Chapter 22 ❤ .

83 10 2
                                    

Hospital

Jennie yang sudah sedar dari pengsan Itu , terus menikmati makanan yang Di masak Rose dari rumah nya . Sebenarnya Jennie tidak mahu makan sebab Tiada mood ingin makan , tapi Rose tetao memaksa Jennie untuk makan . Alasan nya , Kalau mahu cepat sihat kena lah makan . Jennie yang sudah malas ingin bercakap lagi , terpaksa lah dia makan . Tapi Nasib masakkan Rose Itu sedap , kalau Tidak sudah lama Jennie muntah .

' Tok ! Tok ! Tok ! '

Pintu wad Jennie diketuk seseorang dari Luar . Jennie yang baru ingin turun dari Katil , di halang Oleh rose Dan menyuruh jennie untuk menghabiskan makanan nya . Rose pun berdiri lalu berjalan menuju ke arah Pintu wad untuk membuka Pintu , mana lah tahu doktor yang datang sebab mahu melihat Jennie ke .

" Oh..kau rupa nya Lisa..ingatkan doktor yang datang . " Ucap Rose Selepas sahaja membuka Pintu wad dan mendapati yang datang ialah Lisa . " Hehe..by the way , Sorry sebab aku lambat . Jalan Sesak tadi " balas Lisa sambil berjalan bersama dengan Rose menuju ke arah Jennie . " Eh ? Lisa kau Buat apa datang Sini ?...bukan patut nya kau datang cafe ke ? " Tanya Jennie yang baru perasan kehadiran Lisa di dalam wad nya .

" kau ni pun..hari ni kan cuti , sebab tu lah aku datang . Lagi pun bosan lah tak Buat apa ii dekat rumah . " Jawab Lisa dengan selamba nya . Jennie pula hanya meng'Oh'kan sahaja Kata ii Lisa Itu tanpa ingin membalas Kata ii nya lagi . Bekal yang kosong Itu Jennie letak kan di meja Selepas sahaja menghabiskan makanan yang di masak Rose untuk diri nya . " by the way...Kau tak date ke dengan Jungkook hari ni ? , Kalau kau cuti mesti dia pun cuti kan ? " Tanya Jennie kepada Lisa .

" Dia kerja hari ni...kalau dia cuti , aku takkan berada kat Sini . Tapi kalau dia cuti , aku tetap datang Sini juga demi kawan aku ni . " Jawab Lisa panjang lebar sambil tersenyum kepada Jennie . " Ohh..kau pula Rose ? Tak date dengan jimin ke hari ni ? " Tanya Jennie kepada Rose pula yang berada Di sebelah Kiri nya . " tak..Jimin pun kerja hari ni . " Jawab Rose dengan lemah lembut nya .

" Eh eh..dua dua kerja ? , Rose..kalau Jimin dengan Jungkook kerja , bukan patut nya kau pun kerja ka hari ni ? " Ujar Jennie yang kelihatan keliru . By the way Rose ada cerita tentang hubungan dia dengan Jimin semalam kepada Jennie , sebab tu lah Jennie tahu Jimin kerja apa . " aku mintak cuti dengan kau punya bakal namchin lah and dia terus Bagi Rose cuti tau . Dia suruh Rose jaga Jennie lagi . " Jawab Rose sambil tersenyum nakal kepada Jennie .

Lisa yang berada disebelah Rose Itu turut tersenyum nakal kepada Jennie " Woahh..Uwuu..siapa Punya lah tu ~..hmm " Ucap Lisa yang mengusik Jennie . Manakala , Jennie pula menjeling Lisa Dan Rose . Ada masa keemasan diorang boleh pula usik Jennie " Taehyung kawan aku je lah..tak lebih pun , yang korang dua ekor ni tersengih sengih cakap pasal dia kenapa . " Balas Jennie lalu menjeling sekali lagi kepada Rose dan Lisa yang masih lagi tersenyum nakal Itu .

" alahh..mula ii Memang lah kawan , tapi nanti lama ii jadi lebih dari kawan juga . " Balas Rose kemudian mencucuk cucuk lengan Jennie Itu . Lisa pula tergelak mendengar Kata ii Rose . " Sebelum kaki aku masuk dalam mulut korang dua ekor , bagus diam . " Ujar Jennie diikuti dengan pandangan maut nya kepada Rose Dan Lisa . tiba ii suasana jadi diam Dan bunyi ketawa juga hilang Selepas sahaja mendengar ugutan Jennie Itu . Jennie yang perasan akan keadaan itu , terus tersenyum kemenangan .

' Ting ! '

Satu notification masuk kedalam phone Jennie menandakan ada seseorang yang menghantar mesej pada nya , Jennie pun segera mengambil phone milik nya untuk memeriksa siapa kah yang menghantar mesej tersebut .

' 1 mesej dari Kai '

Dengan cepat nya Jennie pun menekan ruang mesej Kai untuk memeriksa mesej yang dihantar Kai .

You're my choice ( Taennie ff )Where stories live. Discover now