Pagi
Lisa pov
6:30 a.m.
Seperti biasa pada awal pagi yang indah ni , aku akan jalan awal ke cafe . Aku memang jenis datang awal , jarang aku datang lewat .
Aku harap crush aku yang bernama jungkook , datang lagi cafe . Hehe , tak sabar aku nak renung muka dia lagi yang comel tu . Sebenarnya aku dah lana crush dengan dia .
Jungkook je yang tak tahu aku crush dengan dia . Tapi kalau dia dah ada awek , hmm . Aku terpaksa lah relakan crush aku bersama dengan pilihan dia .
Skip
Sampai
Aku membuka pintu cafe yang berkunci itu menguna kan kunci . Memang lah aku ada kunci cafe , sebab boss bagi aku . Boss bagi aku sebab , aku je staff yang paling awal datang kerja .
nak harapkan yang lain memang lah tak datang awal . Selalu nya ada je yang datang pukul 8 , 9 dan kadang pernah sampai jam 11 baru datang .
Sape lagi kalau bukan Jennie . alasan nya sebab rumah dia dengan cafe jauh . Tapi betul juga lah . Ada logik nya juga . Rumah dia memang jauh dari cafe . Nak jalan kaki lagi lah lambat sampai .
Aku melangkah masuk kedalam cafe lalu memasang lampu cafe , supaya keadaan tak jadi terlalu gelap . Aku meletakkan beg aku di kaunter lalu memulakan kerja aku seperti biasa .
End Lisa Pov
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Jennie povAku berlari dengan laju . Yepp , hari ni aku bangun lambat lagi . aku terlebih tidur sampai tak sedar sekarang dah jam 7:30 pagi . Aku tak sempat nak breakfast .
Aku berhenti berlari dan berdiri di tepi jalan untuk mencari teksi yang datang . Kalau ada , aku nak tumpang . Takkan lah nak jalan kaki atau terus je berlari . Penat lah nanti aku .
1 saat berlalu , 2 saat berlalu dan bersaat saat berlalu . Masih belum ada teksi yang datang lagi . " haishhhh !! . Pabo !! " gumam aku seorang diri . Seperti biasa , orang disekeliling aku juga melihat aku menjerit .
" haihh...kena lari lagi lah jawab nya ni . Takpe ii jen . You can do it ! . " aku menyemangati diri sendiri . dengan tenaga yang aku ada , aku pun berlari lagi menuju ke cafe tempat aku berkerja .
Lari punya lari aku tak sedar yang aku dah tersampai di kawasan company yang sangat kaya . Aku sekarang berada di tempat parking kereta company tu . tanpa sengaja aku terlanggar seseorang hingga menyebabkan aku dan orang itu terjatuh di atas jalanan .
Dan sekarang posisi aku dan lelaki itu seperti tengah berpelukkan di atas jalan . Aku memandang siapa kah orang itu , dan ternyata ia nya lelaki yang hari tu aku terjumpa di cafe .
Lelaki yang terlalu serius . Yang tak nak apa ii pesanan . Mata aku terbeliak melihat lelaki itu . Aku melihat name tag nya untuk mengetahui siapa nama dia . ' Kim Taehyung ' .
Oh Kim Taehyung rupa nya nama dia . dengan cepat nya , Taehyung pun melepaskan aku lalu berdiri . Aku berdiri dan memandang dia .
" kau ni kalau jalan tu tengok depan boleh tak ?! " tegur Taehyung dengan tegas nya . Amboii . Aku tak sengaja lah ! . Lagi pun aku tengah lambat ni .
" aishhh !! . Pergi lah !! . " aku menolak nya ke tepi . Baru sahaja aku ingin berlari , Taehyung menarik semula tangan aku hingga langkah aku terhenti . Aku memandang nya " apa lagi ?! Aku tak sengaja lah ! . " ucap aku .
" aku paling tak suka kalau perempuan abaikan aku . " balas Taehyung dengan dingin nya . habis tu ? Kau ingat aku kisah lah kalau kau tak suka ? . Aku bukan nya kenal kau pun .
" kau ingat aku kisah ke ? . Lepaskan aku Sekarang lah ! . " Jawab aku .
" aku takkan lepas kan kau selagi kau tak minta maaf dengan aku , dengan cara ikhlas . " Balas Taehyung lagi .
" haishhhh ! . Aku minta maaf . Okay dah ! . Lepas kan aku . " jawab aku lagi . Tanpa banyak cakap , Taehyung pun melepaskan tangan aku . Lalu aku pun mula kan langkah aku .
" jeogiyo ! " Ucap Taehyung lagi . Okay mamat ni memang buat aku hilang akal . Kalau aku lambat masuk kerja , aku akan salah kan dia je ! .
Aku pusing kan badan aku lalu memandang Taehyung dengan perasaan yang sangat geram . " apaaa ??!! " Jerit aku lalu berjalan menuju ke arah Taehyung .
" nama kau siapa ? Kau nak pergi mana ? . " tanya Taehyung . Aku menjeling Taehyung sekilas lalu menghembus nafas kasar . " Jennie Kim imnida . Aku nak cepat pergi kerja . " Jawab aku .
Taehyung berjalan menuju ke arah aku lalu menarik tangan aku . Apa lagi yang mamat ni nak buat lagi ? . Pelik betul lah dia ni .
" Yahhh ! . Kau nak buat apa ni ?! " Tanya aku kepada Taehyung sambil cuba melepaskan tangan dari Taehyung . Tapi tenaga dia lagi kuat dari aku . Alah biasa lah , kalau lelaki .
Taehyung membuka pintu kereta nya lalu memandang aku " masuk " jawab Taehyung sekilas . " m-mwo ? . mworago ? " tanya aku tidak percaya .
" masuk je . Jangan banyak cakap . " Jawab Taehyung . Aku hanya akur dengan apa yang disuruh oleh mamat pelik ni . Setelah itu Taehyung menutup pintu kereta nya . Aku duduk di sebelah pemandu .
Taehyung masuk kedalam kereta lalu duduk di tempat pemandu . Aku cuba membuka pintu kereta , namun hanya sia sia sahaja . Sebab apa ? Sebab Taehyung dah kunci kereta dia .
Aku nak pergi bangku belakang . Tapi Taehyung halang aku . Hmm aku terpaksa pasrah .
" aku hantar kau pergi cafe . " ucap Taehyung lalu memulakan pemanduan nya . Hm ? Biar betul lelaki ni nak tolong hantarkan aku .
Dah lah semalam kai pun hantarkan aku balik . Hari ni pun Taehyung hantar aku pergi cafe . Haishh aku harap lepas ni takde lagi perkara berlaku lah .
End Jennie pov
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Komen and Vote ❤ .
YOU ARE READING
You're my choice ( Taennie ff )
De TodoJennie ialah seorang perempuan yang cantik dan baik dengan orang . Jennie tinggal bersama appa nya sahaja , manakala omma jennie sudah tiada semasa jennie masih kecil disebabkan penyakit nya yang tidak dapat dirawat . Jennie dan Appa nya hanya orang...