Cafe
Lisa pov
Aku membersihkan meja cafe mengunakan kain yang kotor . dah alang ii aku tak tau nak buat apa , so aku lap bersihkan je lah meja guna kain lap .
Aku melihat jam tangan aku , waktu sudah menunjukkan pukul ' 8:01 ' pagi . dah jam 8 pun jennie still tak sampai ii lagi ? . Selalu nya kalau dia lambat pun , dia akan sampai jugak sebelum jam 8 .
Tapi sekarang aku belum nampak lagi batang hidung dia . Bayang ii dia pun aku tak nampak lagi . Haishh , ni kalau boss tau jennie lambat datang habis lah dia .
' kringg '
Loceng yang berada di atas pintu cafe berbunyi menandakan ada orang datang . ha ! , tu mesti jennie dah sampai kan .
Aku memandang ke arah bunyi itu datang . Namun , bukan Jennie yang datang . jantung aku berdegup kencang melihat orang yang datang itu . Sape lagi kalau bukan boss cafe ni .Dah lah garang nak mampuih .
Aku menundukkan badan aku sekilas kepada boss aku lalu berkata " Selamat pagi Cik Eunha " Ucap aku lalu tersenyum kecil kepada Eunha .
" Nae . Sape ii je dah sampai cafe sekarang ? " Tanya Eunha kepada aku . Alahaiii . Takkan lah aku nak bagitahu yang jennie je belum sampai , Haish .
" err..err...Irene , Nayeon dan aku . " Jawab aku dengan bergegar gegar . Sebenarnya moonbyul pun kerja dekat cafe ni jugak sebagai pengambil pesanan macam Jennie .
Tapi Moonbyul ambil cuti untuk berberapa hari sebab nenek dia sakit . " Korang tiga je ? . Jennie tak sampai lagi ke ? . Bagitahu aku kenapa dia tak sampai . " balas Eunha .
Hah bagos lisa . Memang bagus . Aku pulak yang kena jawab soalan KBAT dari Boss eunha ni . Hmm nasib kau lah lisa . " ru-rumah Jennie dari cafe jauh . da-dan aku rasa mungkin sebab jalan pun sesak kot . " Jawab aku tergugup bersama perasaan yang tidak yakin .
Keluhan dari Eunha kedengaran jelas di telinga aku . Hmm bagus kau lisa . Lepas ni kalau jennie kena marah , ni semua salah aku .
" Bagitahu aku kalau jennie dah sampai . " Jawab Eunha lalu berjalan ke arah pejabat nya . " Alahaiii...jennie mana kau nii ??! " Gumam aku perlahan .
End Lisa pov
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Jennie povCafe
Finally , sampai jugak aku di tempat kerja aku . Tapi sekarang jam dah menunjuk kan pukul 8 setengah . Hmm . Dah takde guna aku nak gelabah lagi .
Memang sah ii lah boss eunha akan marah aku sebab datang lambat . Ni semua salah mamat Taehyung ni lah ! . Kalau dia tak halang aku tadi , mesti aku dah sampai cafe .
" hmmm...Thanks sebab hantar aku . " ucap aku dengan keadaan yang lemah . baru sahaja aku ingin membuka pintu kereta , Taehyung memegang tangan aku lagi .
Haihh dia ni nak apa lagi ?! . Jangan lah halang aku lagi ! . Aku memandang Taehyung " lepas " tegur aku . " i won't let you go if you don't answer my question . why are you like this ? are you okay ? " Jawab Taehyung dengan dingin nya .
Aku menjeling Taehyung sekilas lalu menghembus nafas kasar . " hmmm....apa perasaan kau kalau terlambat masuk kerja ? . Tambah lagi ada boss yang garang . " Jawab aku dengan lemah .
" aku tak pernah lambat masuk kerja , sebab aku seorang CEO . Tapi aku faham perasaan kau yang lambat masuk kerja . Kau mesti tak suka dengar kalau boss kau marah ii sebab lambat datang kan . " Jawab Taehyung .
Aku hanya mengangggukkan kepala aku tanpa menjawab ayat Taehyung itu . Setelah itu , Taehyung pun melepaskan tangan aku lalu keluar dari kereta .
YOU ARE READING
You're my choice ( Taennie ff )
AcakJennie ialah seorang perempuan yang cantik dan baik dengan orang . Jennie tinggal bersama appa nya sahaja , manakala omma jennie sudah tiada semasa jennie masih kecil disebabkan penyakit nya yang tidak dapat dirawat . Jennie dan Appa nya hanya orang...