Chapter 1 ❤ .

497 29 1
                                    

Jennie Pov

Hai ! , nama aku Jennie kim . Aku tinggal dengan Appa aku je . Omma ? , Omma aku dah takde sejak aku budak ii lagi , sebab penyakit yang tak dapat dirawat . Aku sedih dan rindu bila ingat tentang Omma aku .

Tapi aku tak boleh nak putus asa hidup di dunia ni , aku kena kuatkan diri untuk terima kenyataan yang omma aku dah takde . tapi aku still ada Appa lagi , tiap kali aku sedih . Appa aku lah yang akan tenangkan aku .

Dan pada pagi yang indah lagi kan cerah ini , aku perlu bersiap sebab aku nak pergi kerja . Aku kerja sebagai staff cafe je , aku kerja sebab nak tampung hidup aku dan appa aku . Kitorang hidup sederhana je , bukan macam orang lain .

Walaupun kehidupan aku dan appa aku sederhana , tapi kitorang bahagia .

' Tok ! Tok ! Tok ! '

Pintu bilik ku diketuk oleh Appa aku . Mestilah aku tahu Appa aku yang ketuk . Mana ada orang lain lagi yang tinggal dalam rumah kitorang ni .

" Jen , mari breakfast sebelum kerja " tegur Appa aku .

" Okay Appa ! . Kejap ! " jawab aku lalu cepat ii bersiap . rambut aku biarkan berlepas , malas lah nak ikat .

Breakfast

Aku melabuhkan punggung aku dibangku yang kosong berhadap appa aku .

Aku memandang makanan yang disediakan oleh appa aku " woahh ! . Macam sedap je masakan Appa ni , hehe . " puji aku kepada appa aku .

" alahh..biasa ii je ni , bukan special sangat pun . Asalkan ade makan pun cukup . " balas Appa aku lalu tersenyum kepada aku .

" tapi bagi jen , semua masakkan Appa special sangat ! . Hehehe " balas aku lalu tersenyum . Aku cakap jujur okay ! , takde main tipu ii .

" tapi...masakkan omma kamu lagi sedap dari appa . " jawab appa aku dengan nada yang lemah . mendengar kan apa yang dikatakan oleh appa aku itu buatkan aku rasa sedih . Namun aku tepis semua perasaan itu .

Aku memegang tangan appa yang terletak diatas meja lalu berkata " Appa ~ . Masakkan appa dengan Omma takde beza . Sama ii sedap . Hehehe . " Jawab aku , cuba untuk menenangkan appa aku . Appa aku hanya tersenyum mendengar ayat aku .

" hm okay lah . Jen kerja kan ? , elok jen breakfast cepat . nanti lambat pula . " tegur appa aku .

Eh ! Betul lah . Macam mana lah boleh lupa yang aku kena kerja ! , kalau aku lambat nanti boss marah pulak . Aku melepaskan tangan Appa aku , lalu memeriksa jam tangan aku .

Jam sudah menunjukkan ' 7:30 a.m. ' , mata aku terbeliak melihat waktu yang ditunjukkan . Jam 8 cafe dah nak buka ! , aku kena datang cepat . Tanpa buang masa aku mengambil bread tiga keping , lalu dengan laju nya aku berlari menuju ke pintu .

" Jen ! Jangan lah gelabah sangat ! . Sarapan dulu lah ! " tegur appa aku .

" jen dah ambil bread 3 keping ! , nanti jen makan kat masa dalam perjalanan je ! . " jawab aku sambil memakai kasut hitam putih aku .

" kerja elok ii !! " jerit appa aku lagi . Aku hanya menunjukkan ' 👌 ' kepada Appa aku . Pintu rumah aku buka lalu berlari keluar dari halaman rumah .

Skip

Sampai Cafe

Aku memberikan bayaran kepada pemandu teksi lalu keluar dengan cepat dari teksi itu . Aku menutup pintu teksi lalu berjalan memasuki cafe .

Nasib lah jumpa teksi tadi , kalau tak mesti aku dah lambat . Boss pun nanti marah aku sebab lambat . Aku duduk sekejap di bangku sambil menenangkan diri aku .

" hm ? Jennie ? . Kenapa kau ni ? , are you okay ? " Tanya Lisa yang berada di kaunter . Lisa ialah kawan rapat aku . Asal aku ada masalah , lisa lah orang yang aku jadikan tempat meluah .

" huhh..huhhh..ak-aku datang ter-gesa gesa tadi . " jawab aku , sebab masih dalam keadaan penat .

" elehhh...kau setiap hari pun macam tu jugak . " jawab lisa . Aku memandang lisa dan berkata " kalau kau tahu , kenapa kau nak tanya lagi ? " balas aku .

Lisa menghentikan kerja yang dibuat nya lalu berjalan menuju ke arah aku dan duduk dihadapan aku .

" sebab aku ingatkan kau kena kejar anjing . Orang kena kejar anjing memang selalu macam ni . Hahahaha " Jawab Lisa lalu tergelak .

Amboii , suka suki dia je nak cakap aku kena kejar anjing . " amboii..sedap kau gelak kan aku . Aku tahu lah kau orang pertama yang datang awal . Takpe , lain hari aku harap kau pulak jadi aku . " balas aku .

" elehhh...dah lah , jom buat kerja . Dah nak dekat jam 8 ni . " jawab Lisa .

" boss dah sampai ke ? " tanya aku . Mana lah tahu dia tak datang hari ni , dapat jugak aku curi tulang kejap . Hehe

" belum lagi . Tapi Irene dan Nayeon dah ada . " Jawab Lisa . Setelah mendengar nama Irene dan Nayeon , mata aku mencari kelibat diorang . Tapi aku tak nampak pun .

" mana pulak ? " Tanya aku kepada Lis a lagi . " kat dapur lah sayang oii . Dah memang tu kerja diorang sebagai budak ii dapur " Jawab Lisa .

Aku hanya tergelak mendengar ayat lisa itu .

End Jennie pov
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Komen and vote ❤ .

You're my choice ( Taennie ff )Where stories live. Discover now