Chapter 18 ❤ .

98 11 0
                                    

Jennie pov

Aku berjalan keluar dari rumah aku , tapi Kai dan Taehyung pulak sibuk sangat nak ikut ii aku bersama dengan rayuan diorang terhadap aku . Aku hanya mengabaikan sahaja rayuan mereka dan terus berjalan keluar dari rumah . Tiba ii tangan kanan aku ditarik hingga membuatkan langkah aku terhenti .

Aku pusing ke belakang dan yang menarik tangan aku ialah manusia yang bernama Kim Taehyung . Aku melepaskan keluhan aku seketika sebelum menegur nya " What ? " Tanya aku dengan selamba nya . " biarkan aku hantar kau . " Jawab Taehyung dengan dingin nya . Aku dah tahu yang dia akan cakap macam ni dengan aku .

" Tapi kai pula macam mana ? . Aku tak nak abaikan korang dua . Haihhh...ni semua salah aku , kalau aku tak terima tawaran korang dua . Mesti takkan jadi macam ni . " Balas aku dengan perasaan yang sedikit kecewa .

End Jennie pov

Kai dan Taehyung hanya memandang antara satu sama lain apabila mendengar yang dikatakan jennie itu . Jennie ternampak ada sebuah teksi disitu lalu jennie pun menahan teksi itu dan teksi itu pun berhenti . Jennie memasuki teksi itu lalu memberitahu driver teksi tempat yang jennie perlu pergi . Teksi itu pun terus memulakan perjalanan nya menuju ke tempat kerja jennie .

" kai..we need to talk " tegur Taehyung dengan dingin nya . Kai hanya melihat Taehyung tanpa membalas kata ii Taehyung itu . " Kau guna kereta kau sendiri . Aku jalan depan , kau pula ikut dari belakang . " Tambah Taehyung lagi lalu berjalan memasuki kereta nya . Kai hanya melepaskan keluhan nya lalu berjalan memasuki kereta nya juga .

Skip

Sampai sahaja Kai dan Taehyung disuatu tempat yang tidak berapa banyak orang , mereka berdua terus keluar dari kereta mereka lalu berjalan menuju ke arah tempat tersebut . Kai dan Taehyung berjalan beriringan , keadaan terlalu senyap diantara mereka berdua . Masing ii rasa segan ingin memulakan percakapan .

Sehingga Kai sendiri yang terpaksa memulakan percakapan bagi memecahkan kesunyian diantara mereka berdua " Kau kata nak cakap dengan aku . Cakap lah sekarang . " Tegur Kai tanpa melihat Taehyung . " Hmmm..aku cuma tak sangka yang jennie ada kawan lelaki lain selain aku juga . " Ucap Taehyung tanpa memandang Kai .

Kai mengukir senyuman tipis dimuka nya apabila mendengar kata ii Taehyung itu . Kai menghembuskan nafas nya sebelum membalas kata ii Taehyung itu " and aku pun tak sangka yang kau jadikan jennie tu kawan istimewa kau dalam masa yang singkat . " Balas Kai dengan muka nya yang masih mengukir senyuman .

Taehyung berhentikan langkah nya apabila mendengar kata ii Kai itu , hingga Kai pun turut memberhentikan langkah nya lalu tangan dimasukkan kedalam poket seluar . Taehyung memandang Kai begitu juga Kai yang memandang Taehyung . " Aku jadikan dia kawan istimewa aku dalam masa yang singkat , sebab aku rasa selesa bila dengan jennie . Ada masalah ke ? " Balas Taehyung dengan Dingin nya .

Kai tergelak kecil mendengar kata ii Taehyung itu sebelum membalas nya " tapi aku tengok kau layan dia macam bukan kawan istimewa je . hm ? " Balas Kai semula . Taehyung menjeling Kai sebelum membalas semula kata ii Kai . Kalau boleh Taehyung nak je tengking Kai ni , sebab Taehyung rasa Kai ni macam menyibuk je dalam urusan dia .

" Suka hati aku lah nak layan macam mana pun . Yang penting Jennie , aku dah jadikan dia Kawan istimewa aku . Kau nampak je yang aku layan dia macam bukan kawan istimewa , sebab ini baru permulaan untuk aku lebih dekat dengan Jennie . " balas Taehyung dengan panjang lebar dan dingin bersertakan muka yang serius tiada senyuman . Kai pula masih dengan wajah nya yang tersenyum tipis melihat Taehyung itu .

Taehyung memeriksa Jam ditangan kanan nya . Waktu sudah menunjukkan ' 7:30 a.m ' , dalam fikiran nya Taehyung harap Jennie sudah sampai Cafe tempat jennie kerja . " kau mesti berharap yang jennie dah sampai tempat kerja dia atau belum kan ? . " Tegur Kai yang seperti meneka fikiran Taehyung itu . Manakala Taehyung pula sudah terkejut namun Taehyung masih cover muka nya supaya tidak menunjukkan reaksi yang dia terkejut .

You're my choice ( Taennie ff )Where stories live. Discover now