5 6

956 102 14
                                    

A few weeks later,

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

A few weeks later,

"All settled?"

Rihanna menyoal Noah yang sedang membelek beberapa dokumen di tangannya. Isu hospital diambil alih oleh syarikat korporat telah diselesaikan sebentar tadi selepas berminggu berunding dan berbincang. Syarikat korporat itu mengambil alih hospital untuk keuntungan sendiri walaupun sudah ada banyak hospital di bawahnya.

"Yes, Reah. We can get back to England tomorrow morning." jawab Noah selepas menyemak beberapa kali dokumen yang ditandatangani oleh pemilik syarikat korporat itu.

Rihanna mengangguk cepat kerana dia sudah rindu tahap meroyan terhadap Zayden kerana sudah berminggu mereka tidak berjumpa. Mereka selalu FaceTime tetapi disebabkan dirinya yang amat sibuk, dia tidak dapat menjawab panggilan jejaka itu.

"Aku rasa macam tak lama lagi aku akan makan nasi minyak kau dan Ayrell," gurau Noah lalu mengambil tempat di hadapan Rihanna.

"Nasi minyak my a**. Kitaorang baru je in relationship 11 bulan. Lagi satu bulan baru satu tahun. We got many things to achieve. Lagipun aku baru 17 dan Zay, 21. Lots more to go," balas Rihanna kerana dia dan Zayden tiada apa-apa perancangan untuk membawa hubungan mereka ke alam perkahwinan.

Mereka berdua tidak pernah berbincang untuk menjadikan hubungan mereka halal dari sisi agama. Banyak lagi yang perlu dikecapi mereka berdua dalam kehidupan lagipun masing-masing muda lagi tetapi kita tak tahu perancangan-nya.

"Okay then. Kau rehat dulu. Dah pukul 10 malam ni. I'll see you tomorrow," kata Noah lalu bangun dari kerusinya.

Rihanna hanya mengangguk kerana dirinya dan orang kanannya tidak cukup rehat selama berminggu menyelesaikan masalah hospital yang bangkit.

Noah menunduk hormat sebelum keluar dari suite Rihanna.

Belum sempat Rihanna bangun dari duduknya, getaran iPhone miliknya di atas meja kedengaran. Dia tersenyum lebar melihat Caller ID yang terpapar di skrin iPhone miliknya itu.

My Queen❤️

"Assalamualaikum, mom. I missed you,"

Rihanna menjawab panggilan ibunya dengan hati yang riang. Terubat sedikit rindunya terhadap insan yang telah melahirkannya.

"Waalaikumsalam, sweetheart. I missed you too, dear. Sihat tak puteri ibu? Bila nak balik? Ruf dah tahap kemurungan tak jumpa his beloved sister for weeks. Nasib baik grandma dan grandpa pujuk cucu mereka, banyak sangat meragam. Mom pun dah macam 'betul ke ini anak aku'. I'm dead serious because his behaviour is very contrast with both of you. "

Rihanna tertawa kecil kerana dia juga merindui adiknya itu. Rufawi tidak boleh berjauhan dengannya walaupun beberapa jam walaupun mereka adik-beradik baru bersatu selepas beberapa tahun berpisah. Datuk mereka, Tengku Sam menggunakan kuasa vetonya untuk menenangkan dan menyebabkan Rufawi bersetuju apabila dia ingin bertolak ke Brighton tempoh hari.

OG | Last Legacy: Princess CoronationWhere stories live. Discover now