rindukan Papa. Rindukan semua kenangan bersama Papa dulu. Adakah akan kembali pulih semula kenangan dulu?

" Pa... Hasya rindu Papa."

Hasya teresak sendiri. Airmata dikesat dengan lengan bajunya sehingga basah teruk. Terlalu banyak menangis.

" Babygirl... What's wrong?" Naik risau suara Noah menyoal.

Tanpa isyarat, Hasya memeluk erat tubuh sasa suaminya itu. Ditekup lama mukanya pada dada bidang sang suami. Noah hanya membiarkan saja. Bajunya yang basah juga tidak diambil peduli. Yang penting Hasya saat ini.

" Shhh... Don't cry babygirl." Noah menggosok lembut belakang Hasya.

Tatkala kaki itu sudah lemah untuk berdiri, Noah laju merangkul pinggang Hasya agar dapat berdiri dengan baik. Dirapatkan tubuh mereka berdua. Tak nak bagi Hasya jatuh.

" Everthing gonna be alright."

'Abang janji...'

What happen next? Hmm...

Mr Devil ( MD ) ( Complete )Where stories live. Discover now