Malam
Jennie pov
Bilik
Aku mengambil lipbalm yang terletak di atas meja solek aku , selesai sahaja aku menggunakan lipbalm itu aku meletakkan nya semula di tempat asal . rambut aku yang panjang itu , aku ikat tinggi . rasa rimas pulak kalau aku selalu biarkan berlepas .
Siap sahaja aku mengemaskan diri aku , aku pun berjalan keluar dari bilik aku . semasa aku menuruni tangga , aku terserempak dengan appa aku . " Jen nak pergi mana cantik ii ni ? " Tanya Appa aku . " Lisa bawa jen jalan ii . jadi jen ikut je " jawab aku . " Ohhhh..jangan lama sangat keluar tau , balik awal . nanti Appa risau kalau jen balik lambat . " balas appa aku lalu tersenyum kepada aku .
" Okay Appa " jawab aku lalu memeluk appa kemudian meleraikan pelukan . Aku pun berjalan keluar dari rumah , kasut aku yang terletak di rak kasut aku ambil lalu memakai nya .
Skip
Funfair
Aku hanya mengikuti lisa dari belakang tanpa menghalang kemana dia nak pergi . Semua permainan yang ada kat funfair ni , Semua lah lisa nak main . dia dah ajak aku banyak kali , tapi aku tolak sebab aku takde mood nak main . Lagi pun aku bukan nya pandai main pun .
" Jennie ! mari main tembak ii . menang dapat hadiah . " tegur lisa bersertakan senyuman nya . " aku tak nak lah . Kau main je lah , aku ni bukan nya reti main bende ii macam ni . " jawab aku dengan selamba . Lisa menghentakkan kaki nya selepas sahaja mendengar kata ii aku .
Dia nak merajuk lah tu . Macam lah aku tak tahu . nanti yang nak pujuk kau siapa pulak . " haihhh..kau nii . Okay lah . Aku main " Balas aku . Mendengarkan kata ii aku , Lisa terus tersenyum riang lalu menarik tangan aku supaya dekat dengan permainan itu .
Aku dan Lisa mengambil pistol yang berpelurukan jarum didalam nya . yang kitorang kena tembak ialah Belon . Main punya main , aku masih tak dapat ii . Lisa pulak banyak kali dah dapat tembak belon tu . Last ii aku akhirnya menyerah dan hanya tengok sahaja Lisa main . " Yeayyy !! " Jerit Lisa apabila dapat tembak semua belon itu .
Aku hanya tersenyum lalu menepuk tangan melihat Lisa . setelah itu Lisa pun dapat hadiah nya selepas dapat tembak belon ii itu , Lisa dapat patung teddy bear warna biru . aku dan Lisa pun berjalan semula , tapi kali ni kitorang tak tahu nak pergi mana lagi .
" Lisa kau nak pergi mana lepas ni ? " Tanya aku kepada Lisa . Lisa memandang aku lalu berkata " ermm..kita duduk kat situ lah dulu . " jawab Lisa . Aku hanya meng'Ok'kan sahaja lalu aku dan Lisa pun berjalan ke arah tempat duduk yang kosong itu . Sampai sahaja kami di tempat tersebut , aku dan Lisa terus duduk .
" Jen aku nak sambut call dulu jap . " tegur lisa . Aku hanya meng'Ok'kan sahaja . Lepas sahaja dapat persetujuan dari aku , Lisa pun menyambut call yang dia dapat . " yubuseyo . Kau dah ada kat mana ? . " Jawab Lisa , yang sedang bercakap dengan seseorang didalam talian itu . Dengan siapa dia call aku pun tak tahu .
" Okayy..aku tunggu . Bye ! . muahh ! " Jawab Lisa lagi lalu mematikan panggilan . tapi aku terkejut dengan Lisa apabila di akhir panggilan . " Yahh Lisaa !! . siapa tu ? , sampai bermuah muah lagi kau . Kau dah ada boyfriend ke ? " Tanya aku dengan perasaan yang terkejut . Lisa pula hanya ketawa mendengar pertanyaan aku itu .
" hahaha..kau tunggu je lah , nanti dia datang kau tahu juga . " jawab Lisa bersama dengan sisa ketawa nya . aku hanya meng'Ok'kan sahaja tanpa ingin bertanya lagi . Tunggu punya tunggu , aku rasa seperti seseorang datang ke arah Aku dan Lisa . tapi aku hanya abaikan sahaja dan memandang ii keadaan sekeliling aku .
" ehemm , lama tunggu ke ? " tegur seseorang . suara nya macam suara seorang namja , jadi yang datang tu ialah namja lah . " Jen perkenalkan ni boyfriend aku . " tegur lisa pula , aku pun memandang ke arah Lisa . Lalu mata aku teralih kepada namja yang berdiri disebelah Lisa bersama sama lisa yang turut berdiri . Mata aku terbeliak apabila melihat kekasih Lisa itu .
YOU ARE READING
You're my choice ( Taennie ff )
De TodoJennie ialah seorang perempuan yang cantik dan baik dengan orang . Jennie tinggal bersama appa nya sahaja , manakala omma jennie sudah tiada semasa jennie masih kecil disebabkan penyakit nya yang tidak dapat dirawat . Jennie dan Appa nya hanya orang...