Taehyung and Family's house
Tempat pertama yang jennie datang untuk mencari Taehyung ialah rumah taehyung dan keluarga nya . sampai sahaja dihalaman rumah keluarga Kim , Jennie terus keluar dari kereta Rose dan berlari menuju ke rumah keluarga kim " Jennie !! tunggu !! " Rose yang memanggil jennie itu hanya diabaikan sahaja tanpa menjawab nya .
' Tok ! Tok ! Tok ! '
" hello ? ... Tae ?? ... Ada orang di rumah ?? " tanya jennie dari luar . manakala Eomma Taehyung yang sedang menonton televisyen itu terus bangun lalu berjalan menuju ke arah pintu untuk membuka pintu . " Jennie ? . kenapa ni ? " tanya Eomma Taehyung selepas sahaja membuka pintu rumah dan terlihat muka jennie . " Taehyung ada di rumah ? " Tanya Jennie lagi kepada eomma Taehyung dalam keadaan yang risau . Eomma Taehyung tidak menjawab pertanyaan Jennie , sebalik nya dia hanya menggelengkan kepala nya .
Bermaksud Taehyung tidak ada di rumah itu . lepas sahaja mendapat jawapan dari eomma Taehyung , Jennie merasa makin risau . " Jennie kenapa cari Taehyung ? . Ada apa ii jadi dengan dia ke ? " Tanya Eomma Taehyung pula apabila perasan yang Jennie tengah kerisauan sebab Taehyung . Dalam fikiran Jennie banyak perkara negatif yang bermain ii di minda nya . Namun Jennie tepis semua perkara negatif itu dan gantikan dengan perkara positif .
" jennie ada ke ? " tanya Rose yang baru datang di tempat Jennie . Jennie tidak menjawab sebalik nya dia hanya menggelengkan kepala nya , Rose yang faham maksud jennie itu terus melepaskan keluhan nya . " Jennie...bagi tahu aunty lah..Taehyung kenapa ? " tanya Eomma Taehyung lagi sekali yang turut mula rasa risau seperti Jennie sekarang . " Taehyung dia tak apa ii Aunty . aunty jangan lah risau . " Jawab Rose untuk wakil Jennie .
Eomma Taehyung hanya meng'Oh'kan sahaja dengan kata ii Rose itu . Rose terpaksa berbohong kepada eomma Taehyung supaya Eomma nya tidak rasa risau , sebab takut ii nanti eomma Taehyung pengsan pula kalau dapat tahu Taehyung hilang tiba ii . " Err..kalau macam tu...kami pergi dulu yer aunty . " Ujar Rose lagi kemudian menarik Jennie pergi dari situ . Eomma Taehyung pula hanya memandang mereka dari jauh lalu masuk kedalam rumah nya semula .
" kau nak cari dekat mana lagi ? " tanya Rose kepada Jennie . Satu keluhan di lepaskan Jennie sebelum menjawab pertanyaan Rose itu " haihh..aku pun tak tahu . Kita cari je lah tempat ii yang dia pernah pergi sebelum ni . " Jawab Jennie . Rose tidak membalas kata ii Jennie itu sebalik nya dia hanya menganggukan sahaja kepala nya lalu mereka berdua pun masuk semula kedalam kereta milik Rose .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Apartment
2 orang lelaki sedang menikmati makanan yang di beli oleh salah seorang dari mereka sebab kalah dalam bermain game " woi tu ayam aku lah bongok ! bagi aku balik ! " Tegur seorang namja kepada kawan nya yang sedang makan ayam . " siapa cepat dia dapat " Balas kawan namja itu . maka mula lah pergelutan antara dua orang lelaki itu disebabkan ayam sahaja .
" YAHH !! YEONJUN !! SOOBIN !! . AYAM PUN NAK BEREBUT KE ?! " tegur seorang namja pula kepada Yeonjun dan Soobin yang sedang bergelut sebab kan ayam sahaja . " Kau ni pun yeonjun , kalau kau tak nak si tiang elektrik yang tinggi ni ambil ayam kau . Patut nya kau makan tadi , bukan main game . " Ujar namja itu lagi . Setelah ditegur , Yeonjun dan Soobin pun berhenti bergelut . " Nice Taehyun " puji Soobin kepada Taehyun sambil menunjukkan thumbs up kepada Taehyun .
' tok ! tok ! tok ! '
Kedengaran pintu rumah Mereka diketuk oleh seseorang dari luar . " Yeonjun kau pergi tengok siapa yang datang " Tegur Soobin kepada Yeonjun yang masih tidak puas hati dengan nya sebab ayam nya dimakan . " tak mahu aku ! . Dua ekor beruk tu yang duduk dalam bilik tak buat apa ii kau tak suruh pulak . " Balas Yeonjun sambil menyambung bermain game nya semula .
YOU ARE READING
You're my choice ( Taennie ff )
DiversosJennie ialah seorang perempuan yang cantik dan baik dengan orang . Jennie tinggal bersama appa nya sahaja , manakala omma jennie sudah tiada semasa jennie masih kecil disebabkan penyakit nya yang tidak dapat dirawat . Jennie dan Appa nya hanya orang...